Annons:
Etikettomplacering
Läst 2437 ggr
Pratrik
2012-04-02 15:10

Fia och Muskot vill flytta tillbaka till landet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Både kattungar och barn växer upp, och när våra barn blev tonåringar flyttade vi från landet till Göteborg. Vi trivs fint med vårt nya liv men tyvärr har katterna inte klarat flytten särskilt bra. Jag känner att de behöver större utrymme och mer stimulans. Helst möjlighet att vara ute (ja, jag vet att jag svär i kyrkan…). Därför letar jag nya hem till våra siameser Fia och Muskot.

Fia är nu sex år gammal och steriliserades för ett år sedan. Som de flesta siameser är hon kelen och tillgiven och lekfull. Hon behöver röra på sig och älskar när man leker med henne, jagar gärna snören, kattleksaker och även möss om det finns möjlighet. Så fort du sitter ned har du henne i knät. Framför allt älskar hon barnen i vår familj, det är dem hon helst vill vara hos.

Muskot är Fias unge, född 2008 och kastrerad sedan 2009, och är den mest sällskapliga katt jag någonsin mött. Han älskar alla han möter och förutsätter att man älskar honom tillbaka. Han har aldrig markerat att det är något han inte vill, barn kan bära och hantera honom lite hursomhelst. Muskot kräver uppmärksamhet, han kommer bärande på sitt snöre och ropar tills du förstår att han vill leka. Så fort du rör honom börjar han spinna. Han vill helst sova så nära dig som möjligt. Muskot ser bra ut och skulle kunna ställas ut om han fick banta lite…

Fia och Muskot kan flytta tillsammans eller till var sitt hem. Muskot kommer att sörja men jag har en känsla av att Fia är ganska trött på honom och kanske skulle tycka det var skönt.

Kanske har du plats i ditt hem och ditt hjärta för fler katter? Eller så känner du någon som har det? Du är varmt välkommen att höra av dig här eller direkt på mejl helena.lind@ssrs.se.

Vänliga hälsningar

Helena Lind

Annons:
kalindas
2012-04-02 15:12
#1

Tycker inte du ska dela på katterna. De är såpass gamla att de kan må dåligt om de delas på. Så placera om dem till samma hem.

Lycka till med letandet. Glad

/Elisa

Lillatassen
2012-04-03 17:22
#2

Våran "lilla" Englas mamma och hennes kullbror <3  Önskar så innerligt just nu att vi hade bott större, hade vart en ära att ta hand om dessa godingar. Hoppas att du finner att gott hem till dem båda och skulle tro precis som Kalindas att det inte är värt att separera dem i den åldern -> Finns säkert ett gott hem där de båda skulle få plats och kärlek - Den som söker den finner, hoppas vi Kyss

kalindas
2012-04-03 17:36
#3

Det är väl en familj som sökt en eller två siameser? De kanske kan tänka sig ta hand om dessa?

/Elisa

[veronica96]
2013-02-11 16:30
#4

Hejsan! Vi söker en kompis till våran orientalhona som nog är lite ensam, vi har hund men det är nog inte tillräckligt för våran lilla ögonsten! Vi tror hon skulle må väldigt bra om hon hade en kompis i hennes egen storlek som hon kan leka och jaga med! 
Då det är lite jobbigt med ekonomin just nu så har vi inte råd att lägga ut så mycket pengar på en kompis till henne just nu.. :( Men hemmet är väl viktigare än priset? 

Tror ni att ni har en kompis till våran ögonsten? hör av er!!

Email: virre748@hotmail.com

k.thorsson@gmail.com
2013-02-26 10:06
#5

Patrik - jag ser att du la in annonsen för snart ett år sedan, men den är fortfarande kvar. Har ni hittat ett hem till dem? Om inte så kanske jag har ett hem till dem, maila mig gärna på k.thorsson@gmail.com

/ Karin

Upp till toppen
Annons: