Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1182 ggr
Lejdet
2012-02-13 07:05

SE *Torparkattens Freja till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Freja (chokladmaskad balines) är minst i Asagudar-kullen och har en smärre defekt dessutom. Hennes ena knä har en sk. patellaluxation vilken innebär att knäskålen lättare hoppar ur led.

Enligt veterinärbesiktitningen kan detta stabiliseras när hon växer och behöver inte medföra några problem alls i framtiden, men hon var tänkt att användas som avelshona av mig och jag vill inte utsätta henne för att vara dräktig och tung och därmed belasta benet extra.

I värsta fall kan hon få en förslitning på leden i framtiden, men det är inte alls säkert och kan gå att förebygga genom att hålla henne normalviktig.

För övrigt är Freja en helt defektfri och vacker liten flicka som absolut går att ställa ut om man önskar det.

Eftersom hon absolut bör kastreras och endast bli sällskapskatt har jag sänkt priset på henne till 5500 kr. istället för de normalt 7000 jag tar.

Hon är leveransklar om ca 2 v. vid 15-16 v ålder.

Självklart har hon stamtavla, är chipmärkt, fullvaccinerad, doldafelförsäkrad, avmaskad, liv-och vet.försäkrad vid leverans.

Annons:
Attacks
2012-02-13 07:25
#1

Stakkars da, men godt det ikke var en alvorlig feil? Det kan jo heldigvis opereres og bli helt stabilt. Men vil dette dekkes av forsikring når det er oppdaget før salg? Hadde det vært min bebis,så tror jeg jeg hadde sørget for operasjon før jeg hadde solgt, da kan hun jo kastreres i samme operasjon. Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

kalindas
2012-02-13 08:47
#2

Söt tjej!  Kyss

Håller med #1Glad

/Elisa

Spotless
2012-02-13 10:17
#3

I och med att skadan upptäckts i samband med besiktning får hon väl en reservation i försäkringen? Jag har ingen erfarenhet alls av patella luxationer och vet inte hur troligt det är att det stabiliseras eller hur pass vanligt det är att katterna får men av det längre fram i livet, men tänker att du åtminstone borde se till att hon är kastrerad innan flytt. Det finns bra veterinärer i Sthlm. som kastrerar tidigt.

Hoppas lilltjejen slipper att ha ont av sin "skada".

Upp till toppen
Annons: