Annons:
Etikettofftopic
Läst 6083 ggr
[lisme]
2011-12-16 20:27

Nytt kattemøbel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mandag kom det jeg hadde bestilt fra Katzen-Deko - 150 kg kattestuff Skrattande Det gikk kjapt å få det inn til Norge, men det fikk noen dager på Toll"hotell" før det kom nordover. Heldigvis fikk jeg hjelp til å bære alt inn av de snille mennene som kom og hentet all pappen som møblene var emballert i.

Annons:
Fridaaaa
2011-12-16 20:29
#1

Nu har du lite att göra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[lisme]
2011-12-16 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det virker å være veldig solide ting, og de er tunge som fy! Finn-Ove har vært innlagt på sykehus og derfor måtte jeg vente til han kom hjem og var i form til å montere møbelet. Marie og han gjorde jobben i går, begge to med feber over 39 grader. Men de var like nysgjerrige som meg på møbelet, så de satte i gang.

[lisme]
2011-12-16 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Møbelet var levert uten tegninger, men det var ingen problem å montere det likevel fordi leverandøren hadde markert hvor de forskjellige tingene skulle være.

#1 Ja det kan du si Flört

[lisme]
2011-12-16 20:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

På liggeplatene er det festet borrelås, sånn at sengene/putene ligger stødig og greit.

Finn-Ove ble overrasket over blitsen Skrattande

[lisme]
2011-12-16 20:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Lina likte møbelet veldig godt og flyttet inn før monteringen var ferdig Glad

kalindas
2011-12-16 20:35
#6

Blir lyxigt för dina katter..:-)

/Elisa

Annons:
[lisme]
2011-12-16 20:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Siste hånd på verket….

[lisme]
2011-12-16 20:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#6 De liker det veldig godt! Og sengene er luksuriøst myke og deilige. I tillegg kan de og putene vaskes på 60 grader i vaskemaskinen - superpraktisk! Liker også at bunnplaten ikke har fastlimt teddystoff som de fleste andre produsenter velger å bruke.

Her er det på sin midlertidige plass, blir nok flyttet når kjøkkenet er ferdig.

Freja fant sin favorittseng med en gang, og Lina har okkupert hulen. Det fulgte med pute til hulen så også Lina ligger mykt og godt. Rundt åpningen av hulen er det festet en silikonlist for å beskytte sisalen som er trukket utenpå hulen. Vi har også en ampel med 2 senger som skal henges opp, men de må nok vente til Marie og Finn-Ove er i bedre form. Både store og små katter har tatt til seg møbelet, og brukt det mye allerede.

Missannas
2011-12-16 21:05
#9

Den hade mina katter älskat! Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Labolina_73
2011-12-17 00:40
#10

men ååååå vilken fin,,, vilket märke? ahaa såg nu,, tyskland.. dom är asfina dessa,, men ganska dyra,, är dom lite stabila som kattens NO1?

//L

[lisme]
2011-12-17 00:52
#11

Ja de er dyre i innkjøp men kvaliteten er veldig bra! Vi har hatt kattens nr 1 men dette er mer stabilt enn det vi hadde selv om det gikk helt til taket. Det er superenkelt å sette sammen, og man får kjøpt reservedeler. Dette møbelet står så stødig at man kunne tro at det var skrudd fast i gulvet. Vi er kjempefornøyde med det, og jeg tror ikke det blir det siste vi kjøper fra Katzen-Deko Glad

Nå venter vi spent på det vi har bestilt hos Pet FunFlört

Fielie
2011-12-17 01:12
#12

jättefinGlad

zoolatri
2011-12-17 07:00
#13

Jättesnygg! En sån skulle katterna gilla:)

Annons:
Siameshona
2011-12-17 07:35
#14

Det var superfint! Kan tänka mig att kissarna vart nöjdaSkrattande

cillaroten
2011-12-17 08:50
#15

Den var superfin!!!

GunillaSverkersson
2011-12-17 08:52
#16

Hur fin som helst. Jag har köpt lösa delar klösbrädan till väggen och en rund platta som sitter fast på en hylla med en bädd på. På nästa utställning ska jag köpa ett par hyllor och sätta på väggen. Jättebra kvalite .

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Sussi89
2011-12-17 13:39
#17

Guud så fin! Och så mysiga kuddar den hade!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

SacredSouls
2011-12-17 14:20
#18

Så kjempestilig det var. Hvor mye kostet det totalt og med frakt til Norge?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Maria29
2011-12-17 14:26
#19

Jätte fin!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[lisme]
2011-12-17 16:13
#20

Sengene er helt fantastiske! Så myke og deilige!

Vi kjøpte jo litt annet også så det blir vanskelig å finne ut hva vi betalte for bare kattemøbelet. Men jeg legger inn "shoppinglista" så ser dere hva vi fikk for pengene Flört

Møbelet er det største de har, Zürich heter det

Ampel 2 (det er runde hull i kurvene sånn at kattene kan klatre opp i dem fra undersiden. I tillegg er det puter med)

Kittenhaus 2

Iglo 4 Luxus

2 stk Gabelhängematte metall/hammock

Og tilsammen ble det 9976,87 + 3784(fortolling,kontantgebyr,havneavgift,norsk toll og mva) = 13.761

Til sammenligning kan jeg fortelle at de to møblene fra Trixie som vi har nede i stuen, koster 11 000. Det er ok kvalitet på produktene fra Trixie, men den kan ikke sammenlignes med kvaliteten på produktene fra Katzen-Deko. Nå er Trixies produkter blitt mer brukervennlige enn det de var før, og sengene kan enkelt tas ned og vaskes på 30 grader. Med vår erfaring med Giardia, foretrekker vi å kunne vaske alt på 60 grader.

Link til Katzen-Deko http://www.katzen-deko.de/

Annons:
Nilla
2011-12-17 17:29
#21

Är gröööön av avund! Så fin med så många mjuka liggplatser. Ja, de där har man sett på kattutställningarna. Så himla fin kvalité. Det är verkligen stil på grejorna. Tungan ute

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Zeona
2011-12-18 11:48
#22

Vilket härligt klösträd!Glad

alltidsiames
2011-12-19 18:00
#23

WOW så COOOOOOLT! Kyss

Och snyggt var det också!

Lejonhjarta
2011-12-23 06:04
#24

Vill ha! Men får nog råna en bank innan. Super fin va den!Skrattande

[lisme]
2012-01-17 23:47
#25

Kattene elsker møblene fra Katzen-Deko og kvaliteten er super! Ja de koster litt, men for oss er det verdt hver krone! Alt av tekstiler kan vaskes og med tanke på Giardia synes vi det er kjempebra. Det eneste minuset med møblene fra Katzen-Deko er at det ikke ligger ved noen tegning eller monteringsanvisning, men det kan man løse enkelt med å ta en titt på hjemmesiden.

Samtidig som jeg bestilte div fra Katzen-Deko bestilte jeg også fra Pet Fun. Møblene fra Pet Fun kom i dag…… Synes det har tatt veldig lang tid, og det er ikke tollen i Norge somhar skylden for det. Varene kom til Norge på torsdag så det har gått kjapt derfra.

Kvalitetsmessig må jeg si at Pet Fun har et stykke å gå før de får samme kvalitet som Katzen-Deko. Treverket er ikke behandlet, og det er veldig upraktisk når man legger vekt på hygiene og renhold. Så det må vi lakkere før vi monterer møblene. Pet Fun har et mer variert utvalg enn Katzen-Deko og det synes jeg er bra. Vi har blant annet fått et møbel med 3 kurvsenger, og til min skuffelse var det limt fast et tynt teddystoff i kurvene, det er ikke smart når man tenker hygiene. Dessuten er våre firbente blitt bortskjemt med deilige, myke senger. Men dette kan løses på en enkel måte, jeg har jo symaskin Flört

Sisaltauet som er festet rundt sylindrene er 1 cm på de fra Katzen-Deko, 0,5 cm på de fra Pet Fun. Om dette har noen betydning er jeg usikker på, men det vil tiden vise. Tekstilene som Katzen-Deko bruker virker bedre - de er fastere og tykkere enn Pet Funs. Det blir spennende framover om det er noen kvalitetsforskjell som blir merkbar i bruk.

Bilder av Pet Fun møblene kommer senere når de er ferdig lakkerte Glad

FridaSkov
2012-01-18 11:08
#26

Jag hade liknande erfarenheter av Petfun som dig. Jag kan säga att det inte var leveransen i sig som var problemet, utan bristen på kommunikation. Det fanns nämligen ett skäl till att mitt träd blev försenat (och jag gissar att det var samma för ditt) men det var inte förrän jag mailade och frågade som jag fick veta det. Det var för att leveransen av rottingelement hade blivit försenad. Jag fick inte heller något trackingnummer när det blev skickat utan plötsligt så var det här bara. Tänk om jag inte varit hemma?

Blev också besviken på att det var nån slags tyg i Rottingkorgarna. Det går dock att riva loss.. Tänkte göra det någon dag. Man kan köpa bäddar som passar i korgarna, och dessa går att tvätta i 60 grader som allt annat.

Ska bli kul att se bilder av ditt klösträd och jämföra det med mitt Flört

[lisme]
2012-02-03 15:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Her kommer bilder av Pet Fun utstyret + litt mer Katzen-Deko Glad

Vi kjøpte en stor kloresøyle og til den 3 hyller som de kan sitte på eller bruke på tur opp eller ned av søylen. På toppen av søylen (som er 210 cm høy) er det en deilig seng for dem å ligge i. Sengen var ikke kommet på plass når bildet ble tatt.

Annons:
[lisme]
2012-02-03 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Klorestativet fra Pet Fun ser sånn ut, og jammen er dere heldige som får se stålampen som kattene har modifisert Flört

[lisme]
2012-02-03 15:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Litt bilder av Bart i klatresøylen, han er et skikkelig sjarmtroll!

[lisme]
2012-02-03 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

"Så deilig denne sisalen var, den må jo vaskes litt"

[lisme]
2012-02-03 15:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

"Hva gjør du lillegutt?"

alltidsiames
2012-02-03 15:39
#32

åh lille B-hjärtat!

[lisme]
2012-02-03 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Finn-Ove har hengt opp en av sengene med hengekøye under på halvveggen i spisestua, og der har gutta fin utsikt til alle fuglene som holder på bak huset. Denne sengen blir nok veldig populær når solen kommer fram!

[lisme]
2012-02-03 15:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Vi har hengt opp ampelen i det øverste trappetrinnet, og siden vi har åpen trapp er det lett for gutta å komme seg opp i øverste senga - de går bare fra trinnet og rett i kurven. I begge kurvene er det hull sånn at kattene kan gå opp eller ned til/fra øverste/nederste kurv. Under kurvene henger det er tykt tau som de klatrer i

Annons:
siamlove
2012-02-03 17:18
#35

Her er det bare og slå seg løs for gullungene.Skrattande

Upp till toppen
Annons: