Annons:
Etikettkattprat
Läst 964 ggr
Fjordell
2012-03-03 15:22

En vacker dag...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dagsläget har jag en huskattshona, Vanessa, som är omplacerad då hon blivit vanvårdad och dumpad i ung ålder, har nu haft henne i ungefär ett halvår. Hon är nu bara kring året gammal. Hon är lite reserverad för nytt folk, men mig följer hon överallt. Hon pratar väldigt mycket, dygnet runt i princip. Kräver väldigt mycket uppmärksamhet. Sover helst på mig, och skriker väldigt högt om jag går in på toaletten utan henne, haha. Det är inte alls jobbigt, det är bara så kul att ha henne omkring sig, för hon är så knasig hela tiden. Hon kunde inte leka när hon kom till mig, hon förstod inte vad hon skulle göra överhuvudtaget. Men nu när hon lärt sig så kan hon inte sluta! Hon springer runt som en tok i huset, jamar, leker, ställer sig mot väggen och kollar sig i spegeln. Ja, hon är helt enkelt helknäpp!

Ganska snart ska jag flytta ihop med min pojkvän, och vi är ute efter en 3a (som minst, för djurens skull). Då tar vi såklart med oss kissen Vanessa och Jackson, som är en ung amstaffhane, och mina 6 råttor ska såklart också följa med.

Efter flytten finns det möjlighet för mig att infria mina drömmar, vilket bland annat är att bli med siames. Men vad tror ni om det? Hade en siames passat bra ihop med en annan katt, en hund och råttor i en 3a? Jag tror verkligen framförallt just Vanessa hade uppskattat en kattkompis, så livlig som hon är. Jag har inte fått chansen att i verkligheten träffa någon än, men jag har läst på och forskat en hel del om dem, och som jag ser det tror jag en siames hade passat jättebra som kompis till min nuvarande katt, eller vad tror ni? Jag är en stor djurälskare, och jag älskar mina djur till döds. Anledningen till att jag vill skaffa en raskatt är för att jag gillar att pyssla med utställningar, och har verkligen förälskat mig i rasen, och jag tror att en siames hade passat mig så sjukt bra, då jag ser dem som lite knasiga katter, och jag är väl lite lustig på många sätt jag med Skrattande

Och så vill jag gärna ha förslag på om ni tror en han- eller honkatt hade passat bäst. Jag vet inte om det finns några större variationer inom beteende beroende på vilket kön de är?

Kommentera om ni har några tankar om detta, jag vill gärna höra hur ni som kan rasen bra tycker och tänker om mina små planer. Glad

Slänger även in en bild på prinsessan Vanessa.

Annons:
tuska
2012-03-03 16:20
#1

 Fin  Vanessa du har. låter som ni skulle passa för en siames.

kalindas
2012-03-03 16:28
#2

Härlig ögonfärg din tjej har! Kyss
Väldigt lik mina föräldrars gamla huskatt som också hade denna fantastiska ögonfärg. Fast Stina var korthårig.

Låter som en livlig tjej du har där. Hon hade nog gillat en livlig SIA el OSH kompis..Glad

/Elisa

Fjordell
2012-03-03 17:18
#3

#1 Hon tackar så hemskt mycket. Det tror jag också!

#2 Visst har hon! Smaragdgröna ögon är så vackert. Nessa är full av liv hela hon, så jag tror verkligen att en orientalisk kisse hade blivit en perfect match för henne! Glad

tuska
2012-03-03 17:23
#4

 Du har massor av fina kattungar att välja bland. En kattunge som är hundvan är ju inte så tokigt.

Upp till toppen
Annons: