Annons:
Etikettbortsprungen
Läst 2253 ggr
gunvald74
2012-04-02 12:36

Bortslprungen liten katt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan

Min Bosse som är svart vit försvann kring midsommar 09 (vet att det är ett tag sen). ringde ett medium som sa att det förmodligen var en rovfågel som tagit honom. Är detta sant tro?! Jag vet att det inte är omöjligt. Men glömde fråga om han var uppäten eller död eller vad som kan ha hänt. Jag saknar honom så himla mkt fortfarande och det finns ju katter som kommit tillbaka efter några år. Man hoppas ju. Är det helt omöjligt att se om han lever fortfarande eller hur går det till.

Han kanske bara har flyttat och bor i närheten. Vi fick ju barn jan 09 och om det var det som gjorde att han stack. Han är född 01.

Vänligen

Anita

Annons:
kalindas
2012-04-02 12:38
#1

Troligtvis så lever han inte längre. Det är baksidan med att ha katter ute. De kan bli påkörda och skadade. Då går det och gömmer sig och man hittar dem aldrig…

/Elisa

lejoneva
2012-04-02 16:18
#2

Finns inga bevis för att ett medium skulle hjälpa men katten kan förstås vara var som helst. Katter som av någon anledning inte trivs längre hemma flyttar gärna till någon annan, som har mat och värme. Många människor låter dem också flytta in och bo kvar så länge de vill.

Det hade förstås varit bra, om katten var märkt/chippad och hade halsband. Tänk på det en annan gång, om du har katten ute!

Och lycka till!

gunvald74
2012-04-02 20:23
#3

Han har tatuering i örat, men det verkar inte som att alla vet om att man kan kolla efter det. Hade en annan katt som jag fick höra på omvägar att en bonde kört över honom och rindge bonden och frågade om han inte kollade om han var märkt i örat. Vadå? Finns det sa han då! För då hade jag ju kunnat få reda på att katten var död och inte spenderat så mkt tid att leta och oroa mig. Nu vet jag ju att han inte låg och led någonstans, det är ju alltid skönt att veta.

Nilla
2012-04-02 20:25
#4

#1 Vi får väl tro att han bor hos en godhjärtad människa och lever livet. En katt utan märkning hittar sällan hem tyvärr.

Rovfågel tror jag inte på. Jag jobbar på en gård och ser dem dagligen sväva över de frigående hönorna. Ibland tar han sig en, men katterna skulle han aldrig ge sig på - det är stora, stadiga huskatter. I såfall tror jag att katten måste vara sjuk eller skadad.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

hoffens
2012-04-03 14:43
#5

#4 Rovfåglar har även tagit undar. Har läst det ett par gg . Jägarens hund har blivet rovfågelns byte.

gunvald74
2012-04-05 09:24
#6

Ja han var en rätt liten katt, lilla Bosse. Liten men tyken, alla hundar var rädda för honom för han antingen gosade med dom eller muckade med dem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: