Annons:
Etikettkattprat
Läst 1070 ggr
[figgelina64]1
6/8/12, 10:52 PM

Jahapp då har SE* Qjou´z oxå testat Giardia...

I sitt katteri via SVA och det är till min lycka fritt och alla katter är fria från det

Immunofluorescens: Ingen förekomst av cystor av Giardia eller oocystor av Cryptosporidium

Blev lite kallsvettig av att höra hur man skulle behöva ångtvätta hela lägenheten och tvätta all textil som gick i 90 grader fast främst all medicinering och alla tester av katterna om och om igen.

Dag 65 för Melli är till ända och hon äter glatt och frodas och har inte alls någon tanke på att föda några små bebbarObestämd

Lisa från Qjou´z

Annons:
aska11
6/9/12, 7:53 AM
#1

Grattis! Väldigt skönt när man kan utesluta de sjukdommarna.

kalindas
6/9/12, 8:45 AM
#2

Skönt att höra! Glad

/Elisa

[figgelina64]1
6/9/12, 8:54 AM
#3

Tack! tyckte det var bra att testa fast jag inte misstänkte och speciellt då det vankas smått härhemma och även känns det gott att veta när jag lämnar iväg kattungar.

Fast ibland känns det som det finns massor att testa och kontrollera och när man testat det som är för dagen dyker alltid ngt nytt upp…ocj allt nytt och alla besök till katteriet måste ju oxå testa det av smitta man själv testat för att inte åter hamna i osäkerhet eller få in smitta…Phuuu vilken karusell!!

Lisa från Qjou´z

kalindas
6/9/12, 9:04 AM
#4

Alltid bra att kolla när man har uppfödning. Kollade du TF också? Den är ju lite mer lömsk än Giardia och kan finnas utan att de har diarré. Obestämd

Måste själv testa lite härhemma då Ellie och Elliots pappa hade ett anlag för PRA. Så Skatan måste teststas för detta. Så jag har lite koll om någon av ungarna kan utveckla det. För även om ingen gå i avel, är det ju bra för kattungeköparna att veta.

/Elisa

[figgelina64]1
6/9/12, 11:04 AM
#5

#4 japp februari 2011 och det visade ingenting Flört

kalindas
6/9/12, 11:12 AM
#6

#5
Skönt att höra! Glad

Här är jag nästan 100% säker på att flera har TF. Men ingen mår dåligt och jag har inte någon avel. Så om jag har det får det läka ut av sig själv.

/Elisa

Annons:
Upp till toppen
Annons: