Annons:
Etikettomplacering
Läst 3692 ggr
Siamesfröken
3/12/12, 11:22 AM

Siames söker livskamrat!

Vår siamesflicka Giza the Goddess, 10 år, söker en livspartner. Förra året dog hennes halvbror, Balinesen Farao the Fabulous, då 9 år och njursjuk. Giza har idag hämtat sig och är sitt vanliga jag och sitter på min axel och pratar. Dock saknar hon en kompis, det märks. 

Vi är en familj med fyra barn i åldrarna 1.5, 6, 8 och 10 år. Barnen är vana vid djur sedan spädbarnsåldern och har fin empati och respekt. Vi bor på 170 kvadratmeters yta och Giza har en egen balkong på 10 meter som hon huserar fritt på över årstiderna. Där spanar hon på fåglar och grannens hundar och pratar med förbipasserande människor och katter. Min man är företagare och arbetar mycket hemifrån och jag är föräldraledig lärare fram till augusti då jag skall börja arbeta 50%. Sålunda är vi mycket hemma.

Vi är intresserade av alla orientaliska katter. Vi har hört att det kanske är allra bäst med en hane, då vi har en hona, men det handlar väl mest om kemi till syven och sist?

Vi erbjuder massor av kärlek, uppmärksamhet och ett händelserikt liv för en katt. Självklart fullgod försäkring. Vi har däremot inte ekonomin att betala flera tusen kronor, tyvärr.

Välkomna att höra av er!

Mvh Annika Carlehed Posa, Varberg

Annons:
hannele44
3/12/12, 1:00 PM
#1

Låter som ett bra ställe att bo på för en Oriental eller Siames ! Ni får säkert napp ! Lycka till !

namsooks
3/12/12, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej Annika!

Vilken härlig familj ni är!

Vi har en härligt blåmaskad siameshane som är otingad. Han heter Calypso och är nu 9 veckor gammal och har ett fantastiskt temperament. Han är orädd och super gosig, en riktig myskille som älskar att ligga i knät.

Kika gärna in på hemsidan för mer info. och bilder. www.namsook.se

Lycka till i letandet!

Mvh

Maria och Calypso

kalindas
3/12/12, 7:52 PM
#3

Finns en fin blåsspotted hona född i juli 11 hos Zandrinos i Halmstad.