Annons:
Etikettkattprat
Läst 2534 ggr
Liljekatten
2011-12-12 11:53

Blir nog inga ungar...

Jag tänkte para Kakan, OSH b, med Charlie, OSH a 24 01, men har haft mina funderingar på om det kommer att gå. När Charlie flyttade hem till oss i somras funkade det jättebra med Kakan och de andra katterna, men efter två veckor flög hon på honom och sen har det bråkats en hel del dem emellan. Kakan har jagat Charlie ganska mycket och nu sista månaden har jag fått ha dem delade då vi inte varit hemma och kunnat hålla koll.

Charlie är nu nio månader och har tuffat till sig och nu är det han som jagar henne lika mycket som tvärtom. Min förhoppning är ju att de ska paras och då förhoppningsvis bli vänner efter det. Är jag naiv när jag tänker så?

I torsdag började då äntligen Kakan att löpa och jag stängde in henne och Charlie i vår tvättstuga. Den ligger vägg i vägg med vårt kök så jag hade full koll på dem så att de inte skulle ryka ihop. Allt gick bra. Kakan var helt plötsligt väldigt snäll mot Charlie (Kan undra varför Flört), men han var väldigt osäker på henne. I lördags när jag kom hem från jobbet hade de blivit bästa vänner och gick och strök sig mot varann hela tiden! Min man hade inte hört nån parning, men man vet ju aldrig. Efter det har de bara stått och ylat båda två och vill ut. Knäppa katter!

Idag började jag tvivla på om allt står rätt till. Vi har en dörr med räfflat glas i till tvättstugan och när jag tittade till såg jag två katter som höll på att paras! Hade blivit jätteglad om det inte var för den lilla detaljen att det var Charlie som låg underst och Kakan som satt på hans rygg och juckade och bet i nacken…..

Nä, jag undrar om det blir några kattungar av det här. Obestämd

Annons:
Lejdet
2011-12-12 12:04
#1

Dom kanske gillar lite varierade ställningar ? Flört

Lejonhjarta
2011-12-12 12:30
#2

Kan skicka över e filmsnutt på "prinsen" å Babba så dom ser hur d ska gå till…Flört

Löper hon fortfarande? Hon kanske visade honom hur ho ville ha d? Hon e ju mer van än han e….Flört

Hoppas verklige dom får till det!!! Här hemma börjar d mattas av lite…

Liljekatten
2011-12-12 12:31
#3

#1 Haha, ja det kan ju vara det. Skrattande

Liljekatten
2011-12-12 13:05
#4

#2 Ja, skicka hit en instruktionsfilm! Skrattande Av vrålen att dömma höglöper hon fortfarande. Lägger upp sig jättefint när jag klappar henne över ryggen, men Charlie bryr sig inte. Visserligen är Kakan mer van, men nog vet Charlie hur man ska göra. Han har ju övat på Ellen som börjar bli lite smårund om magen nu. Så i januari blir du gammelfarmor eller nåt liknande. Flört

Rokkur
2011-12-12 13:53
#5

Haha, hon verkar ha missförstått hela grejen Flört men har för mig att det var så med Cyan och Herman med, men där blev det bebisar ändå så han måste ju ha fått till det ändå och inte ett knyst hörde jag från demGlad

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Liljekatten
2011-12-12 14:26
#6

#5 Då har du givit mig lite hopp! Skrattande

Annons:
Rokkur
2011-12-12 14:46
#7

#6 Håller tummarna!Skrattande Cyan överraskade mig med sin dräktighet just pga att jag inte hade hört något och hon var såpass dominant mot Herman! Så klart du ska fortsätta hoppas!!!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Lejonhjarta
2011-12-12 14:47
#8

Kan du inte gossa henne i rumpan å låta hoom snoffsa på din hand sen? Så fick ja göra med Babba å "prinsen" nu för att han skulle fatta att hon inte skulle få styk utan påsättning…Flört

kalindas
2011-12-12 15:14
#9

De kan ju haft ett par heta nätter när ni som och att han nu är nöjd. Glad

/Elisa

Liljekatten
2011-12-12 16:26
#10

#8 Han nosar så glatt på henne, men han gör inget när jag är hos dem. Hon är ju inte arg på honom alls nu och inte han på henne heller.

#9 Vi får hoppas att det är så.

Jag har ju haft både Obi och Sigge fertila under ett tag och även tagit emot några honor här, men aldrig att jag sett en löpande hona som försöker para en hane. Det borde väl vara en dominansgrej kan jag tänka.

alltidsiames
2011-12-12 20:14
#11

hahahahahahahaha såna stolligheterSkrattande

Helenaf76
2011-12-13 06:43
#12

Ombyte förnöjer är det inte så man säger? ;-)

Kommer du inte ihåg Obi och Flower, du hörde ju inte ett ljud från dem heller men där blev det ju bebisar också. Vad förvånade vi var när vi såg rosa tuttar av en händelse, hade ju inte kollat alls eftersom det inte hörts något. :-)

Helenaf76
2011-12-13 06:44
#13

Kakan kanske bara visade honom hur det ska gå till Flört

Annons:
Liljekatten
2011-12-13 22:32
#14

#12 Ja, det är ju sant. Hade jag glömt. Glad Vi får helt enkelt vänta och se.

Liljekatten
2011-12-14 11:30
#15

Hörde två parningar idag! SkrattandeDet blir kanske några fläckiga småkakor trots allt! Tungan ute

kalindas
2011-12-14 11:32
#16

Jippie! Glad

/Elisa

Lejonhjarta
2011-12-14 13:30
#17

Tjohooo, äntligen har hon fått honom å fatta hur slipstenen ska dras.Skrattande

Rokkur
2011-12-14 19:30
#18

Åhh så bra!!Skrattande Håller tummarna!!!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Helenaf76
2011-12-14 22:24
#19

Heja heja heja!!!

SacredSouls
2011-12-15 11:06
#20

Skrattande Så bra! Hahaha de er morsomme. Josefine pleide alltid å bite seg fast i nakkeskinnet når hun hadde løpetid. Ville han ikke, så skulle han og hun dro hannkatten opp Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
origirl
2011-12-15 22:14
#21

#20 hahaaha så vittig!!! :P

Lejonhjarta
2011-12-16 00:52
#22

Blir d fler parninger eller e d stilltje igen?? Massa småkakor vi vi ju se.Kyss

Liljekatten
2011-12-16 23:10
#23

#20 Haha! Skrattande

#22 Nix, jag hörde bara två parningar och nu börjar Kakans löp ebba ut. Nu är det bara att vänta och hoppas att hon inte fick några men efter livmoderinflammationen.

Lejonhjarta
2011-12-17 10:21
#24

Håller tummen hårt!!!

Upp till toppen
Annons: