Annons:
Etikettavel
Läst 1942 ggr
Sussi89
2012-01-10 21:04

Hur fungerar det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inte så insatt hur det fungerar med färger så skulle behöva lite hjälp.

Iaf har med tiden tänkt att skaffa en hona att para min Carl philip (d 22) med. Skulle helst av allt vilja få svartsköldpaddor med vit (vill ha mycket vitt). Är det en svart hona jag ska ha då? Eller blir det bara svartsköldpaddor då?

Om jag väljer en svart hona så får väl hon röda ungar också. Ska hon var bärare på tabby för att för att ungarna ska bli det också?

Hur blir det om jag väljer en svartvit bicolour? Vad blir det för färger på ungarna då? Kan det bli sköldpaddor eller är det helt omöjligt?

Glad

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Annons:
kalindas
2012-01-10 21:26
#1

Vill du ha svartsköldpaddor med vitt, dvs. tricolour. Ska du välja antingen en svartvit eller blåvit hona. 
Sålänge mamma katt inte är padda blir där inga röda hanar. Däremot blir alltid honorna paddor efter en röd hane.

/Elisa

MalinL
2012-01-10 23:47
#2

#1 Ja precis, honorna efter en röd hane kan också bli röda om mamman till dem är padda eller röd.

Sussi89
2012-01-11 09:16
#3

Tack för bra svar!

Det skulle ju vara perfekt med en svartvit, det är ju så fint!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-01-11 09:18
#4

Du får leta. Glad
Du kan ju även välja en brunmaskad eller blåmaskad SYS.

/Elisa

Sussi89
2012-01-11 09:20
#5

Okej! vad blir det för ungar då? Skrattande

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-01-11 09:26
#6

Samma som om du tar en Oriental. Det troliga är att Carl P redan bär på Siamesanlaget och då får du SIA/SYS även om du köper en Oriental hona.
Dvs. om inte en av dem inte bär på anlaget för SIA, då får du bara OSH.

Men risk för att säga fel så borde du få (om du köper svartvit OSH eller brunmaskad SYS)

Svarta hanar
ev. blå hanar.
Med eller utan vitt, med eller utan maskning.

Svartsköldpaddshonor
ev. Blåsköldpaddshonor
Med eller utan vitt, med eller utan maskning.

Om du köper en padda med vitt så kan du även få röda hanar o röda honor.

Med tanke på att din kille ev. är mönstrad och inte solid röd. Så kan du även få mönster på ungarna…

/Elisa

Annons:
Sussi89
2012-01-11 09:48
#7

Hum…En brunmaskad SYS eller en svartvit OSH alltså. Hur 17 ska jag kunna bestämma mig!

Men tack för hjälpen! Nu har jag lite att fundera på. Får se vad som dyker upp nu i vår.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-01-11 09:53
#8

#7
Kanske en idé att chippa din kille nu, så har du ju tid att kolla efter hona till honom.

/Elisa

Sussi89
2012-01-11 10:14
#9

#8 Jo har funderat lite på det också, han har även börjat bli väldigt gapig!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-01-11 10:18
#10

#9
Gör det, så slipper han bli aldeles för stressad och börja strila.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: