Annons:
Etikettkattprat
Läst 1445 ggr
GunillaSverkersson
2/10/12, 7:50 PM

Fredagsmys i Broddbo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är man stor (Broddans Snake Charmer) måste man vara snäll och låta lillkillen (Matakoni of Nohas Ark) få den bästa platsenGlad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Annons:
GunillaSverkersson
2/10/12, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

De är bästa vänner och huskatten Hjärt är glad att han slipper bus.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
2/10/12, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Glad Matakoni är lätt i kroppen en dag klättrade han upp på min tygvägg, en annan satt han högst uppe i min stora yuccapalm.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

devour
2/10/12, 8:49 PM
#3

Bebisar!! Kyss

FridaSkov
2/10/12, 9:11 PM
#4

Härliga bilder på två snygga killar Kyss

zoolatri
2/10/12, 11:33 PM
#5

Dom är så fina!:D

Spotless
2/11/12, 12:18 AM
#6

Fina pojkar. Glad

Annons:
Maria29
2/11/12, 7:54 AM
#7

Kyss Söta!!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

carinbrack
2/11/12, 11:39 AM
#8

Är det så? Att huskatten, med sitt helt andra temperament, är glad att han slipper bus och denna ständiga kontakt? jag vill ju, som alltid, ha en katt till men är så rädd att huskatten ska bli utanför, att de ska gadda ihop sig mot honom. Nu är de så fina mot varann, Dexter är ju på honom ganska mycket men Kaiser behandlar honom med milt överseende. han pappapysslar, tvättar och förmanar. Men när Dexter försöker leka tror jag att Kaiser inte egentligen tycker att det är så kul. (men vad vet jag? Han kanske bara mår bra av att nån håller igång honom). Berätta gärna mer om det här, hur många katter har du, hur har relationerna påverkats av nya katters intåg, just ur denna synvinkel (relationen mellan husis och sia/orikompis).

MalinL
2/11/12, 12:05 PM
#9

De är så fina! Kyss

Attacks
2/11/12, 2:16 PM
#10

Ingenting er bedre enn hannkatter,og du har 2 veldig fine også Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

amandahurtigh
2/11/12, 2:48 PM
#11

Vilka otroligt mysiga bilder, så kul att se att det trivs tillsammans!!

#10 Håller med Skrattande

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

GunillaSverkersson
2/12/12, 8:37 AM
#12

#8  Jag har tre katter här hemma.Men har haft mina döttrars katter här genom åren, innan jag hade någon fertil hane.

Det är säkert väldigt olika och beroende på olika faktorer, som ålder , temprament, kön och om de är kastrerade eller inte. Min huskatt är över 12 år och får gå ut och in som han vill (och leker säkert av sig genom att jaga möss) Mina kat 4 katter har ju även varit fertila och mycket yngre (nu är Snake chippkastrerad för tillfället) Jag såg att han var lite rädd för Snake när han var fertil då var Snake lite mer våldsamm.

Han tar altid hand om de nya katterna som kommer hit och har alltid varit jätte snäll. Han tvättar fortfarande både Snake och Matakoni. nu också. Och ligger gäna brevid i soffan. Men jag är ganska säker på att han inte gillar när Snake ska prova nya brottningsgrepp på honom. Eller vill leka jaga.

Men han ligger lika  gärna brevid de andra djuren (som är två hundar) Och när han är ute är han mest i halmen ute hos mina hästar och jag har sett honom söka skydd hos hästarna när traktens okastrerade bråkiga hankatt strövat förbi.

Den relation som har ändrats mest är nog min och Snakes, han ligger inte ständigt i mitt knä längre.Skrattande Även om han börjar låta Matakoni (som är en försiktig och lite osäker kille) klara sig lite mer på egen hand och kommer mer till mig nu.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

carinbrack
2/12/12, 10:10 AM
#13

Tack för svar. Det tål att fundera på, kanske är det inte som jag tror. Vår husis har varit ute men efter att han kom hem förra helgen och hade väldigt ont i benet bestämde vi för att göra ett försök att ha honom inne helt, så vi får väl se hur det verkar när den nya ordningen sätter sig. Svårtd et därhjärtat vill ju alltid ha en bebis, men huvet ska ju vara med också.

Annons:
Upp till toppen
Annons: