Annons:
Etikettkattprat
Läst 887 ggr
kalindas
2011-12-22 21:13

"klickat in" Ellie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testade lite klickerträning på Sveriges matgladaste Oriental. Hon har hängt över godiset och tiggt när jag tränat hunden och kommer så fort hon hör klickern.

Så jag testade att träna henne lite. Det gick över förväntan! Glad
Väldigt snabbt lärde hon sig att om hon strök sig mot en låda, så fick hon ett klick och godis. Man riktigt såg hur hon funderade för att vinna sin belöning. Glad

Nästa gång ska jag se om jag få henne att sätta tassen på "plattan", kan nog bli lite svårare.

Måste dock hitta bättre godis, då Frolicen blev lite för hårdsmält och vovven fick belöningen i slutändan..Foten i munnen

Minimala bitar av torkad kyckling kanske?

/Elisa

Annons:
SE*Wishetens
2011-12-22 21:17
#1

Även färskt kött är ju bra belöningar - jag har använt det när jag "tränat" Pixla. Att träna in sitt och ligg är ju inte så svårt, och kan vara användbart också Glad Eller att lära katten att hoppa över ett hinder eller något sånt.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

alltidsiames
2011-12-22 21:19
#2

Skrikandestassen på plattan låter sadistiskt Skrikandes

fast det är väl inte den sortens platta kanskeTungan ute

Missannas
2011-12-22 21:26
#3

Vilken kul idé med klickerträning! Glad Kan rekommendera torkad anka av märket Planet Pet Society, riktigt bra godis som består av 100% torkat kött och mina katter älskar det. Nu lät jag nästan som en säljare men godiset är kanonbra Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

hannele44
2011-12-22 21:36
#4

Nehej du Kalinda-det är jag som har världens mat gladaste Oriental !!! Finns det en matgladare blir jag alldeles förskräckt Förvånad

Supinesophie
2011-12-22 23:34
#5

Royal canins babycat torrisar är pyttesmå och goda. Funkar som belöning här i alla fall Skrattande (förutom till pysen som inte äter nåt förutom vanliga torrfodret och barf)

Lejonhjarta
2011-12-23 05:16
#6

#2 Håller med dig, tror inte Elisa tänkt den plattan.Tungan ute Asg!Cool

Duktig hon e!!Skrattande

Annons:
Garmabias
2011-12-23 11:49
#7

Ellie är makalöst fin!

Vi brukar ge tunna skivor kokt skinka, och katterna är nästan beredda att göra vad som helst för en liten bit.

Upp till toppen
Annons: