Annons:
Etiketttillsalu
Läst 2288 ggr
Bjorling
12/8/11, 7:48 PM

BALINES Kattunge

Hej!

Vi söker en liten balines kille, helst blåmaskad i första hand men det måste inte vara det. Oriental och siames funkar också. Men placering omedelbart om det går.

Vet någon något så vore det kanon! :)

Mvh,

Åsa B Högberg

Stockholm

070-2472096

Annons:
Lejdet
12/8/11, 8:06 PM
#1

Jag har en kull mycket lovande Balineser som är 5 veckor, lilamaskade som finns i Stockholm. Men såklart inte leveransklara före 12 veckor.

Se min hemsida www.torparkattens.se

Bjorling
12/8/11, 8:57 PM
#2

Åhhhhhhh…..

Jaaaaaaaa!!!!!! det blir faktikt helt PERFEKT!! Vi åker till Thailand över jul och nyår och sen är det inte s¨långt kvar! :)

Mer om oss..

Jag heter Åsa och min man Johan. Våra barn är 13 och 15 år. Jag har haft katter och hundar sedan jag var barn. Varav 1 balines innan. Vi bor mitt på Kungsholmen i en lght på 350 kvm så det finns lite att sladda på. Vi har lyckan att inte behöva jobba vilket gör att vi har gott om tid att spendera med en liten tiger. :) Dock reser vi en del då och då och även om vi nog skulle kunna pussla ihop det för den lille så är det problemet inte helt löst ännu! Vill inte använda pensionat osv. Det är också långt ifrån alla resor som barnen är med på och då är dom hemma med barnvakt. Vi ÄLSKAR djur och skulle nog kunna ha ett helt zoo här. Nu har vi dock bara akvariefiskar och dom är ju mindre mysiga att kela med.

Snälla du.. Om vi låter som en bra familj för en av dina fina katter så hör av dig. Vi skulle så gärna vilja komma och titta!

Jag mailad dig mitt tel och adress!

Varmt

Åsa

tuska
12/8/11, 9:03 PM
#3

   Köp två st. vet ja.   Dubbel glädje för både er och katten-katterna.

Bjorling
12/8/11, 9:04 PM
#4

Jag veeet… Gör jag mer än gärna.. Ska bara övertala mannen först! :)

Nilla
12/8/11, 9:38 PM
#5

Det är lättare att ha två. En ensam katt är mer krävande. Har man två så slipper man också ha dåligt samvete när man varit borta på jobb osv. De leker och sover med varandra - trygghet.

Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Bjorling
12/8/11, 9:48 PM
#6

Har alltid haft två innan.. vet att det hjälper till mycket.. Så slipper dom vara ensamma också. Nu är det nästan alltid någon hemma..men ändå. :)

Annons:
[figgelina64]
12/8/11, 10:43 PM
#7

Håller med Nilla och dessa kat IV är ju lite speciella med att dem kan ha svårt att vara ensamkatt och dem blir så mycket lugnare:-)

Lejdet
12/9/11, 6:42 AM
#8

#3 Jag säljer aldrig mina katter till hem där de inte har sällskap av minst en annan katt. Gjort ETT undantag och det var till två pensionärer.

Lejdet
12/9/11, 6:46 AM
#9

# 2 jag ringer dig under dagen när jag har en lucka ;-)

jerremiaz
12/9/11, 9:27 AM
#10

Jag har en blåmaskad balines kille som är född den 2 november.

Bild finns på min hemsida: www.jerremiaz.com

Bjorling
12/9/11, 1:47 PM
#11

Jag vet som jag skrev tidigare att två är bäst. Men nu är det som sagt så att varken jag eller min man jobbar. Dessutom är barnen hemma efter skolan. Vi har alltså mer tid att spendera än ett pensionärs par har! :)

Men det kan absolut bli två. Fast vi börjar med en liten spelare.. :)

kalindas
12/9/11, 2:14 PM
#12

#11
Fördelen med två är ju att om ni reser mycket kan katterna vara hemma och de har sällskap av varandra. Då behöver ni bara ha någon som kommer förbi ett par ggr per dag och kollar till dem.
Betydligt mindre stressande för dem.

Många uppfödare ger även viss rabatt när man köper två samtidigt. Glad

/Elisa

namsooks
12/9/11, 2:26 PM
#13

Bara fördelar med flera katter!

Jag upplever inte att det är bara sällskapet som behövs utan även sällskap av en kattkompis, även om man är hemma i stort sett hela dagarna så fattas något.

Annons:
Bjorling
12/9/11, 5:57 PM
#14

Jag vet att ni har rätt.. Hur ska jag få mannen att gå med på det då!?

:)

Labolina_73
12/9/11, 5:59 PM
#15

problemet kan ju många ggr vara att slänga fram pengar så det räcker till 2 katter på en och samma gång.. även om man får rabatt så blir det ju inte samma pris som om man köper en åt gången..

tuska
12/9/11, 6:41 PM
#16

# 14   Kvinnans list vet duFlört

 Hur tror du jag har fått in alla mina katter 8 st utan att vara väldigt listig.

Lejdet
12/9/11, 7:22 PM
#17

# 15 bor man i en drygt 300 kvm stor lgh på Kungsholmen och inte behöver jobba så tror jag inte att pengar är det avgörande kanske? Flört

..just my 10 cent..

Labolina_73
12/10/11, 12:32 AM
#18

#17, ahaa oki,, ja nej kanske inte.. :-)

Upp till toppen
Annons: