Annons:
Etikettkattprat
Läst 630 ggr
Karin1985
2012-04-03 21:57

behöver råd, katten vägrar lådan...

Åh ni måste hjälpa mig nu. Jag tog för nån manad sen hand om en siamesdam och allt funkade jättebra.. Hon gjorde aldrig något utanför lådan.
För några dagar sen tog jag hem en kastrerad bengalkille som sällskap till vår Leia. Dom har absolut inte blivit vänner än( vilket jag absolut inte förväntat mig på så kort tid) men nu har hon börjat kissa och bajsa i vår säng.
Först trodde jag att hon avr rädd för bengalen, hon gick fram till lådan och fräste sen stack hon därifrån.
Jag har sprayat på lådan med CatNip (tror jag det hette) men det funkar inte..

Så jag ställde en en låda i vårt sovrum efter som han aldrig är där inne men hon använder fortfarade vår säng som toalett. Snälla hjälp mig..

Annons:
amanduss
2012-04-03 22:01
#1

kanske kan testa att ha en klump av hennes kiss kvar i lådan, så känner hon att det är hennes revir :)
hoppas det löser sig!

Du är otroligt saknad! <3

Karin1985
2012-04-03 22:03
#2

Det ska jag absolut göra. Tack!

amanduss
2012-04-03 22:08
#3

Bara glad att man kan dela med sig av egna erfarenheter !

Du är otroligt saknad! <3

siamlove
2012-04-03 22:14
#4

Legg en plastduk i sengen.Gi tilbake hennes gamla låda i sovrummet,den er hun van ved.Pass på at ikke bengalen har kissat eller bajsat i den.Gi henne ny sand.

Prøv og  gjøre kattene vana av hverandre ved og gi de godis i samme rom.Lek med dem i nærheten av hverandre er og et godt tips.Da blir de opptagne med ting de gillar plus att de får posetive assosiasjoner av den andre kattens nærvaro.Lykke til!Prøv også Feliway.Glad

namsooks
2012-04-04 07:22
#5

Går det att stänga till sovrummet? Det är en ful ovana som kan vara svår att vänja av med.

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: