Annons:
Etikettavel
Läst 1792 ggr
kikkiet
2012-02-22 09:17

Parring. Hjelp!!!!

Min hannkatt har for tiden besøk av en fin orientalerfrøken til parring. De har nå vært sammen siden mandag kveld og parret seg jevnlig siden igår morges. Selve parringene går greit. Hun knurrer og freser litt i etterkant, men så er de relativt gode venner igjen. Problemet er bare at han henger etter henne konstant, slik at jeg må holde han unna for at hun skal få spise, drikke og gå på do. Når hun sover i kattehulen, ligger han utenfor og vokter- ser ikke ut til å kunne sove eller slappe av selv. Er redd han blir helt utslitt av dette!!!. Igår kveld forsøkte jeg å ta han ut av rommet de er på sammen og tenkte at de kunne være fra hverandre på natten for å få slappet litt av. Dette ble mottatt med høylytte protester fra den virile herremannen, som hylte så intenst at jeg var redd barna våre skulle våkne. Endte derfor opp med å la ham komme inn til henne igjen. Er fersk på dette og lurer på hvordan dere litt mer erfarne gjør dette? Hvor lenge skal jeg la dem være sammen, bør jeg forsøke å skille dem innimellom? Hunnkatten skal være hos oss en uke til før avhenting- Kan jo ikke la dem være sammen helt til det, eller?

Takk for svar!!!

Annons:
[nollottan]
2012-02-22 09:48
#1

Hade min hankatt varit sån hade jag tagit ut honom mellan varje parning och låtit dem paras i två dagar. Sedan skickat hem honan och inte tagit in en ny hona innan han hade lugnat ner sig igen. Tyvärr blir vissa hanar sådana som du beskriver och det är oftast de som "går ur sig" väldigt snabbt. Magrar och blir väldigt stressade. Om det är hans första hona kan det ju även ha med det att göra, att det kanske blir bättre efter att han har fått träffa några. Tyvärr är det inte alltid en dans på rosor och om du är orolig för att dina barn ska vakna hade jag övervägt att lämna bort hanen till honan och inte tagit hem honor alls. Detta är nämligen något man får räkna med. Enligt mig är det absolut ett heltids jobb att ta hem honor.

kikkiet
2012-02-22 10:12
#2

Hei og takk for svar!!!Glad  Jeg driver ikke aktivt med oppdrett, men låner ut min hannkatt en gang før han skal kastreres. Han er en rolig og fin gutt ellers, som ikke har begynt å markere inne enda. Regner med å kastrere ham om et par uker. De som eier hunnkatten bor langt fra oss, så derfor har vi henne hos oss en stund, i tillegg har vi god plass. Skal prøve å ta ham ut til natten og sove med han på et av soverommene våre, kanskje han roer seg der…

[lisme]
2012-02-22 10:16
#3

Dette høres velkjent ut Glad Vi lar våre katter parre et døgn, så er det stopp uansett om både hunnkatten og hannkatten roper. Det er en naturlig oppførsel, de vil gjerne parre mange ganger men jeg lar dem ikke få lov til det

[nollottan]
2012-02-22 10:24
#4

#2 men då är det ju inte så farligt. Då är det bara att härda ut Flört Snällt av dig att ta emot en långväga katt och att låna ut din hane innan han blir kastrerad :-) hoppas allt går bra

Zandrinos
2012-02-22 10:55
#5

Jag hade låtit dom vara tillsammans. Hanen tröttnar snart. Särar du på dom, då kommer du att få uthärda kattvrålFlört

kikkiet
2012-02-22 14:58
#6

Takk for svar til alle!!! Jeg er på jobb idag, men har fått beskjed hjemmefra om at Meeko( hannkatten min) selv hadde tatt en tur ut av rommet de deler- trengte nok å lufte seg littSkrattande, selv om han gikk inn igjen en stund etter. Kanskje han begynner å gå lei nå. Prøver som tidligere nevnt å ta han ut ikveld, så får vi se hvordan det går, da har de jo vært sammen i 2 døgn, så det holder vel for å produsere kattunger vil jeg tro!

Annons:
[lisme]
2012-02-22 16:01
#7

Det holder lenge med 1 døgn….

Upp till toppen
Annons: