Annons:
Etikettberättelser
Läst 1248 ggr
Attacks
3/7/12, 1:56 PM

Lykkelig gjenforening

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Major flyttet i nytt hjem sånn ca for 1 år siden.

Planen var hele tiden at Pearl skulle flytte etter,for dem 2 var bestevenner på høyt plan - Major skulle aldri være alenekatt. Men ny eier måtte vente lenge. Vi ville så gjerne ha et kull først,men kullet til Pearl gikk så galt som det kunne bli pga e-colie og pyometra ved fødsel. Så trengte Pearl tid på å komme i kondisjon igjen. Etter er par mnd var hun i topp form igjen,men vi ventet likevel til jeg skulle til Sverige,så kunne jeg ta henne med meg.Glad

Pearl har aldri vært en problemkatt. Alle har likt henne,og hun har likt alle. Hun er ikke dominerende annet enn å verne om sine favoritt godis biter. Hun er immun mot sure katter ,da lukker hun bare ørene. Så sånn sett har hun vært høyest på rangstigen hele tiden,også som kastrat. Men en slik harmoni har vi her hjemme - og det er deilig.

Men hun trives helt klart ikke med mange rundt seg,selv om hun er venner med alle. Hun har  vært supermammadalt her hjemme,men purrer og maler bare når hun får være helt alene med meg.

Mennesker er hun glad i, de aller fleste,men etter hun ble så syk,så liker hun slett ikke mine snille dyrleger mere. Hun skulle få helseattest dagen før hun reiste,og gikk å gjemte seg da hun hørte hvilken bil ( ene dyrlegen) som svingte inn på tunet Skrattande Så da fikk Milla og Fayette sine helsesjekker,og så ble en ku insiminert på en gård like ved før hun kom innom oss igjen på vei hjem. Men vi vandt den kampen hehe.

Togturen innover til Oslo er lang,men vi hadde det fint på toget. Men da vi ankom Oslo S  var Pearl super fornærmet,og så lei av å ligge i baggen. Den nye mamman hennes kom og Pearl elsket henne fra første stund.

Så reiste de 2 hjem, og Pearl var husvarm fra hun kom inn døren. Major var pottesur og supersjalu, tenk å måtte dele den nye snille mamman sin med noen andre. Det var uhørt…..

Men etter ca 24 timer var sjalusitoktene til Major over, og jeg fikk tilsendt et bilde som gikk rett i hjertet mitt.

Og noen ord fra ny 2-barns mamma Kyss

Både Major og Pearl er fast inventar på kjøkkenet ved matlaging, og vil aller helst stå midt oppi maten, men de oppfører seg faktisk nokså pent (selv om Pearl prøver stadig å hypnotisere oss med de store øynene). Men begge begynner å mase når de vet det er tid for våtfor, hihi. Ellers er de mest opptatt av å kose og leke med hverandre. De virker så storfornøyde begge to! ♥ ♥ Og Pearl elsker jo masse kos, hun også! ♥ ♥ ♥

Ja, de virkelig storkoser seg, Major virker enda mer fornøyd også. Og de elsker å ligge krøllet sammen i en pusekrøll ♥ Virker som Pearl også synes det er helt topp å ikke måtte dele oppmerksomheten med så mange ja. Hun har ikke begynt å knurre etter mat ennå, foreløpig er det kun uskyldig, pipende mjauing =) Hihi

Så omplassering er ikke alltid å fjerne et problem til kattens og kattegruppens beste - man kan også omplassere en som fungerer fint,men som får det enda bedre i nytt hjem. Pearl og Major er 2 av mine absolutte hjertekatter,det finnes ikke noen som er så hærlige som de 2, og nå er dem sammen i tillegg. Jeg håper begge får et langt langt liv sammen. Et godt hjem vet jeg dem har - det kunne ikke fått det bedre. Dem snurrer sin nye mamma rundt lillefingeren og hun tillater det med glede.Kyss

Her kommer et mobil foto jeg fikk ca 24 timer etter Pearl flyttet inn i nytt hjem:

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Annons:
kalindas
3/7/12, 3:06 PM
#1

Kyss

/Elisa

Maria29
3/7/12, 3:15 PM
#2

Kyss

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[lisme]
3/7/12, 4:31 PM
#3

Javisst kan omplassering være det beste for katten! Jeg synes det er trist at så mange fokuserer på det negative ved omplassering Obestämd

Upp till toppen
Annons: