Annons:
Etiketthälsa
Läst 1829 ggr
BaraLisa
6/25/12, 12:11 PM

Kallar rasen bitchig

Har ni varit med om att folk som inte kan/förstår sig på rasen siames/oriental kallar den "bitchig"? Bara för att de har stor integritet, är mammig (till matte/husse) samt smarta så de inte går att lura? Och envisa. Det är ju det vi älskar med rasen, för de är inte som en "vanlig bondkatt"! Men de är inte bitchiga för det!

Min fars sambo ville "låna" min hona (hon saknade sin siames hon haft förr), hon skröt med att hon var så bra med katter. Men Harriet är inte enkel då i ny miljö och allt. Och då är hon "bitchig".

Jag vet att det är sambon som får komplex, men man blir ändå ledsen. Harriet är känslig, inte bitchig….

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
berthagenn
6/25/12, 12:41 PM
#1

Bry dig inte. Cool

Tycker att det säger mer om det som sa det…;o)

Kan inte slösa ett helt jävla liv på att vara och tycka som andra vill. Kyss

Har stött på ”Disney-skadade” personer som tror att mina siameser var lika elaka som i Lady och Lufsen. Men de blev ju snabbt omvända! Kyss

Du låter ung. När jag var yngre i 20-årsålderna brydde jag mig men nu när jag är 43 så skiter jag i vad andra tycker om mina hobbys.

Missannas
6/25/12, 1:52 PM
#2

Jag säger som Berthagenn, bry dig inte Glad Det A säger om B säger mer om A än om B. Tycker det låter som att personen i fråga inte alls är "så bra med katter" utan bara oförstående.

Tycker du ska låta Harriet vara hemma och mysa med sin matte i stället för att "lånas ut" till personer som inte förstår eller uppskattar henne.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

BaraLisa
6/25/12, 2:59 PM
#3

Ja så är det ju. Nej hon ska ingen mer stans Skäms

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Zakira
6/26/12, 9:55 AM
#4

Jag har också råkat ut för Disney-skadade som instinktivt tycker att Gibson ser elak ut (det smala ansiktet och gamla minnen från disney antagligen), men aldrig har någon tyckt att han är bitchig. Han är extremt "mammig", älskar husse och matte, men ingen är lyckligare och socialare än han när det kommer hit folk.

Då är snarare min huskatt mer avståndstagande, lite beräknande och fullare av integritet än orientalen. Hon gosar i stort sett bara med oss, när det kommer hit folk är det Gibson som charmar alla med sitt översociala (och ibland lite klumpiga) sätt och Zelda som helst inte bryr sig.

Men bry dig inte om vad andra tycker! Det viktigaste är det bandet du och din hona har.

Lejonhjarta
6/26/12, 1:06 PM
#5

Fast ja ser inte ordet bitchig som enbart negativt.

Jepp, mina katter kan vara bitchiga, men d kan ja med. Skrattande

Maxima06
6/26/12, 2:07 PM
#6

Det är sånt man får höra ibland, min Nils har jag fått kommentarer om hur tusan man kan tycka om en katt som ser så elak ut! Han har en grym look men vad de inte ser är hans hjärta av renaste guld :) han lindar alla om svanstippen som han träffar :) skaka det av dig bara, det är deras förlust ;)

Annons:
BaraLisa
6/26/12, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Harriet kan vara en bitch ibland, fast det är när hon blir orolig (rädd). Men det är bara jag som får säga det ;)

(Harriet inreder på bilden)

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Lejonhjarta
6/26/12, 4:31 PM
#8

Ååå, så vacker hon är! Men är hon en röding så klart hon e bitchig. ;-) Jag är åxå rödhårig och mina paddor och jag här hemma e dom som e bitchigast. :-)

BaraLisa
6/26/12, 4:43 PM
#9

Hihi, tackar. Jo hon säger vad hon tycker, men är ett lamm med "mamma".

Med vänliga hälsningar Lisa

 

tuska
6/26/12, 7:13 PM
#10

Jag älskar katter med attityd, när det är mycket "katt" i en katt.

 När dom kan visa vad som passar dem och inte passar dem.

Här hemma gossar jag med katten " Bina" och när jag ska gå ifrån henne får jag en örfil.   Hon visar bara att det passar henne inte, vi ska hålla på i evigheter tycker hon.Skrattande  

 Hon är rolig och härlig min "Bina"  Så ser jag på min katt som tror hon är vackrast och bäst i flocken här hemma.

origirl
6/26/12, 10:47 PM
#11

Kan ju ochså vara hon inte gillade damen Tungan ute Dom väljer sina favoriter och klart hon var strässad om hon var et annat ställe enn hämma.

Victoria Gustavsson
6/26/12, 11:38 PM
#12

Ja du, hon är väldans lik sina systrar ;) Fröken rödhårig här kan nog med upplevas som bitch, men som du säger, då när hon blir rädd. Doris har ju alltid vart den försiktiga, medans Beata alltid har vart den framfusiga, som istället klänger sönder folket som kommer hit… Sunny tycker ju däremot inte att folk som inte bor här behöver ha den uppmärksamheten som vi får som bor här ;) Det är väl lite av ett bitchigt beteende snarare ;)
Många tycker som du beskriver, att de är nästintill otäcka, men de som sedan träffar tjejerna ändrar sig rätt fort. Lägger inte så stor vikt vid detta längre, jag vet ju själv att mina tjejer är underbara! Det jag däremot tröttnar på numera är när folk hela tiden ska påtala hur fula de är… ja, jag vet att de tycker det, men det gör inte jag. Men det räcker att säga det en gång, man behöver inte mala på om det. Tröttnade en gång, kontrade med: det ligger i betraktarens öga, jag kan inte påstå att barnbarnen du har är så värst granna, för jag gillar inte barn. Men du får gilla utseendet på dem ändå, jag maler inte in det i huvudet på dig varje gång vi ses… Det blev tyst efter det ;)

BaraLisa
6/27/12, 12:45 AM
#13

haha, bra Victoria

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: