Annons:
Etikettkattprat
Läst 1195 ggr
amandahurtigh
4/4/12, 3:49 PM

Jag blir rädd!

Läste det här på blocketnyheter idag:

Plågade katt med pepparsprej

Jämtland 04 apr 10:41
Två unga män en ung kvinna i åldrarna 17-20 misstänks för djurplågeri.

De ska ha stoppat ned en katt i en ryggsäck, sprejat ryggsäcken med pepparsprej och sedan dumpat den i skogen utanför Östersund. Katten har inte återfunnits.

Trion förhördes på tisdagen och polisen hittade en pepparsprejburk i en av personernas bil. Ungdomarna släpptes efter förhör, uppger SR P4 Jämtland.

FYFAN! GråterGråter
Hur kan man ens komma på att göra någonting sånthär?Skrikandes

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Annons:
Mitralis
4/4/12, 3:52 PM
#1

Jag blir också rädd när jag läser sånt här. De har ingen som helst respekt för levande och om de inte får ett rejält straff så kanske de går vidare till att göra samma sak med en kidnappad 4-årig pojke eller flicka.



[dynamitella]
4/4/12, 3:52 PM
#2

"Ungdomarna släpptes efter förhör"..

"Ungdomarna häktades efter förhör", vore mer passande.

[hyperiion]
4/4/12, 3:54 PM
#3

Undra hur dom vet att detta hänt om ingen katt hittats? Fanns det vittnen går man väl i mellan

hannele44
4/4/12, 8:24 PM
#4

Och här kommer nödvändigheten av att lära SINA BARN vikten av att respektera ALLT liv -in !!!

hannele44
4/4/12, 8:26 PM
#5

#3 klart det finns vittnen ? Dom har ju släppts av polisen ?? Och det finns inget #klart man går emellan # när det gäller människor

Casanova
4/4/12, 8:31 PM
#6

Fy vad elaka människor kan vara, det är hemsktSkrikandes

Annons:
Spotless
4/6/12, 2:58 PM
#7

Hjärtlösa idioter! Är det något jag avskyr så är det människor som plågar djur.

siamlove
4/6/12, 3:05 PM
#8

Håper de fant sekken og att den var tom!!Rynkar på näsan

Silvestris
4/8/12, 11:50 AM
#9

#3

En av dem fick dåligt samvete och ringde själv till polisen och berättade vad de hade gjort. Därefter kunde kattens ägare kontaktas och de kunde hjälpas åt för att få tag i katten (som enligt den kontakt jag har hade släppts lös och tagit sig upp i ett träd). Så ett ljus i mörkret finns ju iaf, en av dem visade tecken av samvete.

Tyvärr lär de inte få mer än dagsböter i straff, men pricken i registret försvinner ju aldrig (om de nu döms för djurplågeri).

[hyperiion]
4/8/12, 10:26 PM
#10

Bra det i alla fall. Hoppas katten mår bra. Kanske var en med samvete som var med men inte hade styrka/mod att säga ifrån(självklar ingen ursäkt!).

Upp till toppen
Annons: