Annons:
Etikettavel
Läst 3258 ggr
fisken79
6/28/12, 8:02 PM

Pris på en OSH

Undrar vad en orientalisk korthår kostar om man vill köpa en till sällskap eller till avel, är det olika priser då?

Det är sällan man ser dom på blocket tycker jag, är det för att dom är ovanliga eller är efterfrågan liten?

Tack på förhand

Annons:
kalindas
6/28/12, 9:25 PM
#1

Priset numera tror jag brukar ligga mellan 6500-9000kr.

/Elisa

Nilla
6/29/12, 9:16 AM
#2

Som uppfödare vill man nog helst att köparna ska hitta en via rekommendationer, hemsida, rasringar och uppfödarlistor. Många lägger aldrig ut sina kattungar på blocket. :) Blocket är bra. Med en seriöst formulerad annons, sållas de oseriösa spekulanterna bort. :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

cillaroten
6/29/12, 9:46 AM
#3

Tror att Kalinda har rätt ang pris. Vissa uppfödare tar samma pris oavsett om den ska gå till avel eller ej,medans hos andra kan det skilja någon tusenlapp upp eller ner.

Sålla bort oseriösa spekulanter får man göra oavsett var man "annonserar" sina kattungarGlad

Jag har haft mina på blocket,men de två värsta knasbollarna till spekulanter har hittat mig via min hemsidaFlört

Zakira
6/29/12, 10:16 AM
#4

Håller med om priset, tror att de flesta ligger runt där.

Håller du koll här på forumet så ser du kattungar hela tiden nästan och länkar till hemsidor osv så att du kan kontakta uppfödare. Vissa är ju såklart redan tingade och så men då brukar det stå. Det var så jag hittade min prins <3

Nilla
6/29/12, 11:58 AM
#5

Ja, en spekulant kan ju vara oseriös även om denne kan hosta upp köpesumman. Något som brukar 'avskräcka' är ordet UPPFÖLJNING. Där kan man skilja en del ruttna agnar från vetet… ;)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

mjau74
6/29/12, 2:11 PM
#6

Nå må det jo ogaå sies at det er viktig at man finner riktig oppdretter. Det fins dessverre noen som ikke er seriøse der også, som det fins useriøse kjøpere.

Annons:
cillaroten
6/29/12, 2:36 PM
#7

#6 Visst är det så,det har du alldeles rätt i!!!

Nilla
6/29/12, 4:15 PM
#8

Ja det är ju sant.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: