Annons:
Etikettofftopic
Läst 2978 ggr
Lejonhjarta
6/12/12, 9:49 AM

Blir så arg...

… när dom bjuder in människor att komma å sälja kattungar på marknader!!! Tycker INTE kattungar hör hemma där. Skrikandes 

http://www.blocket.se/alvsborg/Hons_kycklingar_tupp_MARKNAD_40959219.htm?ca=15&w=2

Annons:
Liljekatten
6/12/12, 9:55 AM
#1

Usch! Är det överhuvudtaget tillåtet? Hundar vill de inte ha på marknaden, men kattungar går bra. Ja, självklart blir man arg! Skrikandes

[figgelina64]1
6/12/12, 10:53 AM
#2

Undrar jag om det ä tillåtet, så oetiskt!!

kalindas
6/12/12, 1:13 PM
#3

Man får inte lov att sälja katter på det viset. Är även osäker när det gäller kaniner och höns.

Det är bara att anmäla dem till Länstyrelsen.

/Elisa

jillan
6/12/12, 1:55 PM
#4

Har anmält annonsen via blocket. Gör det ni oxå om ni inte gjort det:)

Liljekatten
6/12/12, 2:49 PM
#5

#4 Bra! Jag har gjort detsamma nu.

Lejonhjarta
6/12/12, 5:52 PM
#6

Jag hittade annonsen på en hönssida på facebook som jag är med på. Skrev att jag hatade sådana annonser att det inte är ok att ha kattungar på marknader och nu hade dom skrivit att dom skall ändra annonsens utformning. Det var tydligen ett katthem som skulle vara där för att leta efter nya ägare till katterna MEN SKRIV DET DÅ!! Nåväl dom fattade "vinken", det är det viktigaste. Tack för att ni hjälpte till.Skrattande

Annons:
Sussi89
6/12/12, 6:07 PM
#7

#6 jamen det kunde dom ju skrivit! Det hade ju varit mer okej!Skrattande katthem är ju noga med att katterna kommer till bra hem också. Och inte bara slumpas bort!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Upp till toppen
Annons: