Annons:
Etikettkattprat
Läst 1603 ggr
namsooks
7/13/12, 11:02 AM

avdödat vaccin

Jag har länge använt avdödat vaccin till mina katter och kattungar och trivts väldigt bra med det. När jag bytte veterinärklinik för ett tag sen så hade de väldigt svårt att få tag på avdödat vaccin så jag provade försvagat vaccin. Det vill jag inte ha igen så jag undersökta saken bättre och fick tillsut min vilja igenom.

Dock fick jag själv köpa ett helt parti med avdödat vaccin, tänkte om det fanns andra som har svårtigheter att få tag på avdödat vaccin. Isf. har jag en hel del att dela med mig av.

Om intresse finns så är det bara att höra av sig. Vaccinet finns hos min veterinär och det går att skicka det mellan veterinärkliniker utan problem, dock inte till privatperson.

Vaccinet heter Fel-O-Vac IV

Mvh

Maria Fryckberg www.namsooks.se

Annons:
cillaroten
7/13/12, 11:30 AM
#1

Jag undrar hur det kommer sig att det har blivit svårare att få tag i??

Även hos min veterinär hade dom bytt,jag vaccinerade förra kullen med "försvagat",vilket förvisso ingen av mina katter reagerade på.

Fick du någon reaktion på dina katter?

Mvh/Cilla

[hakkapelitta]
7/13/12, 11:44 AM
#2

I hela Sundsvall finns inte avdödat vaccin att få tag på, inte heller med klamydia-komponent som jag vill ha.. så jag får åka 5mil för att vaccinera mina katter till Härnösand.

Fielie
7/13/12, 1:37 PM
#3

Jag upplever distriktsveterinärerna som väldigt flexibla här,de tar hem det jag vill ha,medans kliniken i sala bara säger, "vi har bara levande vaccin".

Om ni har svårt att få hem,så kanske vi kan hjälpa till Glad

Jag har gått över till Fexaxyn Pentofel

jillan
7/13/12, 1:52 PM
#4

vad är det för skillnad på avdötat vaccin & försvagat vaccin?

Varför är det bättre med avdödat?

marieirene
7/13/12, 8:01 PM
#5

Vad du är go Maria. Jag hade kanske hört av mig om inte jag faktiskt fick tag på idag. Skrattande Kliniken jag går hos hade restat så jag ringde runt i morse och fick tag på en vet som hade så nu ska de få sin 2:a vacc på torsdag.

SacredSouls
7/13/12, 8:33 PM
#6

Så flott Maria.

Ja jeg vet ikke hvorfor men jeg ble fortalt det samme her av en veterinær da de satte feil vaksine på Raspen. Men så spurte vi senere en av de andre som jobber der og det stemte ikke at de har gått ut av produksjon.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: