Annons:
Etikettomplacering
Läst 5266 ggr
Spotless
6/12/12, 5:49 PM

Fabian letar nytt hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härliga kastratpojken S*Spotless Fabian BAL b född den 19 april 2010 leter nytt permanent hem.

Fabian är enda ungen efter SC S*Spotless David BAL c 21 och Swe-Scot Queen OLH o. Han finns hos sin matte i Solna men det är vi, Fabians uppfödare, som förmedlar kontakten med eventuella intressenter.

Anledningen till att Fabian leter nytt hem är den att matte har fått barn och känner att hon längre inte har den tid för Fabian som han behöver och är van vid. I hemmet finns ytterligare en katt, även han kastrat, men han är inte nog för att Fabian ska känna sig harmonisk och tillfreds. Vi önskar att Fabian ska hitta sitt kärleksfulla hem hos någon som kan erbjuda honom ett hem där han får stanna för evigt. I det nya hemmet bör det finnas åtminstone en annan katt, en aktiv sådan och nya matte/husse får vara beredd på att få hem en grabb som kräver sin beskärda del av uppmärksamheten.

Fabian är utställd som junior med bland annat en nominering till panel. Om det nya hemmet skulle vara intresserade att prova ställa ut honom igen skulle vi glädja oss och hjälpa till med råd och tips. Viktigast är dock ett kärleksfullt hem där han får stanna kvar för alltid, bli älskad och gärna lite bortskämd. ♥

Vi som har stamnamnet S*Spotless är Angela och Ing-Marie och vi nås på: 
ing-marie@spotless.se eller 070-3113597 eller info@spotless.se alternativt om någon hellre skickar PM här på iFokus.

Annons:
Spotless
6/12/12, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

…en bild till på fina busungen Fabian. ♥

Spotless
6/12/12, 5:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

…en sista bild för nu, fler bilder kan naturligtvis erbjudas om någon är seriöst intresserad av älsklingsgrabben. 

Ing-Marie nås alltså på ing-marie@spotless.se eller 070-3113597 och jag, Angela, på info@spotless.se alternativt om någon hellre skickar PM här på iFokus.

Bilder på en liten Fabian finns på www.spotlessmamma.se

amandahurtigh
6/12/12, 6:45 PM
#3

Fina Fabian! Vi här håller tummarna för att ni ska hitta ett perfekt hem till Fabian!KyssKyss

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Spotless
6/12/12, 6:47 PM
#4

Tack Amanda! ♥ Sådana här situationer är jättetråkiga.

Casanova
6/12/12, 9:38 PM
#5

Ja, han behöver verkligen komma till ett kärleksfultt hem

Corny
6/13/12, 10:13 PM
#6

Han är jättefin! Hoppas han hittar det perfekta hemmet.

Annons:
Spotless
6/14/12, 5:30 PM
#7

#6 Tack! Han är verkligen tjusig. ♥

Missy och Bonzo, från en annan omplaceringstråd här på iFokus, har visst lyckats hitta sitt nya hem redan. Glad Vi önskar dem naturligtvis lycka till och hoppas på att det rätta hemmet till Fabian också finns där ute. Alla som känner sig hågade får gärna hjälpa till och tipsa om den här fina pojken. ♥

kalindas
6/14/12, 6:38 PM
#8

#7
Hade inte mina föräldrar haft fullt med djur redan, så skulle han kanske passa med deras Emil. För där är också en katt som kräver tid och uppmärksamhet!
Men tyvärr så är huset redan full av både katter och hundar. Har dock koll om det dyker upp någon som skulle passa…Glad

/Elisa

Casanova
6/14/12, 8:19 PM
#9

# Tack det var snällt!

Spotless
6/18/12, 11:04 AM
#10

puttar upp

SacredSouls
6/18/12, 9:07 PM
#11

KyssKyss Såå fin han er.Han så ut som en skikkelig kosegutt. Håper han finner seg et nytt hjem snart.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

moggle
6/18/12, 9:11 PM
#12

Visade tråden för min sambo nu, och han blev allt lite förtjust i fabian. :) Men så som vi har det hemma nu vågar vi inte ta oss an en till katt, vår äldre hona är lite stressad som det är och ännu en "yngling" skulle nog inte göra saken bättre.
skulle han behöva hem fortfarande när läget är lugnare hos oss så tar vi gärna in honom!  (även om jag hoppas att han får hem nu med en gång!)

Casanova
6/21/12, 5:12 PM
#13

Fabian letar fortfarande efter rätt hem.

Annons:
Nilla
6/22/12, 8:14 PM
#14

Håller tummarna för fina Fabian! Han är värd ett livslångt och kärleksfullt hem. :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

zoolatri
6/24/12, 5:02 PM
#15

Han är en väldigt stilig kille!:)

Spotless
6/25/12, 8:47 PM
#16

#15 Jepp, det är han! ;)

Spotless
7/6/12, 1:44 AM
#17

Fabian leter fortfarande efter sitt nya, rätta, kärleksfulla hem hos Dig som vill ha en typisk Kategori IV-katt.

Nilla
7/6/12, 11:32 AM
#18

Men att ingen nappar! Önskar jag hade plats. :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Fante
7/6/12, 11:43 AM
#19

Han är ju så fin♥♥ hoppas han hittar ett hem snart

zoolatri
7/6/12, 11:47 AM
#20

Jag håller tummar och tår för att han snart hittar hem! Snyggingen!

Annons:
Spotless
7/6/12, 12:58 PM
#21

Tack för positiva tillrop! Nilla hos dig hade han fått det bra, det är något jag är säker på. Glad Birgitte, du har ju träffat honom även om det var länge sedan.

Vi har eventuellt en ny dejt med potentiell matte, men det ska ju vara rätt också - för alla inblandade! Glad På måndag flyttar han tillbaka hem till min mor i väntan på sitt egna rätta hem.

Nilla
7/6/12, 3:43 PM
#22

Tack! Ja man gör ju ALLT för sina katter. Sonen utbrast häromdagen: -Jag kostar inte hälften så mycket! (ooops!) ;)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Spotless
7/6/12, 8:13 PM
#23

#22 När jag gick i högstadiet (länge sedan Glad) hade jag en vän vars mor födde upp cornish rex och perser. Mamman/uppfödaren tog hand om katterna på bästa sätt, ingenting fattades dem men sonen, min kompis, åt nästan all mat hemma hos oss för hemma fanns det bara kattmat. Glad

Fabian är en mycket typisk Kategori IV-katt i sitt beteende och i vad han behöver och då tror jag att man måste ha vana/erfarenhet av just kat. IV för att det ska bli en pefekt matchning. Hon som kommer på besök i morgon har både vana av kat. IV och av omplacering. Vi får se om hon kan vara rätt för Fabian och om han är rätt för henne. Ett minus som jag ser är att hon bara har en katt just nu och det är en huskatt på 8 år. Vi får se helt enkelt. Glad

Beige
7/8/12, 11:32 PM
#24

Jag håller tummarna för finaste Fabian.

Spotless
7/9/12, 2:12 AM
#25

#24 Tack!

Fabian flyttar till sitt nya hem imorgon. Han kommer att bo bara 5 minuters promenadväg från mig. Hoppas bara att han kommer överens med kastrerade huskatten Felicia som redan bor där, men det ska nog gå bra då de båda är vana vid andra katter sedan tidigare. Blivande matte har haft både siames och OLH innan och vet vad det innebär att dela hem och liv med en Kategori IV-katt. Det känns tryggt. Uppföljning kommer!

zoolatri
7/9/12, 9:21 AM
#26

Grattis Fabian till ditt nya hem!:)

Nilla
7/9/12, 10:20 AM
#27

Låter toppen! Kan väl knappast bli bättre, tycker jag. Gör henne uppmärksam på att det kan ta sin tid - ett halvår upp till ett år med vuxna katter. Men de är bara de två, det kommer säkert gå jättebra! :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
amandahurtigh
7/9/12, 2:22 PM
#28

Toppen toppen! Hoppas att han får det bra i sitt nya hem, fina Fabian! Pussa på honom från oss innan han flyttar!!Kyss

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Spotless
7/9/12, 2:29 PM
#29

#28 Det ska jag göra! Han är så kelig och så social. ♥ Vi följer med honom till nya hemmet i kväll och ser till att allt går lugnt till.

#27 Blivande matte är införstådd i att det kan ta lång tid för katterna att lära känna och acceptera varandra. Tack!

Gita
7/31/12, 10:54 AM
#30

Hejsan!

Till Er som undrar hur det har gått för Fabian kan jag berätta att det går lysande Glad Efter bara sex dagar var isen bruten mellan Felicia och Fabian och sedan dess har det bara rullat på. Han är väldigt lekfull så jag och Felicia turas om att uppfylla kvoten av bus. Felicia kan ju inte kasta pinne… Och det är nog Fabians absoluta favoritlek.

Fabian har kommit in i våra "rutiner" så bra att han veckan före semester började väcka mig 10 minuter innnan väckarklockan ringde, ingen risk att jag försover mig längre inte! Men nu är det semester och vi sover lite längre. Och sover det gör numera båda mestadels i sängen…

Han har även valt ut sin favoritfåtölj och tycker det är mysigt att vara ute på balkongen. Finns ju mycket att titta på; hundar, kaniner och fåglar. Dessutom kan man ju hälsa på grannarna som kommer och går in i porten. Han är ju som sagt väldigt social.

Jag är väldigt glad över att Felicia och jag har fått en så sin fin kamrat. Honom är vi rädda om - båda två.

Semesterhälsningar från nya matte, Fabian och Felicia

berthagenn
7/31/12, 11:18 AM
#31

Glad

Så roligt att det har gått så bra!

zoolatri
7/31/12, 2:57 PM
#32

Härligt!:)

amandahurtigh
7/31/12, 3:55 PM
#33

Vad roligt att det går så bra. Grattis till din nya familjemedlem!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Lejonhjarta
7/31/12, 4:14 PM
#34

Låter underbart!!Skrattande

Annons:
Casanova
7/31/12, 8:32 PM
#35

Det är så bra att vi hitade dig och Felicia. Av dina mail förstår jag att han har hittat rätt.

Och vi är glada för att han har det bra och trivs med både dig och Felicia.Glad

Många pussar till de två kissarna.♥♥♥

kalindas
7/31/12, 8:58 PM
#36

Härligt att det går så bra! :-)

/Elisa

Spotless
7/31/12, 9:49 PM
#37

#30 Vad roligt att du har hittat hit! Jag sa ju att det var många som var intresserade av att få veta hur det går för Fabian i sitt nya hem. Mamma har hållit mig uppdaterad och vi är båda så glada över att allt har gått så bra.

Pussa och krama om fina Fabian från oss är du snäll! Fina Felicia också så klart!

Posta gärna lite bilder på dem båda, Felicia är så fin.

Upp till toppen
Annons: