Annons:
Etikettkattprat
Läst 1285 ggr
cillaroten
11/15/11, 9:54 AM

Olyckornas höst..

Jag har hört om så hemska olyckor och andra tråkigheter denna höst, jag har verkligen kännt med er som blivit drabbade! Man har kollat extra med blomkrukor och annat som kan falla ner,tittat en extra gång så toalocket varit nerfällt osv. Men slutligen så blev det ändå min tur.

Vår lilla "Blixten" som min son varit så djupt fäst vid,han stod högst upp på önskelistan till födelsedagen som är idag. Dom sov ihop,lekte ihop,han mötte honom varje dag skrikandes i dörren när han kom hem från skolan. En mycket trevlig dam ville köpa honom och då stod svaret självklart!! Inte kunde jag sälja honom,sonen skulle få sin högsta önskan på sin födelsedag.

För snart två veckor sedan hände något fruktansvärt,precis framför ögonen på mig och tyvärr även sonen,så blev Blixten ihjälbiten av vår hundGråter

Ja..jag vet inte,men jag ville nog bara få berätta..Jag fick nämligen ett samtal för en stund sen där dom undrade om han fanns kvar,jag fick nog fram att jag hade en annan kvar men inte den. Kvinnan som ringde kan nog inte ha trott att jag var klok…Detta har varit en mycket jobbig händelse,framförallt så är jag så fruktansvärt ledsen för min sons skull.

/Cilla

Annons:
Supinesophie
11/15/11, 10:05 AM
#1

Nej va hemskt! Blixten Gråter

[lisme]
11/15/11, 10:47 AM
#2

Så forferdelig for dere! Stakkars sønnen din som fikk oppleve noe så grusomt Gråter

Jeg vet dessverre hvordan dette er. Da jeg var 8 år var jeg på besøk hos en venninne, familien hadde både katt med et kattungekull på 3 kattunger som var rundt 4 uker gamle og en mellomstor blandingshund. I løpet av det som føltes som en evighet, men nok ikke var det, skambet hunden de 3 kattungene. De døde ikke med det samme, det var ingen voksne i nærheten og vi ante ikke hva vi skulle gjøre. Så vi satt på gulvet paralysert av det grusomme synet foran oss. På et eller annet vis fikk vi skremt bort hunden og stengte han inne på et soverom

cillaroten
11/15/11, 10:52 AM
#3

Usch,det måste ha varit hemskt! Och framförallt att inte ha någon vuxen att ty sig till.

Tack o lov,om man nu kan uttrycka sig så..så dog han väldigt fortGråter

[lisme]
11/15/11, 10:59 AM
#4

Ja det var helt forferdelig og minnet dukket opp da jeg leste om deres tragedie.

Jeg synes at man kan uttrykke seg sånn, når det nå skulle skje en så fryktelig ulykke må det virkelig være lov til å kjenne at det var godt han døde fort

[nollottan]
11/15/11, 12:31 PM
#5

Gråter ja, man gör allt vad man kan för att skydda de små liven och ibland endå så dyker liemannen upp från ingen stans…… Verkligen tråkigt för dig Cilla

amandahurtigh
11/15/11, 1:55 PM
#6

Gråter

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Annons:
MalinL
11/15/11, 2:07 PM
#7

Gråter

kalindas
11/15/11, 2:29 PM
#8

Gråter

Jättetråkigt att höra.Gråter

Vad hände eftersom hunden bet för att skada? Normalt har ju hundar såkallad "bitkontroll".

/Elisa

cillaroten
11/15/11, 2:56 PM
#9

Jag vet inte,jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tänka mig att något sånt här kunde hända.Det var en snäll hund.

Jag har spekulerat i efterhand,det blir ju lätt så. Han har blivit opererad ett par gånger för cellförändringar. Första gången redan när han var ett. Han hade senaste tiden fått nya knölar på olika ställen, som vi skulle kolla upp. Det kan ju spridas i hela kroppen..hjärntumör?? Ja som sagt, spekulationer. Man vill ju veta varför. Hunden finns hur som helst inte kvar han heller..Gråter

berthagenn
11/15/11, 3:25 PM
#10

Herre min gud så hemskt! GråterGråterGråterGråter

Detta är ju verkligen för jävligt.

Rokkur
11/15/11, 4:49 PM
#11

Så tragiskt!!GråterGråter Stackars Blixten och stackars er!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Nilla
11/15/11, 5:54 PM
#12

Stackars stackars er. Skickar tröstekramar i massor. Gråter

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Zakira
11/15/11, 5:56 PM
#13

Jag är verkligen ledsen för er skull Cilla! Det kan inte ha varit lätt att se varken för dig eller din son som tyckt om Blixten så mycket. Det blir verkligen sällan som man har tänkt sig här i livet. Ni får glädjas åt den korta tiden ni hade med honom och de fantastiska kattungarna ni har kvar i livet.

Annons:
alltidsiames
11/15/11, 6:22 PM
#14

Åh nej, lille Sebastians katt också… det var för grymt. Hoppas det kommer fler kattungar till jul så han kan hitta en ny liten vän. Gråter

kalindas
11/15/11, 6:30 PM
#15

#9
Kan säkert vara att vovven inte mådde bra eller hade ont och det helt enkelt slog över…
Tråkigt i vilket fall som helst både för vovven och kattungen. Plus er själva också såklart…

/Elisa

Casanova
11/15/11, 8:02 PM
#16

Fy vad tråkigtGråter

Liljekatten
11/15/11, 10:36 PM
#17

Vad hemskt för er alla! Gråter

Missannas
11/15/11, 11:57 PM
#18

Vad fruktansvärt Gråter kan inte föreställa mig hur hemskt det måste kännas, beklagar sorgen efter både Blixten och hunden.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejonhjarta
11/16/11, 3:33 AM
#19

Nej så hemskt för alla inblandade!!Gråter Ja visst har det varit väldigt mkt tråkigheter denna höst!! Vi får hoppas denna "trend" inte fortsätter nått mer nu…

Helenaf76
11/16/11, 8:08 AM
#20

Gråter

Varma tröstekramar till er!

Annons:
carinbrack
11/16/11, 12:27 PM
#21

Åh,stackars er! Stackars pojken!, kramar!

MissMaven
11/16/11, 1:39 PM
#22

Så tragiskt! Gråter Beklagar så mycket.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

prodigy
11/16/11, 8:45 PM
#23

Usch så hemskt! Stackars både lille kisse och vovve, och extra hemskt för sonen så klart..Gråter

Nu får det vara nog med olyckor!

cillaroten
11/16/11, 10:04 PM
#24

Tack alla för er omtanke!! Det värmer!!!

Upp till toppen
Annons: