Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 1195 ggr
Nonimonos
2012-03-08 17:50

En liten chokladpingla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla, det var ett tag sen men nu kännde jag för att visa mig igen :-) Jag har kämpat med den kroniska sjukdomen endometrios i ett par månader och gör det än, väntar på en operation och hoppas det kan göra min tillvaro lite bättre.

Att ha katterna omkring sig när man har en jobbig dag och knappt tar sig ur sängen är så otroligt skönt. Tänk vad mycket kärlek de ger. Fast jag saknar min Ozzy för han var den bästa på att ta hand om matte. Må han vila i frid.

Sen så svär man en del åt dom också, för av någon anledning så går detaldrig in i huliganerna Majsan och Greta att min mage gör svinont och inte alls går att ha som hinder i loppen de kör runt huset.

Jag har legat lite lågt med allt men bestämde mig för att jag nog skulle fixa en kull. Med vänners hjälp går allt :-) Så jag äntligen parade jag med min holländska prins.
Nog var mamma Ticksy tjock alltid men det kom bara ut en liten söt tjej, resten var bara det goda kökets förtjänst ;-)
Så nu släpas lilltjejen runt här i huset för mamma Ticksy har bestämt sig för att Majsan och Greta minsann också är hennes barn och hon måste ju ha översikt över de alla tre samtidigt…. detta är dock lite svårt med tanke på farten de två huliganerna har hela dagarna :-) Men men hon ger sig kanske tillslut. Lilltjejen går fint upp i vikt och verkar inte lida nämnvärt.

Men det är inte lätt att bara få en kattunge, jag har många som vill ha en choklad från mig och sen så blir an så jobbigt fäst vid dem när deär ensamma. Hoppas verkligen att jag slipper ha ångest över vart hon ska ta vägen sen.

Annons:
alltidsiames
2012-03-08 17:56
#1

Så fin! Tråkigt med din sjukdom, hoppas du får smärtlindring och stöd.

SE*EndlessOceans
2012-03-08 18:01
#2

MM choklad=) hon ser jättefin ut! alltid jobbit när de är ensamma i kullen och jag förstår att man fäster sig ännu mer. Jag tror att du kommer att finna ett fint hem till denna fantastiska tjej. Jag önskar mig en choklad, men eftersom jag har en sambo att ta hänsyn till så måste vi flytta till hus innan fler katter ingår i familjen. Han har pecis gett med sig att vi kan spara honan från min första kull. Sen så har han gått och kärat ner sig i Somali, så det kanske blir en liten sådan kissebebbe här också.

Tråkit att hör att du mår dåligt men det är helt fantastiskt vad kissar stöddar pch hjälper en. Jag ska hålla tummarna för dig att du snart får opereras och att det går bra! jag ser även fram emot att få följa denna fantastiska tjej!

tuska
2012-03-08 21:32
#3

 Bra Lina att du visar upp din Bebis,  vi alla här kan få vara med och kolla hur tösen växer till sej.  

  Hoppas du får din Op överstökad snart så du får lite glädje av våren och sommaren.   Att ha ont jämt är ingen höjdare.   Ligg på och fråga när det blir din tur att bli hjälpt.

Mockfjardingen
2012-03-08 23:57
#4

Grattis till tillökningen! Hon ser ljuvlig ut.

Och jag tror att lite choklad kan vara bra för magsmärtor ;) Kämpa på, snart ska du se att det blir bättre!

Massor av styrkekramar från mig!

namsooks
2012-03-09 08:29
#5

Grattis, Lina till en underbar chokladtjej!

Tror som Anna, choklad är bra medicin när man är på topp!

StyrkeKramar från oss!

Missannas
2012-03-09 13:26
#6

Både katter och choklad är riktiga lyckopiller så en liten chokladkatt kan ju inte vara annat än bra! Krya på dig

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
kalindas
2012-03-09 13:32
#7

Kyss

/Elisa

marieirene
2012-03-09 15:35
#8

Tråkigt att du mått/mår så dåligt.Gråter Hoppas du får din operation så snart som möjligt. Kyss på fina missen och styrke kramar till dig.

Vixxen
2012-03-09 15:47
#9

Fantastiskt att du orkar kämpa ändå Lina! Hoppas du får din operation snart… Endometrios är inte lätt att leva med!

Det dyker nog upp en bra lösning för din chokladpingla! Och sen som sagt så blir man ju VÄLDIGT förtjust i de där ensamkommande kattungarna på nåt sätt!

Nonimonos
2012-03-09 16:33
#10

Tack alla ni för glada tillrop :-)

Ja det är konstigt att det finns något som så jobbigt som endometrios som man inte visste om existerade förrän man vart drabbad själv.

Så läs på och informera andra, många lider utan att veta om varför.

www.endometriosforeningen.se

Chokladpinglan blir bara sötare och sötare, men jag ska nog inte behålla henne, jag vet ett underbart hem som nog kommer att passa henne fint ;-)

kalindas
2012-03-09 17:49
#11

#10
Har en vän som hade stora problem med endometrios när hon var yngre. Vet inte hur det är nu efter hon fått barn. De sägs bli bättre efter man fått barn.

Men hon ingick i en testgrupp där hon bl.a. provade en nässpray. Tror det var den medicinen som gjorde att hon tillfälligt gick in i klimateriet (vid 20 års ålder), detta för att "läka ut" cystorna.
Hon röntgades ofta för att kolla så hon inte blev benskör.
Hon gjorde även flera smärtsamma titthålsoperationer.

Detta var för ca 10-15 år sedan, vet att hon haft skov efter det i olika perioder.

Vad jag förstått är sjukdomen ärftlig?

Vet hur ont hon hade så jag förstår din smärta…Rynkar på näsan

/Elisa

[hakkapelitta]
2012-03-09 18:27
#12

Lyckliga jag som har en choklad från dig redan slipper frestas av det här ;D

Du vet vart jag finns när du behöver mig, angående sjukdomen och allt det där jobbiga.

[figgelina64]
2012-03-14 20:02
#13

Men vilken underbar liten chokladtjeja, grattisKyss

Och jag vet hur du har det och vad du går igenom/Lycka till och hoppas du snart får medicin eller OP!

Annons:
Upp till toppen
Annons: