Annons:
Etikettavel
Läst 1202 ggr
Lejdet
2012-05-27 08:09

Chipkastrering x 2 ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, går i valet och kvalet här hur jag ska göra med min avelshanne Casper. Han är nu fertil igen och har i dagarna parat min Tingeling som det var tänkt från början i min planering. Vet ju ännu inte om det har tagit men den här gången löpte hon starkt.

Dock är han extremt stressad igen och går återigen samma rundor så att han trampar upp stigar i rastgården och nästan i golvet också här inne. Han går samma runda säkert 100 ggr/dag och vaktar sitt revir och skriker.

Nu funderar jag på om jag ska våga låta honom få ett nytt superloin-chip eller om jag ska kastrera honom för gott den här gången?

Är det någon av er andra som har erfarenhet av att chippa sin hane mer än en gång? Vill ju inte utsätta honom för nåt som är skadligt! Älskar min Casper och han kommer att stanna för alltid hos mig, även som kastrat.

Jag tror att det lutar åt en definitiv Kastrering då han är använd 5 ggr i avel. Dock tycker jag att det är synd att det inte fick bli några kanelbebisar efter honom då han är kanelbärare.

Annons:
[lisme]
2012-05-27 12:43
#1

Jeg hadde uten tvil kastrert han. Han har mange kull etter seg, der flere av ungene går i avel.

Spotless
2012-05-27 13:02
#2

Precis som #1 skriver så anser jag att valet är enkelt! Han har flera kullar efter sig med flera ungar som går i eller ska gå i avel. Grabben förtjänar att få bli kastrat på riktigt.

Casanova
2012-05-27 13:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Jag håller med!

Han förtjänar verklingen att bli kastrat, eftersom det inte finns så många kanelbärare och de flesta är släkt, är det nog inte så lätt att han ska bli pappa till några.

Men det finns ju kanelbärare efter honom som går i avel!

Casnova har varit kastrat i flera år nu är den lugnaste, trevligaste och mest sociala katt man kan tänka sig.

Jag tror att Carl-Bertil blir en underbart snäll kastrat.

Här är två underbara kastrater. Tyvärr finn inte Ior länge han gick bort i njursvikt dygt 10 å gammal.

Lejdet
2012-05-27 18:20
#4

Då får han bli riktig kastrat så fort jag vet att tingeling är dräktig. Självklart kommer han att bli en underbar kastrat! Han är underbar även som fertil och världens snällaste kille!

hannele44
2012-05-27 19:00
#5

Jag har faktiskt åxå funderat på den frågan-om folk brukar chippa om ….

Lejonhjarta
2012-05-28 19:25
#6

Undrar precis som #5.

Chippa 2 ggr, funkar det?

Annons:
Lejdet
2012-05-29 12:51
#7

Ska bli kul att ställa ut Casper som kastrat, han är i fint skick och har ju varit stoppad i Sverige nu då jag inte har orkat ta mig utomlands för ett IC.

Så vi ses i höst igen!

Casanova
2012-05-30 18:35
#8

Det tycker jag låter jättebraGlad

Upp till toppen
Annons: