Annons:
Etiketthälsa
Läst 1458 ggr
Lejdet
2011-12-01 22:00

Soffan rök igår..

NÅGON av mina katter hade igår använt min ena soffa som toalett och både kissat och bajsat (löst) ner den fullständigt.. det hade gått igenom det tvättbara tyget och ner i plymåerna så det känns helt hopplöst att försöka att göra rent den…

Det var bara att öppna dörren och kasta ut den på verandan tills vidare!

Jag var säker på att det var Casper som var den skyldige eftersom han skvätter och stängde ut honom i katthuset igår kväll, men idag när jag kom hem hade någon av dem varit och bajsat igen på samma ställe där soffan tidigare stod, trots mina 4 skurningar av golvet, bla med Vircon.

Det var en stor hög, gjort av en vuxen katt så Cesar och Tingeling går bort..

Detta har aldrig hänt förut, men jag gissar på stress hos någon av dem?

Nu flyttar Cinzano på måndag, hon har funnit sin favorithusse i Eskilstuna som nyligen har förlorat sin ena siames så vi hoppas på att det blir den sista flytten i hennes liv nu. Hon förtjänar ett lugnt hem med bara en kattkompis.

Annons:
[nollottan]
2011-12-01 22:08
#1

Låter nästan som att Iris är i farten och revirmarkerar….??

kattslottet
2011-12-01 22:12
#2

Hur många lådor finns det? Jag läste att man ska räkna en låda per katt+ en extra, och så ska de ju förstås hållas rena. Enda gången som mina katter krisbajsat utanför är när lådan varit smutsig av motståndarkatten, så det är ju det första jag kommer att tänka på

Vixxen
2011-12-01 23:41
#3

Om du vill rädda soffan så leta reda på en erfaren biltvätt. De brukar ha speciella medel för att ta bort diverse saker som legat "länge" i bilar. De har olika bakteriekulturer också som "äter" obehagliga dofter.

Lejdet
2011-12-02 07:05
#4

# Jag har 3 lådor inne och en i rastgården, men visst det kan vara för lite. Jag ställde en till på den platsen igår, får se nu om vederbörande slutar?

kalindas
2011-12-02 08:47
#5

Kan det inte vara så att en är lös i magen och bajsat där. Sen har en annan kissat för att uppmärksamam det?

När Isak bajsade inne (i min säng) då han inte fick gå ut, så kissade Smilla också i sängen på samma ställe. 
Tror hon ville markera över det som var "fel".

/Elisa

prodigy
2011-12-02 15:04
#6

Jag har faktiskt också varit med om att en har bajsat fel, en gång lös i magen och en annan gång råkat bli instängd i ett rum, och sedan har den andra "sympati" kissat (eller som Kalindas skriver velat uppmärksamma det) på samma ställe! Så visst kan det vara två ell flera gärningsmän!

Annons:
Upp till toppen
Annons: