Annons:
Etikettutställning
Läst 1280 ggr
AlexH
12/6/11, 9:41 AM

Moskva 3-4 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så gjorde jag äntligen slag i saken! tog mina pengar och åkte på kattutställning till Moskva!.. Jag har ju cornish Rex.. men jag lyckades fota några orientaler och siamese (tror jag Skrattande ) och dessa finns på länken nedan :)

Det var förvånansvärt lite SIA/ORI på utställningen som hölls av 5 organisationer och det var ca 1500 katter plus ca 400 kattungar (i Ryssland får de som anmäler katt till utställning även ta med sig kattungar till försäljning om de är över 3 månader) det var mer än 30000 besökare och man såg flertaet som vandrade hem med en ny katt från utställningen.. Jag frågade lite om detta.. men de sa at detta var vanligt i Ryssland och att folk betalade samma pris på utställning som när de kontatade uppfödare direkt.. så det var ingen "rea" på kattungar under utställningen…

bjuder på en bild här resten får ni leta efter i mitt fotoalbum på FB i länken..

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150370567037574.332176.635592573&type=1&l=4b9602f041

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Annons:
AlexH
12/6/11, 9:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nått som valdigt kul och se var att Thai är en rätt så stor ras där.. fanns säkert en 15-20 Thai på utställningen.. inga bra bilder fick jag dock.. bara en på en uppfödares annons :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

hannele44
12/6/11, 11:02 AM
#2

Måste ha varit en riktig upplevelse -hoppas jag får råd att göra detta en vacker dag !!

Beige
12/6/11, 7:53 PM
#3

Alltid lika kul att få kika på utställningsbilder, särskilt där man inte har varit själv.

Jag hade gärna haft naglarna med orientaler på, tufft!

Upp till toppen
Annons: