Annons:
Etikettavel
Läst 1252 ggr
BaraLisa
2/12/12, 4:39 PM

Fertil hanes doft?

En enkel fråga bara. Chipkastrerad foderhane (chippad i somras), strilar ej. Men har en fertil hane en speciell kroppslukt? Ej kiss alltså! Någon som har erfarenhet av det? Jag skulle behöva veta. Han har en speciell doft. Annars frågar jag uppfödaren såklart, men jag tänkte om det var något vedertaget. Fick nämligen kommentaren "Han luktar hane".

Tack på förhand.

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
[lisme]
2/12/12, 5:02 PM
#1

Jeg kan ikke si at vi har merket noen spesiell lukt fra våre hannkatter. Den lukta vi har kjent er jo fra markering og når de har tisset

Zandrinos
2/12/12, 5:17 PM
#2

Våran hane är chipkastrerad och han luktar ingenting, inte ens på lådan.

BaraLisa
2/12/12, 5:20 PM
#3

Tack för era svar.

Med vänliga hälsningar Lisa

 

BaraLisa
2/12/12, 5:21 PM
#4

Jag funderar mest på om han börjar bli fertil, att chippet slutat verka. Om en fertil hane har en kroppslukt?

Med vänliga hälsningar Lisa

 

[lisme]
2/12/12, 6:31 PM
#5

Vi har hatt endel fertile hannkatte i den tiden vi har holdt på med oppdrett, men har ikke kjent noen spesiell lukt fra dem bortsett fra, som jeg sa i mitt første innlegg, når de markerte eller urinerte

ramithi
2/12/12, 6:57 PM
#6

Jeg har en fertil hannkatt og han lukter det ikke noe av. Unntatt litt når han er på do og om han er så uheldig at han markerer. Han min markerer ikke mye.

Annons:
Supinesophie
2/13/12, 5:49 AM
#7

Fast det är väl svårt att veta om ens egna katter luktar annorlunda, eftersom man vänjer sig vid dofter. På samma sätt som man inte vet hur det luktar hemma hos sig, men när man far hem till nån annan så märker man att doften är annorlunda.

Attacks
2/13/12, 7:23 AM
#8

Jeg forstår godt hvilken duft du mener,men om det er den jeg tror det er,så er det urinen som kan ligge igjen i pelsen etter dobesøk eller ved markering.

Det trenger ikke være mye,kanskje bare noen dråper som ligger igjen i pelsen. Men det kan rive godt i nesa for det Skrattande

Du kan kanskje prøve å kamuflere den litt med en klumpesand som har en god duft.

Vi merker det kun på Omar viss han har markert i vasken,da kan det komme en liten dråpe av og til også på han,dersom han ikke treffer sluket 100%. Vi har pellets og han liker ikke å sette bena sine nedi der,så da står han oppå dokanten og slipper å tråkke nedpå. Da lukter det omtrent ingenting,for han vasker seg rett etterpå.

Men hvis du mener det slett ikke er urin,kansnkje det er analkjertlene du kjenner lukten av? Det er jo ikke typisk fertil hannkatt,men det sies også å ikke lukte særlig godt. Den lukten har jeg ikke kjent selv pr dags dato.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

[lisme]
2/13/12, 1:40 PM
#9

#7 Det hender jo at vi har besøk Flört Og når man har vært borte hjemmefra noen timer kjenner man også om det lukter eller ikke Cool

[hakkapelitta]
2/13/12, 2:40 PM
#10

Jag håller med Veena. Vissa hankatter får en specifik doft när de är fertila. Jag känner det aldrig på mina egna men hanterar många andra katter på utställningar etc. och hankatter har en annan doft.

Upp till toppen
Annons: