Annons:
Etikettavel
Läst 1124 ggr
[hakkapelitta]
2012-04-12 11:58

Ännu en chip-fråga!

Ni som chippat hankatt bland fertila honor - hur lång tid tog det innan det värsta lade sig?

Annons:
Liljekatten
2012-04-12 13:06
#1

Jag chippade min Charlie för drygt två månader sedan. Efter en vecka blev han värre och det höll i sig ca en vecka, sen märkte jag att han blev lite lugnare och inte kissade i blöjan. Efter nästan tre veckor släppte jag ut honom i huset utan blöja och han har inte markerat en endaste gång sedan dess. Han var fortfarande lite hanig i sättet och det tog kanske två-tre veckor till innan han kändes lugn. För två veckor sedan löpte Ellen och Charlie hann para henne innan vi hann upptäcka det, men det blev inget av det för nu löper hon igen. Denna gång är han inte särskilt intresserad av att para henne, men är extra gosig mot henne och går mycket efter henne.

[hakkapelitta]
2012-04-12 20:28
#2

Oki, då försöker jag stå ut någon mer vecka :)

[nollottan]
2012-04-14 20:40
#3

Min Ziggy är chippad och beter sig som en kastrat, men är väldigt pigg på att para honorna när de löper så jag får hålla dem särade…. jag hade ingen skillnad i beteendet, men det var först efter ca 5 veckor som han började bete sig som en kastrat :-)

Mockfjardingen
2012-04-14 23:07
#4

Min Yves slutade kissa efter ca 3 veckor, först blev han värre, sedan la det sig.. Han blev succesivt mindre stressad och jag kunde se hur kulorna krympte.. Efter ca 4-5 veckor var han mycket lugnare och verkade gladare.

Nu är han precis som en kastrat men han vill gärna ställa upp när tjejerna löper så han får bo i köket när det är dax.

[hakkapelitta]
2012-04-15 11:21
#5

Ja mina riktiga kastratpojkar har ju också ställt upp flitigt när honorna behövt parats så det är kanske något man får se upp med i vilket fall.

Jag tänkte avvakta några veckor för just nu bor han i mitt karantän/isoleringshem jag så himla bra har tillgång till och där är han kastrat ut i klospetsarna.  Kyss

Upp till toppen
Annons: