Annons:
Etikettavel
Läst 2715 ggr
lailaj
1/15/12, 12:47 PM

oroande födsel...

Hej på er.Min Agnes,Djärfs ingrid Marie fick igår en dödfödd kattunge på dag 67.Sen har ingenting hänt.Jag känner att hon har kattungar kvar i magen.Jag har talat med vet 3 ggr under natten och morgon men fått svaret att avvakta.

Hon har inga värkar alls.Hon spinner och tvättar sig frenetiskt överallt.Troligen lever inte dom andra heller för jag känner inte att det rör sig längre.Nu sätter jag henne i bilen och åker till vet iallafall.

Usch och fy va jag blir orolig men det blir nog snitt.Tråkigt./Laila

Annons:
tuska
1/15/12, 1:03 PM
#1

 Håller tummarna att bebisarna lever, snittet brukar iallmänhet gå jättebra.   Låt mamma katt vakna ordentligt efter narkosen innan du tar hem henne, det är min erfarenhet. Ungarna brukar de lägga i ett värmeskåpet (kuvös) för att torka bra. En del veterinärer skickar hem kattfamiljen lite väl tidigt.

Liljekatten
1/15/12, 1:55 PM
#2

Åh, jag hoppas verkligen att det finns levande kattungar i magen. Jag fick snitta min hona igår natt så jag vet vad du går igenom nu. Jag fick två levande ungar med mig hem och jag hoppas att du också ska ha samma tur. Håller tummarna HÅRT för att allt ska gå bra!

kalindas
1/15/12, 5:14 PM
#3

Hoppas att allt går bra!

/Elisa

Nilla
1/15/12, 5:23 PM
#4

Håller tummarna för dig och katten. Hoppas verkligen att det finns någon som lever.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Rokkur
1/15/12, 6:10 PM
#5

Håller tummarna!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Missannas
1/15/12, 6:37 PM
#6

Usch, förstår att du är orolig. Håller också tummarna att det finns liv där inne i magen och att allt går bra för din Agnes!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
GunillaSverkersson
1/15/12, 7:05 PM
#7

Hoppas det går bra

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

origirl
1/15/12, 7:42 PM
#8

Hoppas det går bra med alla..

lailaj
1/15/12, 8:11 PM
#9

Hej. Ni kan tänka er att jag blev förvånad när jag kom till vet.

När vet kände på henne trodde han att det fanns en kattunge kvar och jag tyckte mig känna två.Hon var tom!Det var bara den dödfödda kattungen.Inte konstigt att jag inte kände att det inte rörde sig.

Nu beter hon sig väldigt märkligt.Hon ligger under täcket och spinner och sitter på huk,blicken är helt frånvarande.Kan det vara pga att hon inte fick ngn kattunge tror ni?

Förra gången fick hon 8 stycken 1 dödfödd.Känns så himla tråkit när man är så inställd på kattungarna.Men men det är ju det här som är lite av baksidan av uppfödningen.

Tack för att ni bryr er./Laila

Liljekatten
1/15/12, 9:31 PM
#10

Vad tråkigt att det inte blev några ungar, men samtidigt skönt att hon inte behövde snittas. Har du läst det här inlägget? http://siames.ifokus.se/discussions/4f0c6c0cd4ebea7b1f050c51-amma-sokes-nara-vaxjo1-unge#discussions-3 Någon söker ju en amma till en birmaunge. Kanske de redan hittat, men jag såg anslag om det på djursjukhuset igår. Kanske din hona kan få en lite unge att ta hand om i alla fall.

kalindas
1/15/12, 9:32 PM
#11

#9
Röntgade eller ultraljudade veterinären, så de är helt säkra på att hon är tom? 
Kan vara sammandragningarna och smärta som gör att hon spinner. Tråkigt för din lilla tjej om det inte blir några levande bebisar. Gråter

Ha koll så hon inte får mjölkstockning eller feber.

/Elisa

kalindas
1/15/12, 9:34 PM
#12

#9
Bra tips från Lotta #10. Om birmabebisen fått hjälp, så sätt ut att du har en amma på t.ex. katter och hittekatter i fokus.

/Elisa

lailaj
1/16/12, 8:38 AM
#13

Dom röntgade,ja det va tråkigt att det inte blev några bebisar.Det kanske var ett dåligt löp som gjorde att hon bara fick en unge.

Skulle gärna hjälpa en kattunge men jag tror dom hittat en amma till birmakatten.

Vet tyckte jag skulle para om henne ganska snabbt men jag vet inte riktigt.Jag hade nog tänkt tvärt om att jag skulle vänta ett tag istället.

Hur skulle ni ha gjort?

Annons:
tuska
1/16/12, 8:44 AM
#14

 #13    Lailaj   en människa söker din hjälp   Får hon tala med dej    PM:a mej ditt telenr.     Hennes ungar är 2 dagar och har ingen mamma Det är siamesunga

tuska
1/16/12, 9:11 AM
#15

 Lailaj    Jag föreslog att halva kullen skulle få möjligheten att ha en kattmamma.   Det är många ungar.   Hon ringer dej, få se om du  har möjligheterna att hjälpa henne.   HOPPAS HOPPAS.

Lejonhjarta
1/16/12, 9:31 AM
#16

Me fy vad trist för mamman å dig å inte få nått efter den väntan!

Hoppas Tuskas tips kan ge mammakatt några små att hjälpa!Skrattande

lailaj
1/16/12, 1:17 PM
#17

Ja det känns väldigt tråkigt och lite snopet med.Man ställer ju in sig på att få kattungar och det går en del energi till planering och så blir det inte ngt.

Självklart hjälper jag henne med kattungarna.Vi har pratat vid i telefon men vi bor ganska långt ifrån varandra så det är ett litet problem.

Upp till toppen
Annons: