Annons:
Etikettutställning
Läst 1197 ggr
[Nikkki]
2012-04-14 17:24

Långa Utställningsdagar

Undrar vad ni andra kattägare tycker om de långa utställningsdagarna?

Jag ställer inte ut längre pga de långa dagarna och vet andra som tycker likadant. Att vara i en utställningslokal i 12 timmar (ca 07-19) är för lång tid tycker jag och varken jag eller katterna gillar det. Det skulle kunna bli mer effektivt med att antingen dela upp raserna förmiddag/eftermiddag eller i alla fall inte öppna förrän kl 10 och stänga kl 18 något. Borde finnas en 8 timmars gräns. Finns säker flera alternativ.

Annons:
amandahurtigh
2012-04-14 17:50
#1

Jag tycker att det blir bättre och bättre nuförtiden.
Förrförra utställningen jag var på slutade vid fyratiden båda dagarna..
..men det finns ju de som håller på till sju också.

Men jag tycker att det är helt okej sålänge det slutar runt fem-halvsex, annars blir det lite plågsamt i slutet!Skrattande

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Liljekatten
2012-04-14 18:09
#2

Jag har inga problem med långa utställningsdagar. Det är ju så roligt att träffa sina kattvänner och jag hade gärna haft tredagarsutställningar istället bara för att ha tid att prata med alla. Flört Tycker inte att katterna verkar fara illa av att sitta i bur heller. OM nån katt är lite orolig i buren så är det ju nästan alltid på förmiddagen, sen sover de mest hela tiden. Katter sover ju normalt sett väldigt många timmar per dygn och får de bara busa av sig på ett hotellrum på kvällen/natten så kan jag inte tänka mig att de far illa.

GoldenSiamz
2012-04-14 21:31
#3

Jag håller med dig tycker att det är på tok för långa dgr på dessa iof mkt trevliga utställningar o giv är det trevligt o träffa alla härliga o goa kattvänner men det är för långa dgr.

O helst om man ställer två dagar o kanske dessutom har lång väg att resa. Fast vad gör man inte … Skrattande

Ha det gott alla kattvänner där ute!

Linda // Golden Siamz

Linda Henriksson

S*Golden Siamz // Kattungar till salu

www.goldensiamz.se

Lejonhjarta
2012-04-15 02:30
#4

Ställ ut hos oss i WCF istället då.Flört Våra utställningar brukar aldrig vara så länge… Inte för att d gör oss något. Säger som #2 Vi skulle lätt kunna ha 3-dagars utställingar.

[Nikkki]
2012-04-15 10:15
#5

jo vi tycker ju olika, tror att fler skulle ställa ut om det var kortare dagar.

ok man kanske skulle kolla in era utställningar på WCF, har aldrig varit på någon Skrattande

Och 3 dagarsutställning huh! det hade jag aldrig utsatt någon av mina katter för.

SE*Wishetens
2012-04-15 10:52
#6

Jag tycker också att utställningsdagarna är lite väl långa, och önskar att man kunde tillåta att de som inte gått vidare till panel får åka hem innan panelen börjar. I övrigt tycker jag utställningar är otroligt roliga Glad

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Annons:
[hakkapelitta]
2012-04-15 11:22
#7

Börja gå assistent! Då går dagarna fort och man lär sig mycket och det känns som man gör något annat vettigare än att bara sitta på sin rumpa hela dagen ;)

alltidsiames
2012-04-22 10:50
#8

Eller så kan man brodera på sina sneakers under tiden man väntar;-)

Beige
2012-04-22 20:53
#9

Jag ställer oftast bara en dag och tycker inte att dagen känns för lång. Jag håller med Liljekatten (trots att jag ställer i Sverak Flört)

Jag tittar på bedömningarna, går runt och tittar på katter och alla mer eller mindre kreativa burskynken men framför allt passar jag på att babbla katt för glatta livet med likasinnade och icke att förglömma fikar. Mina katter kanske inte är lika entusiastiska som jag inför utställning men de har inga problem med att slappa i buren under en dag.

Ibland kan det kännas segt på eftermiddagen men jag har inte varit med om en utställning som inte har slutat senast vid sextiden vad jag kan minnas. Oftast är det klart runt fem. Kan hända att jag har selektivt minne dock ;)

Är utställningen på hyfsat avstånd åker jag gärna (efter en sovmorgon) och tittar som besökare på söndagen efter att ha ställt själv på lördagen.

Testade en CFA-utställning under påskhelgen och kan nog tänka mig någon fler sådan också.

Upp till toppen
Annons: