Annons:
Etikettavel
Läst 1234 ggr
isaceasar
11/17/11, 10:22 PM

P-piller funderingar

Verkar vara världens babyboom här på ifokus:) och det får mig att börja fundera på det här med sterelisering o p-piller..

Min Cleo är nu 7 månader och börjar nog löpa snart (eller om hon redan gör det, har hört att det kan vara svårt att märka ibland?) Vi köpte henne till sälskap till vår hane men nu känns det helt plötsligt så svårt att tänka sterilisering.. Så jag undrar vad tycker ni om p-piller? har hört en hel del dåligt om det. Men hon är ju så fin och min dröm är att ha några bebisar här, inte nu men i framtiden. Vad göra?

Annons:
Lejonhjarta
11/18/11, 7:33 AM
#1

P-piller under e begränsad tid är väl helt ok. Men att ha en honkatt fertil hela livet m p-piller är inte snällt mot henne. Mina avelsdamer går på p-piller mellan kullarna.

kalindas
11/18/11, 8:27 AM
#2

Ska du ta kull så är minst risk för komplikationer när katten är mellan ca 10-20 månader. Ju längre tid du väntar desto större är risken för problem.
Så känner du att du vill ha kattungar efter henne inom den tiden, så sätt henne på p-piller. De kan du börja med direkt, hon behöver inte löpa en ggn först.
Annars kastrera henne nu innan hon löper och få en underbar kompis. Glad

/Elisa

Missannas
11/18/11, 1:17 PM
#3

Du kan ju alltid kastrera henne nu och skaffa en till tjej när du är redo för avel så slipper du ge p-piller till en katt som inte haft kull än, i alla fall av anledningen att du inte känner dig redo. Det finns ju en del risker med p-piller så om det var min katt hade jag velat vara säker på att jag verkligen vill ha ungar efter min hona och varför, innan jag gav p-piller. Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: