Annons:
Etikettomplacering
Läst 3880 ggr
serpentiine
2012-01-02 20:38

Söker nytt hem åt Snö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran Snö trivs inte hos oss längre, och behöver ett nytt hem. 
Hon är ca. 4 år och steriliserad, hon har även sternumkrok.
Snö behöver vara ensam katt, då hon inte trivs med de katter hon bor med nu, och hon behöver dessutom specialfoder (light).
Snö är en jättemysig tjej som gillar att sitta på axeln, hon öppnar gärna dörrar och är med en överallt. Hon är inte särskilt pratig av sig, men ibland kan ett litet pip dyka upp. Hon har träffat hundar tidigare och hanterar dem relativt bra, hon vill gärna bestämma dock. Småbarn klarar hon ganska bra men hon är väldigt försiktig. Får hon så sover hon gärna under täcket.

Annons:
serpentiine
2012-01-02 20:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

kan även tillägga att min mail är: ghoulgirl69@live.se

kalindas
2012-01-02 21:04
#2

Hoppas du hittar ett bra hem till henne. Dock tror jag inte hon behöver specialfoder.
Lightfoder gör ingen som helst nytta på katter som lägger på sig, plus att det oftas inte är nyttigt för dem att äta massa kolhydrater. Så hon kommer säkert funka fint på ett vanligt foder. Glad

Det bästa hade säkert varit om hon kunde bo ihop med en liten kattunge. Så lär de känna varandra från början. Kanske är det någon som ska köpa en lite SIA el OSH och som kan tänka sig en vuxen kompis till den.
Var bara noga att hon hamnar rätt så hon inte blir en vandringskatt på Blocket. Många lite blygare katter, råkar tyvärr illa ut. Rynkar på näsan

/Elisa

serpentiine
2012-01-03 13:08
#3

Det har du nog rätt i, men jag tror ändå att hon behöver ett kontrollerat matintag för att inte bli tyngre då hon kan sitta och äta lääänge. Glad Och som du säger så hade det säkert kunnat fungera med en kattunge, men då skulle jag tro att en hane hade varit det bästa valet, då det verkar som att det är honorna som är problemet här hemma. 
Snö har även en tendens att vilja stjäla kattungar, och jag som planerar att bli uppfödare ställs ju inför en hel hög med problem vid en eventuell kull.. 
Jag har hört mig för bland bekanta och det finns eventuellt en som är intresserad.
Omplacering är inte enormt akut, men hon trivs inte här.

kalindas
2012-01-03 13:52
#4

#3
Problemet med att ge ett magert foder med kolhydrater är just att katterna bli hungrigare. Ska man ge Light foder så kan man inte ha det som fri tillgång då de äter mer.
Jag köpte IAMS kyckling och alla mina katter gick ner i vikt och är nu slanka och fina. Även min oriental Skatan som som såg ut som en vandrande brödlimpa.

Tänk lite hur du själv känner när du äter, så förstår du hur jag menar.
Man kan äta massor av makaroner utan att du blir speciellt mätt och när du blir mätt så blir du lika fort hungrig.
Steker du däremot upp Bacon och Ägg, så blir du mätt fort och länge.

Katterna är riktiga LCHF:are.

Ger du ett foder med mycket protein och fett blir katterna mätta fortare och äter mindre. Glad

Skönt att du kanske hittat ett hem till henne. Fungerar det bra där, så kan de som har henne skaffa henne en kompis. Det kommer säkert inte bli nåt problem. Glad

/Elisa

[figgelina64]
2012-01-03 14:30
#5

Vilken fin Siameshona du har och hoppas du finner ett tryggt och bra hem till henne

Men du tänker väl på att invänta resultat från din andra katt innan du låter henne flytta? som har diarré så det inte är Guardia eller annan parasit som smittar för då behöver du även behandla Snö och att inte annan kattägare får sina katter smittade… fast det har du säkert redan tänkt påGladGlad

Fin är hon och tabby oxå<3<3

Lycka till!!

serpentiine
2012-01-03 14:44
#6

Tack! 
Ja självklart flyttar hon ingenstans försän jag vet att hon inte är smittad med något.
Ja hon är hemskt fin, och det skär i hjärtat att tänka på att hon kanske ska flytta ifrån mig. Men jag måste ju tänka på vad som är bäst för henne.

Annons:
[figgelina64]
2012-01-03 14:48
#7

Det tycker jag du gör rätt i för även om det skär i <3 at så gör det ännu ondare med tiden då du ser att hon inte riktigt trivs så det är ett klokt val av digGlad

kalindas
2012-01-03 14:53
#8

Det är tyvärr väldigt vanligt att om man har flera honkatter att det blir bråk. Tycker det verkar som de har starkare revirbeteende än vad hanarna har…
Är hon kastrerad? Annars kan det hjälpa henne ur rangsynpunkt.

/Elisa

serpentiine
2012-01-03 15:11
#9

#8: det kan mycket väl stämma. Hanen jag har struntar fullständigt i rang och revir, det enda som intresserar honom är gos och mat Skrattande (vi brukar säga att han är så snäll att han är dum, haha.)
Snö är kastrerad, lägst i rang, och missnöjd med det, så hon hackar på Tifa (lilltjejen med konstant diarré). Hon kan ligga i mitt knä och så kommer Tifa och sätter sig nära mig, då blir Snö arg och börjar "slå" Tifa direkt. 
Snö söker dessutom väldigt ofta uppmärksamhet, hon hoppar direkt på dörrhandtaget om man går ifrån henne, och jag tror helt enkelt att hon inte får den uppmärksamhet hon behöver. Hon leker sällan med de andra katterna och hon sover oftast själv medans de andra är en enda stor katthög.

kalindas
2012-01-03 18:35
#10

#9
Känner igen problemet. Tror många kat4. katter vill ha mindre grupper. En lugn grupp med kastrater och då kanske max tre katter.
Blir de för många och de är lite känsliga, så går de upp i stress direkt.

/Elisa

Wand
2012-02-06 13:05
#11

Hur har det gått med snö? Söker hon ännu nytt hem?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Karin1985
2012-02-19 11:59
#12

Är det någon som har hört hur det gått för Snö?
Jag har mailat och skickat meddelande här på forumet men inte fått något svar.
/Karin

Nilla
2012-02-19 14:09
#13

Hur går det med lilltjejen som har "konstant diarré"? Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
Jejjen
2012-02-28 16:15
#14

Har också mejlat men inte fått svar.. hur går det för tjejen?

Upp till toppen
Annons: