Utanför ämnet

En STOR varning

2012-01-05 18:05 #0 av: Razzmatazz

Jag vet inte om denna varning redan finns här, men det är bättre en gång för mycket....

Detta är en varning till alla som har kattungar till salu, eller vuxna djur för omplacering. Valpar eller vuxna hundar.

Dra öronen åt er litet extra om ni blir uppringda av en kvinna från Stockholm/Nacka som söker katt (främst perser) och ev hund. Hon hade tidigare flera perserkatter samt en hund. Samtliga djur omhändertogs av Länsstyrelsen för en tid sedan, och hunden samt en av katterna var i så dåligt skick att de avlivades omgående. De övriga katterna håller på att placeras ut i nya hem. Kvinnan ifråga har psykiska problem och missbruksproblematik. Hon är välmenande men klarar inte av att ta hand om sina djur.

Var noga med att kolla upp era kattspekulanter, och se till att ta referenser om ni känner er tveksamma. Många perseruppfödare är redan väl medvetna om den här situationen. Sprid gärna informationen vidare till de ni känner som inte är medlemmar här eller på andra nätforum.

Anmäl
2012-01-06 08:44 #1 av: Nilla

Det här inlägget plockades bort igår av IFokus automatiska modereringsystem. Det verkar som om fem medlemmar har anmält inlägget. Jag undrar varför. Det finns ingenting i inlägget som röjer kvinnans identitet, därför tillåtet vi det.

Anmäl
2012-01-06 09:09 #2 av: Lejonhjarta

Tycker som du Nilla. Inga namn etc fins ju med... Och vi behöver varnas så våra älsklingar hamnar rätt i livet.

Anmäl
2012-01-06 09:15 #3 av: Nilla

#2 Precis min åsikt.

Anmäl
2012-01-06 10:45 #4 av: Razzmatazz

Håller fullständigt med. Jag har försökt att få in varningen på ALLA sajter som riktar in sig på hundar eller katter i någon form, men tyvärr har de flesta tagits bort av detta automatiska raderingssystem.

Denna varning är av högsta prioritet då jag vet att personen i fråga redan börjat jaga katter igen, och snart kommer hon få napp, det är jag säker på. det enda man kan göra är att varna, varna, varna...eller tycker någon att det ska hända igen i samma hem att polise och myndighet ska behöva komma och omhänderta en massa djur som vanvårdats så dom får avlivas?????

Anmäl
2012-01-06 12:32 #5 av: hannele44

Helt rätt att lägga ut varning !

Anmäl
2012-01-06 14:04 #6 av: LaSadie

Shit alla kvinnor som ringer från Stockholm ska jag passa mig för aaaaaaaaa *sigh*

OBS! Ironi om ingen fattade det Obestämd

Anmäl
2012-01-06 14:14 #7 av: Fridaybrew

Detta är en helt värdelös varning för den är så generell att det passar in på samtliga från storstockholm så låt säg 2 miljoner personer.

Vidare anledningen till att många anmält den är troligen att användaren bakom varningen har TOKspammat större delen av ifokus olika siter med exakt samma varning. Det luktar troll om man inte kan ge mer specifik information som är nyttig. Eller lämna ut namn via pm som isf borde stå i det spammande varningen.

Man kan lika gärna varna för att det finns dåliga tvåfotingar som köper fyrfotingar.

Anmäl
2012-01-06 18:27 #8 av: Lejdet

#7 mig veterligen bor det inte 2 milj pers. i Nacka?

Anmäl
2012-01-06 18:47 #9 av: Fridaybrew

#8 är det den biten information som du hänger upp dig på? Verkligen?

Mig veterligen har jag inte diskuterat nackas population överhuvudtaget, läs om läs rätt.

Egentligen är det ännu fler än 2 miljoner som passar in, för om det är någon som har något att dölja så behöver de inte vara sanningsenliga i sin kontakt vid köpet. Därmed alla som pratar med stockholmsdialekt eller även annan dialekt för de kan vara inflyttade så vips har du en vag beskrivning på en person som pratar svenska och hepp det är bra många fler än 2 miljoner.

Storstockholm population :
http://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm

Population (2010-03-31)[2]
• City 861,010
• Density 4,579.8/km2 (11,861.7/sq mi)
• Urban 1,372,565
• Urban density 3,596.9/km2 (9,315.8/sq mi)
• Metro 2,084,526
• Metro density 319.8/km2 (828.2/sq mi

Anmäl
2012-01-06 18:56 #10 av: Nilla

Inlägget gör uppfödare med kattungar till salu extra uppmärksamma vid kontakt med köpare. Man bör om möjligt ta referenser.

Jag ser inget negativt med inlägget. Om man har misstankar går det säkert att maila vederbörande för fler ledtrådar.

Anmäl
2012-01-06 19:03 #11 av: [nollottan]

9# du var mig en väldigt provocerande typ.......

Anmäl
2012-01-06 19:17 #12 av: namsooks

Håller med, tycker det är jätte bra att vi kan hjälpas åt när oseriösa typer är i farten. Även om man vanligtvis är väldigt noga med att välja nya hem till sina älsklingar så behöver vi hjälpas åt när dessa "typer" är i farten.

Anmäl
2012-01-06 19:20 #13 av: LaSadie

#10 Grejen med detta inlägg har spammats av tre nickname på olika sidor ifokus sidor som är djursidor. Man ska alltid vara uppmärksam med de som är intresserad av sina kattungar, detta inlägg ger ingen specifik information om denna "bedragare" som nämns. Lika specifikt som att säga att människan är från Sverige och använder en telefon för att få kontakt med uppfödare med kattungar.

Anmäl
2012-01-06 19:33 #14 av: Razzmatazz

Anna #13

Så du menar alltså att anledningen till att jag går ut och varnar på ALLA sajter här på IFOkus skulle vara helt värdelöst? Eller är det så att du helt enkelt tycker det är OK att "folk" vanvårdar sina djur som just denna person bevisligen har gjort?Eftersom jag själv är ytterst insatt i detta så skulle varje sajtvärd istället för att ta bort min varning, först kanske PM:at mig och frågat VAD det hela handlar om, OM man nu tycker att inlägget är så undermåligt?

Jag anser att jag gjort HELT RÄTT och tycker inte all att jag spammat, jag har bara fört vidare en varning för att så många som möjligt som vistas här på IFOkus ska vara medveten om vem som deras små älsklingar kanske hamnar hos, om dom inte är riktigt uppmärksamma.

Du är så välkommen att skicka ett privat meddelande så ska du få veta mer.

Anmäl
2012-01-06 19:40 #15 av: Fridaybrew

Oavsett avsikten är det väldigt oseriöst att spamma som du har gjort. På vilket annat internetforum som helst hade du blivit bannad omgående.

Anmäl
2012-01-06 19:47 #16 av: LaSadie

#14 Du har spammat, plus kopierat ett trolls inlägg som spammades från första början.

Så om du vet så mycket om denna människan varför ger du inte mer information? Jag skulle gärna vilja veta mer än att människan bor i Stockholm tillsammans med cirka 2 miljoner andra människor. Jag har själv varit kontakt med en bedragare och så mycket mer information än att "personen befinner sig i Västmanland".

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.