Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1685 ggr
mylicharlie
7/12/12, 6:41 PM

En till katt..

Hej allesammans,

Jag och min sambo har börjat fundera på en till katt. Vi har ju tidigare kämpat med vår skygge lille Charlie. Men sedan vi kopplade in Feliway har allt blivit mycket bättre. Det känns nu som att det faktiskt skulle funka bra att välkomna en ny liten familjemedlem. Jag har varit i kontakt med en tjej här i Stockholm som har en liten pärla till salu. Dock är det många intresserade så jag tänkte att jag hör mig för även här. Någon som har en liten kattunge som snart är leveransklar. Gärna i Stockholmsområdet då vi har lite svårt att ta oss ut i landet i och med att vi inte har bil.

Annons:
Zakira
7/12/12, 7:15 PM
#1

Jag vet inte hur "akut" det är för er att skaffa en till, men annars kan ni höra er för inför nästa utställning i Stockholm, vissa uppfödare kan tänka sig att leverera till köpare på utställning om de ändå ska dit. Många vill ju träffas innan, men det är ett alternativ om ni vill vidga vyerna. Lycka till!

mylicharlie
7/12/12, 7:21 PM
#2

Det är inte akut eftersom vi har två. Jag vill gärna träffa katten och uppfödaren innan jag köper. Men tack för tipset :)

kalindas
7/12/12, 9:58 PM
#3

Kanske ska ni vänta ett litet tag till så att Charlie är 100% trygg och tillfreds, även utan Feliway.
Det kan gå super med en ny kattunge, men har ni otur så drar han sig undan igen och känner sig överflödig.

Det är så svårt med den typen av katt. Har ett pra sådana känsliga katter och en av dem blev jätteglad med ny kompis att ta hand om. Medan den andra blev olycklig och nästan bad om ursäkt att hon fanns till.

Men ska hålla utkik. Är det någon speciell ras/färg ni helst vill ha?

/Elisa

Nilla
7/12/12, 10:30 PM
#4

Det har varit många förändringar för Charlie och i maj funderade ni på att eventuellt behöva omplacera honom. Om han verkar lugnare och mer tillfreds nu, så skulle jag nog avråda från att köpa ny katt. Var rädd om nya trygga Charlie. :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

cillaroten
7/13/12, 11:26 AM
#5

Det är ju självklart ni som bestämmer och känner er kille bäst!!

Men jag hade nog också väntat lite till.

Lycka till vad ni än bestämmer er för att göraGlad

Anna1978
7/13/12, 11:35 AM
#6

Jag kan bara säga att jag hade två och lugn och harmoni rådde i huset, men jag längtade efter en röding och så blev det. Men när han flyttade in började de som älskade varann att hata varann och den lille nye killen ställde sig högst upp i rangen. NU efter 6 månader känns det helt lugnt igen Glad

Som ovanstående skriver så känner nu ju era katter bäst, det kan ju också gå bra beroende på den nya kattens psyke i kombination med de kater som ni redan har. Men fråga er själva om ni inte bara vill njuta av hur ni har det nu med lugn och harmoni?

Annons:
mylicharlie
8/10/12, 5:32 PM
#7

Hej igen,

var ett tag sedan jag var aktiv här! Tack för era svar! Vi har beslutat oss för att avvakta med en till katt. Charlie har gjort stora framsteg och nu har han inte kissat i sängen på 2 månader.. innan dess var det ca 1 månad. Jag känner att han gör sånna otroliga framsteg! Men som ni sa att det är nog bäst att vänta. Vill så gärna ha en liten till men är så otrolig att det som ni säger kan skapa osämja i flocken. Att någon blir utanför.. Sen undrar jag om det ens funkar att ha en tredje katt med tanke på att vi bor i en tvåa. Visserligen en tvåa som kan ses som en 2,5 a på 65 kvm.

Som sagt kommer en ny katt inte vara aktuell än! Dessutom är det ju inte bara att hosta upp 6000-8000 för en liten kisse. Är det vanligt att man kan få en siames/oriental till reducerat pris om de har någon typ av defekt? Vi köpte ju Charlie för reducerat pris eftersom han har en svansknick.

Jag kollar runt lite på uppfödarsidor, sån tur är har jag en sambo som håller mig tillbaka lite. Är nog för kattkär för mitt eget bästa.

Upp till toppen
Annons: