Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1982 ggr
FiffiD
12/6/11, 7:18 AM

Söker en alldeles underbar oriental :)!

Hejsan! Jag söker en underbar orientalbebis och undrar om ni har några tips att ge mig :). Jag är väldigt intresserad av utställning o ställer mina rexar som bor här hos oss. Söker en vältypat kille, färg är mindre viktigt, men noga med temeperament o typ (o hälsa förstås). Utlovas - ett kärleksfullt hem i rymligt hus med massor av kattbus :). Några utställningar ibland.

Annons:
prodigy
12/6/11, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej!

Jag har en helt ljuvlig brå orientalhane som är leveransklar efter nyår. Super social, van vid barn och bullriga karlar, musik o liv o rörelse :)

Han är ingen extrem katt, men får fin profil och stora öppna öron. jag tror dock att pälskvalitén blir något alldeles extra!

Jumpy Nerves kommer han heta i stamtavlan men kallas för Killen, Blixten eller Haku här hemma.

Om du vill ha mer info eller fler bilder så maila gärna på tolvbitar@hotmail.com eller gå in på min hemsida. http://www.123minsida.se/prodigy/  (Som visserligen inte är uppdaterad på ett tag men där du kan se bilder på föräldrarna och så.)

Vi finns i Lund men åker regelbundet upp till Sthlm.

Mvh/Lisa

Sussi89
12/6/11, 6:04 PM
#2

Finns ganska många kullar nu så det vore väl inte så svårt att hitta en liten oriental :)

#1 Jättesöt ju Kyss

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

FiffiD
12/6/11, 8:23 PM
#3

#2 - Kanske finns det endel kullar, men många vet jag inte? Kanske har jag missat några uppfödare :)? Gissar att alla kanske inte står listade på rasringens hemsida då? Sen gäller det ju att hitta just DEN kissen också :)

Beige
12/6/11, 8:51 PM
#4

Hos Lotta som har Siaön's uppfödning på Värmdö i Stockholm finns just nu två kullar, http://www.siaons.se/

Pappakatt Sorken med sin gröna gröna ögon är en av mina personliga favoriter så hans barn blir nog inte så tokiga de heller ;)

FiffiD
12/6/11, 9:14 PM
#5

#1- En riktig sötnos

origirl
12/6/11, 11:07 PM
#6

Går ochså å titta här på Siames under kattungar väntas/til salu/sökes Glad

Annons:
Millimina
12/7/11, 10:38 AM
#7

Jag får kull nu till helgen. Kan bli både siameser och orientaler. www.milliminas.se kan du hitta stamtavla samt bilder på föräldrarna.

Välkommen in på sidan!

/Jennie

namsooks
12/7/11, 11:01 AM
#8

Hej!

Vi har två kullar födda, precis nu. Den äldsta kullen föddes förra tordagen och den andra igår. Det är siameser men några hanar som ser riktigt lovande ut, utställningsmässigt!

Kika gärna på hemsidan för mer info. om katterna, dock finns inga bilder på de små ännu. Finns på mobilen om du vill se :)

Mvh

maria www.namsooks.se

FiffiD
12/8/11, 6:28 AM
#9

Tack för alla fina tips! Ska kika närmre på dem :)

Upp till toppen
Annons: