Annons:
Etikettkattprat
Läst 4661 ggr
SE*EndlessOceans
4/8/12, 12:10 AM

Knöl på huvudet

Min lilla kattflicka som är sex veckor idag har fått en knöl på huvudet. eller det känns som att det typ är två små som sitter ihop. det sitter i huden och jag kan inte se att det är något sår.

Någon som har varit med om liknande och behöver jag vara orolig?

Annons:
Lejonhjarta
4/8/12, 3:19 AM
#1

Har den lilla damen möjligtvis syskon?

Mina små herrar på 7 v har samma sak och tidigare små "barn" har haft samma likadant. Det har hos oss varit en reaktion när dom har busat med varandra och fått en klo i huden. Ofaligt i våra fall. Blev åxå orolig första gången över alla bubblorna men en annan uppfödarkollega lugnade mig med att d var detta. Hoppas din lilla dam "lider" av samma sak.Flört

SE*EndlessOceans
4/8/12, 12:04 PM
#2

Ja hon har en väldigt vild bror som oftast initierar buset. jag misstänkte att det kunde vara något sådant. Skönt då kan jag vara lite lugn=)

Lejdet
4/8/12, 3:46 PM
#3

Kan lugna dig med att jag hade en kattunge som också fick såna där knölar, han såg ut som en knölval ;-) Kom också på att det var de andras klor som gjorde små hål som sedan blev som finnar liksom. Det försvann av sig själv när han blev större.

SacredSouls
4/8/12, 10:09 PM
#4

Slike kuler har våre hatt også. Jeg kaller de bare protein kuler jeg. Hvorfor vet jeg ikke Tungan ute Noen mener de kommer av mat andre mener fra kattungeklor. Men de forsvinner og er ufarlige iallefall.

PS : Var inne på hjemmesiden din. Så vakker mamma pus og kattunger.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

SE*EndlessOceans
4/9/12, 11:37 AM
#5

#4 tack så mycket, är likte dålig på att uppdatera den bara, de har blivit så stora nu.

ja nu har jag sett att hanen har några bulor på huvudet också. Skönt att inte behöva oroa sig över det=)

Upp till toppen
Annons: