Annons:
Etikettkattprat
Läst 1685 ggr
Lejdet
2012-01-05 11:23

I mörkret är alla katter grå?

Vaknade vid tvåtiden i natt och hade svårt att somna om och låg där i mörkret med fem katter i sängen och snurrade..

Funderade då över hur fantastiskt det är att jag EXAKT vet vilken av alla mina katter som hoppar upp i sängen trots att det är kolmörkt och jag inte kan se dem.

Hur funkar det för er andra som har många katter? Jag känner igen mina på ljud, spinnande, lukt och pälskvalitet. Framförallt luktar alla mina katter olika tycker jag, men jag kanske har ett ovanligt väl utvecklat luktsinne?

Casper har en klo som han skadat för flera år sedan så när han går på golvet låter det på ett speciellt sätt och han har alltid en kall näsa som han trycker upp i mitt ansikte..

Iris kuttrar på ett speciellt sätt..

Vega luktar tyvärr inte alltid så gott, hon är en riktig FIS-KATT och sen har hon jordens pipigaste stämma..

Cesar luktar underbart, kan ligga och lukta på hans fötter som luktar bebiskatt fortfarande..

Flippens öron flaxar i mitt ansikte när han kommer och han kurrar konstant så det går ej att ta miste på..

Rossi luktar alltid lite fuktig uteluft, lite våt hund sådär och det blir en rejäl duns när han hoppar upp med sina 5,5 kg…

Tingeling är svårast för hon är så fjärilslätt på stegen och smyger upp som en skugga i sängen för att inte Iris ska märka att hon finns..

Tja, mycket konstiga tankar man har på nattenObestämd

Annons:
Supinesophie
2012-01-05 12:40
#1

Jag hör alltid vilken katt det är som kommer gående, men mina är rätt så olika i storlek och dessutom inte av samma ras hehe.. Rösterna är det också stor skillnad på.

Lillatassen
2012-01-05 16:23
#2

Det är något otroligt hur väl man känner sina katter. Man kan höra vem som kommer in i köket, man hör skillnad på deras röster.. osv :) De är verkligen helt olika individer med olika personligheter och sätt att vara på :)

devour
2012-01-05 19:59
#3

Enda settet för mig att märka skillnad på mina katter nattetid är att peta på dem. Den ena "mm":ar så fort man tar på henne så det är lätt avslöjat ;) (har ju bara två katter så är inte så många att hålla reda på heller iofs).

SE*Wishetens
2012-01-05 20:00
#4

Här är det enkelt - den ena är en smal, elegant och smidig siames, den andra är en i jämförelse betydligt mer klumpig huskatt Flört Pixlas steg låter "tass, tass, tass" och Cosbys steg är mer "klamp, klamp, klamp".

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

[nollottan]
2012-01-06 16:46
#5

Jag har oxå mega koll. När mamma är och hälsar på och ska sova över hos mig brukar hon alltid fråga vem det är som kommer eller pratar om något i köket, trots att jag halv sover kan jag alltid svara vem det är och vad de pratar om. Mamma tycker det är jättekul :-)

Lejdet
2012-01-06 18:09
#6

#5 jag befarar att vi lider av samma sjukdom Flört GKKS, dvs. galenkattkärringsjukan………..

Annons:
[figgelina64]
2012-01-07 11:26
#7

Haha, vilken härlig diskussion och så skönt att man inte är ensam om GKKS sjukanSkrattande

Jag vet oxå vem som kommer upp i sängen både på stegen och var dem lägger sig. Melli och Arizona säger alltid till när dem kommer…Arizona låter som en borrmaskin och Melli slår mig lite fint i ansiktet…

Hugo och Q vill ligga under täcket. Alla mina katter har sina bestämda platser i sängen så akta sig den som tar för sig av någons bestämda plats.

Längst ner vid fötterna under täcket ligger Kajsa… och jag då…har tur om jag får plats i min säng och får jag det är det ett flyttande och lyftande på täcke och ben för att alla andra skall sova så gott som möjligt…ja, vad gör man inteKyss

[nollottan]
2012-01-09 02:27
#8

#6 HA och jag ær en stolt sådan!!! :-)

Upp till toppen
Annons: