Annons:
Etiketthälsa
Läst 2057 ggr
siamlove
2012-04-03 19:08

Plutselig død

I stort sjokk fortalte naboen min som også eier en siames at den hadde avlidit.Ved frokost hadde katten vært normal,kost i barnas arm o.l.

Plutselig hadde den fått ett anfall med risting,mjauing,pustvansker.Den døde innom noen minutter tross iherdig innsats fra pappan i familien.

Katten var en kastrert hannkatt på 2.5 år uten noen kjent sykdom.Vetrinær antok at det var en form for hjerteinfarkt.Dette var veldig traumatisk for spesiellt barna.Har noen av dere hørt noe om slike dødsfall før?

Jeg har to siamesere,er dette noe man kan frykte selv?

Annons:
Nilla
2012-04-03 19:30
#1

Låter otäckt och väldigt sorgligt. Han var ju så ung också. Gråter

Jag har två siameser och en oriental. Har mist lika många, men inte i någon hjärtåkomma.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
2012-04-03 20:15
#2

Nei jeg tror ikke dette er noe du trenger å bekymre deg for når det kommer til dine.Veldig sjeldent tross alt at slikt skjer.

Gråter Så grusomt for barna spesiellt.

Vår aller første siameser døde av FIP.På en måte lignet det litt det du forteller.Siste dagen ville hun ikke spise særlig og plutselig fikk hun et slikt anfall.Etter anfallet fikk hun aldri igjen bevisstheten og hun døde ikke lenge etterpå mens vi ventet på veterinæren.Vi obduserte og det viste da våt FIP. Anfallet hadde jo ingenting med FIP å gjøre sånt sett. Det var bare kroppen hennes som sa stopp og som ga opp.

.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Missannas
2012-04-03 20:40
#3

Vilken dramatisk och fruktansvärd händelse Gråter Jag hade en oriental som gick bort hastigt vid fem års ålder i hjärtsvikt sannolikt HCM, men händelseförloppet var inte så snabbt som detta.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

siamlove
2012-04-04 11:14
#4

Det er så ekkligt at det kan skje.Jeg tenkte det var nesten utrolig, men googlet det og fant mange liknende fortellinger.

Jeg tenker på barna hele tiden.Det var en sjokkartet og traumatisk død.

berthagenn
2012-04-04 12:23
#5

Hej! Så hemskt upplevelse för alla inblandade.Gråter

Jag har faktsikt hört en kvinna jag känner som jobbar på mitt lokala Apotekt; hon har också råkat ut för sin katts plötsliga död.

Hennes katt var en bondkatt. Katten satt bakom henne på soffryggen och fick en hjärtattack. Kissen hade även ”låtit” och ”skrikigt”. Sen paff - stendöd.

Hon vart mycket chockad och ledsen. Vi pratade ganska länge hon och jag.

Själv som kattokig och har levt med mååånga katter, har jag bara hört ett fall; detta som jag skriver ovan.

Kram Bella fr Malmö

Sussi89
2012-04-04 13:17
#6

Så förfärligt! Rynkar på näsan Vilken tur att det inte är så vanligt att det sker!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Annons:
LottaX
2012-04-10 21:16
#7

Självklart kan det hända, vi drabbades sjävla för ca 6 veckor sedan då en till synes fullt frisk katt drabbades av plötslig hjärtdöd vid inte ens fyllda 2-års ålder.

Sussi89
2012-04-26 22:39
#8

Fick idag ett samtal från min stackars upprörda mamma om att henne katt hade dött. Han hade lekt som vanligt i köket medans hon lagade mat, när han plötsligt hade fallit ihop och börjat krampa, andas ansträngt och jama förtvivlat. Inom någon minut så var han helt död Rynkar på näsan Stackars stackars lilla Pojken. Han var ingen kat4 utan en perser.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

siamlove
2012-04-28 20:22
#9

Uff!Hvor gammel var den?Dette er virkelig ubehaglig og trist.Gråter

Sussi89
2012-04-29 15:49
#10

Han var bara 5 år har jag för mig. Mamma har inte haft han så länge då vi räddade honom från ett hem där han blivit misskött. Så hon har bara haft honom 3 månader…Men han hade verkligen kommit iordning hos mamma och stormtrivdes.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Upp till toppen
Annons: