Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1500 ggr
Fjordell
3/6/12, 3:58 PM

Är på chokladjakt...

Efter att jag flyttat ihop med min pojkvän så har vi bestämt oss för att skaffa en kompis åt min nuvarande katt, Vanessa. Hon är så social, busig och pratglad av sig, så jag tror att en katt med liknande intressen hade gjort henne väl, så då var det ju självklart att vi ska ha en oriental eller siames, tyckte jag iallafall. Det krävdes viss övertalning och ett par söta bilder för att få pojkvännen på samma bana. Flört

Det är klappat och klart för att det är en oriental vi vill ha, och allra mest är vi inne på en chokladfärgad sötnos. Jag föll verkligen pladask.

Är det någon här inne som vet av någon uppfödare som inom en snar framtid kommer få en kull där chokladpraliner är förväntade? Flytten kommer ske under sommaren, och därefter är vi redo för en ny familjemedlem. Jag har dock inte bråttom, jag väntar på rätt katt!

Annons:
Lejdet
3/6/12, 6:07 PM
#1

Parning kommer att ske mellan min Tingeling (lila bicolour) och Flip, min chokladhanne inom de närmaste månaderna.

Det kan bli både solida choklad och mjölkchoklad;-)

för bilder, se www.torparkattens.se

Fjordell
3/6/12, 6:21 PM
#2

Åh, jösses vad fina katter. Jag föll totalt, båda är ju helt underbara! Hade dock gärna tagit med mig allihopa hem. Flört Nej, men uppskattningsvis, hur dags kommer parningen att ske? Blir det nu redan till våren eller senare under sommaren/sensommaren? Jag är definitivt intresserad. Glad

Lejdet
3/6/12, 6:25 PM
#3

Parning kommer att ske så fort Flip förstår hur man gör ;-) Sist hon löpte försökte han, men nådde inte bak på henne Skrattande Han är nu 7 månader och helt klart intresserad men måste få "öva"lite!

Dock måste jag erkänna att det redan står två st. i kö för en unge men vi får se hur många det blir? Är könet viktigt?

Fjordell
3/6/12, 6:31 PM
#4

Åhå! Ja, men då önskar jag honom alla lycka till, men han får nog till det till slut. Flört Jag ska hålla ett öga öppet då, för jag kommer med all säkerhet höra av mig om det dyker upp en massa underbara chokladbitar. Skrattande

timille
3/6/12, 10:27 PM
#5

Vi planerar flera kullar under våren/sommaren där det kan bli choklad i olika varianter - både siames och oriental, prickigt eller enfärgat.

Vår hemsida: hem.passagen.se/minrex (kommer att uppdateras allt eftersom kattungarna kommer, den första kullen om ca 3 veckor).

Fjordell
3/6/12, 10:59 PM
#6

#5 Tack för länken! Vilka katter är det ni planerar kullar på? Ojoj, jag har fått en massa ögongodis nu. Skrattande

Annons:
Millimina
3/7/12, 7:06 AM
#7

Jag planerar två kullar till sommaren, i båda kullarna kan det bli choklad med och utan mönster.

www.milliminas.se

Har en choklad kille nu till salu… Flört

Fjordell
3/7/12, 1:42 PM
#8

#7 Är bra att veta! Ska hålla utkik. Utbudet är större än förväntat, jag med min ständiga otur tar för givet att just det jag är ute efter absolut inte går att få tag på. Skrattande

Är främst ute efter en hona, men man vet aldrig, jag kanske råkar ändra mig, hittar jag rätt kisse så spelar inte könet någon roll, har erfarenhet med både honor och hanar så. Glad

Tusan vad kul, sitter och koller igenom alla era hemsidor, alla dessa bilder på så otroligt vackra katter… Kan inte bli annat än glad!

Myzakatt
3/7/12, 3:47 PM
#9

Jag planerar kull på min Jemma och går allt som jag planerat borde de va leveransklara efter sommaren.

http://haveroortens.wordpress.com/

Fjordell
3/7/12, 3:52 PM
#10

#9 Åh, vad trevligt! Hon är ju underbar. Glad

Vad kul att det ändå finns såpass många som väntar just choklad, blir så otroligt glad.

Supinesophie
3/7/12, 4:18 PM
#11

#10 Choklad är en väldigt populär färg skulle jag säga :) Lycka till i letandet!

Fjordell
3/7/12, 4:32 PM
#12

#11 Är inte så värst insatt. Ännu. Jag vet bara att jag föll totalt när jag såg en oriental som var just choklad, och visste på en gång att det var en sådan jag ville ha, helt otroligt fin färg som klär rasen väl. Glad

Supinesophie
3/7/12, 5:22 PM
#13

#12 Ja, jättefin färg! Särskilt om ögonen är riktigt blixtgröna :)

Annons:
Lillatassen
3/7/12, 6:12 PM
#14

Vi planerar att få en kull till sommaren, förväntad färg är bla. choklad :) Våran hemsida hittar du här http://minadrommars.se :)

Mockfjardingen
3/7/12, 8:49 PM
#15

Här kommer det också att bli en del kullar under vår och sommar. Hitills har det varit mycket choklad, säkert också i framtiden.

www.siameser.se

hannele44
3/9/12, 4:48 PM
#16

Och här kan det också bli choklad under vår /sommar

www.tibetanhouseofblue.se

Upp till toppen
Annons: