Annons:
Etiketthälsa
Läst 1215 ggr
Zakira
1/26/12, 11:49 AM

Toalettbekymmer

Gibson (ca 5 mån) har börjat springa fram och trycka sig ner och använda kattlådan såfort våran andra kisse Zelda går dit och ska använda den. Det spelar ingen roll att vi har tre rena kattlådor dem kan använda, han gör så ändå. Detta resulterar ibland i att Zelda går därifrån, någongång har dem i princip gått på lådan samtidigt.

Ibland sitter han och väntar och går på lådan direkt efter henne och det bryr jag mig inte om, men Zelda som nån gång tenderat att gå ut i hallen och kissa på stengolvet och ev. skor som står där istället tror jag inte går bättre på lådan om Gibson dessutom ska dit och skuffa undan henne. Han gör det inte varje gång hon går på lådan, men det händer med jämna mellanrum. Annars leker och myser dem mycket ihop.

Kan jag göra något?

Annons:
Maxima06
1/26/12, 12:28 PM
#1

Så gjorde min hankatt också, en gång satt de 3 katter i samma låda och kissade samtidigt..det har dock avtagit, däremot så kan han fortfarande störa dem när de är på lådan genom att stå och glo in vilket resulterar i att ena huskatten bajsar på golvet om jag inte är där för att fösa bort honom. Jag stänger in oss med en låda på toa ngra ggr/dag så att hon ska få en chans att gå ifred..vet inte annars vad man kan göra.

Lejonhjarta
1/26/12, 1:29 PM
#2

Prova å skaffa större kattlåda. Sen jag skaffade större så fpår dom plats flera på samma gång, om d nu e problemet… Är super nöjd med mina lådor, å katterna åxå. Tillockmed små kattungar kommer i coh kan fara runt utan att all sand ligger på utsidan. Vi är flera här på SiF som har dessa och dom har rekomenderats tidigare…

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30206325/ Finns i vitt genomskinligt, som jag har men tycker dom var mkt snygga i svart åxå. Kanske måste ja ha en till låda någonstans.Flört

Nilla
1/26/12, 8:16 PM
#3

Hon blir helt klart störd över att inte få gå på toa ifred. Pröva kanske att sätta en låda på en undangömt ställe?

Jag har en markerande kastrat och har skaffat fem djupa förvaringsboxar i mörkblått med fin sand i. Har placerat ut dem på strategiska ställen + en låda inne i skåpet under tvättstället. Denna låda uppskattas särskilt av de katter som är lättstörda och vill vara ifred när de gör sina behov.

Man får pröva sig fram. Din gosse börjar kanske bli könsmogen? Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

[lisme]
1/26/12, 8:19 PM
#4

Det er nok gutten din som holder på å bli fertil Flört Og da er han VELDIG opptatt av de deilige duftene fra jentene og klarer ikke å holde seg vekk

Zakira
1/26/12, 9:23 PM
#5

Tack för alla tips! Ska försöka med lite lådtricks och de där ikealådorna såg bra ut. Liten kille börjar bli stor ;)

Upp till toppen
Annons: