Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1791 ggr
Wikrita
11/2/11, 3:14 AM

Hvit siamestjei selges.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(N) Wikrita's Michaela har passert så vidt 3 mnd, og har fått sin førsste vaksine, helseattest og chip, og vet sier hun kan flyytte hjemmefra.

Hun er født 1. august, og har hele livet vært en toff og pågående liten jente, som har utfodret alt som har stått i hennes veg.

Hun har god helse, sier vet, og et hjerte som bansker som det skal. Nå kan vi ikke baerteste katter i Norge, og siden hun er helt hvit, burde hun kanskje bli undersøkt slikt, men da vi laget lyder fra 3 ulike kanter da vi skulle se om hun reagerte p lydene, gjorde hun som forventet, vridde hodet, leet på ørene og snudde seg i den retningen hjun hørte lyden fra. Så hun hører, det er klinisk bevist, så langt det er mulig å bevise i Norge.

Michaela kan brukes til både kos, utstilling og avl, og siden det finnes så få oppdrettere av hvite siamesere i Norden, er mitt håp at hun gå flytte til en oppdretter som har lyst til å avle på hvit, og som ikke blander inn OSH på de hvite siameserne.

Jeg har ingen problem med å fortelle hvorfor jeg syns det blir feil, men velger å ta en slik evt. diskusjon privat.

Pr dags dato tror jeg det det finnestilsammen kanskje 5 fertile FW, i tillegg til Michaela, her i landet. Alle disse 4 av disse 6, har helt rene siames/FW-linjer bakover, i 18-20 generasjoner - foran der igjen finnes en hvit britte,

Men de 2 siste er jeg ikke så sikker på. Men det har heller ingenting med Michaela å gjøre, dert ble framlagt kun for å fortelle hvor få fertile individer med denne fargen det finnes.

Hvor mange fertile FW som finnes i Sverige, vet jeg ikke, heller ikke Danmark.

Men Michalea skal altså selges, helst til et hjem som vil ha et kull eller 2 på henne. Bildene som kommer først her ble tatt i helgen, til sist noen litt eldre bilder..

Annons:
kalindas
11/2/11, 8:13 AM
#1

Hade jag haft plats och pengar så hade jag inte tvekat att anmäla mitt intresse!
Tänk så massa fina FW barn det hade blivit! Kyss

/Elisa

MissMaven
11/2/11, 11:46 AM
#2

Hon är så fin! Kyss

I Sverige finns det i dagsläget (så vitt jag vet) bara en vit fertil hane och två vita tjejer som kommer att gå vidare i avel (de är 6 och 3,5 månader gamla nu). Alla har bara SIA i stamtavlan i ungefär 20 generationer.

Det finns några vita kattungar till. Tre av dem har också enbart SIA i 20 generationer, men de är sällskapskatter (de är kullsyskon till dem som ska vidare i avel, så det är nog okej).

(Wikrita, jag har gjort som du rekommenderade mig, om du minns, för 1,5 år sedan, och inte sålt Albert vidare utan behöll honom. Tack vare just honom finns det en vit siamestjej i Norge och en i Sverige som ska gå vidare i avel om allt går bra. Albert är en lycklig kastrat nu Glad).

Vita siameser är så få, speciellt de som har enbart SIA i stamtavlan och långt bakom. De är sagolikt vackra och jag hoppas att det blir många fler.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ramithi
11/2/11, 4:45 PM
#3

Så fin ho er Wikrita. Skulle mer en gjerne hatt ho hadde jeg bare ikke hatt så mange katter fra før.

Håper du finner et godt hjem til henne.

aceso
11/2/11, 6:18 PM
#4

Så spennende! Jeg er så svak for hvite Siamesere. De 5 i Norge, vet du om alle de skal brukes i avl? Det er jammen ikke mange!

Jeg har en hvit jente som jeg planlegger et kull på når hun blir stor, det blir neste år en gang hvis alt går etter planen.

Skal det være flere enn ett bilde i innlegget ditt? Jeg ser bare ett bilde i posten din her.

Fielie
11/2/11, 6:41 PM
#5

SunnaLiv kanske,tror hon har velat ha en vit tjej om jag inte missminner mig?

Wikrita
11/2/11, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jeg sliter med bildeinnlegging på forumet her.

Men det ligger masse bilder på bloggen min, på www.wikrita.com

Godt å høre at det er flere hvite siamesere tilgjengelig i Skandinavia, jeg tror fremdeles vi må forsøke å øke bestanden fra hvert eneste eksemplar som finnes, så lenge de er friske.

Annons:
Wikrita
11/3/11, 3:09 AM
#7

Så ennå en gang gikk jeg på pawpeds for å telle. De fleste FW i skandinavia har, såvidt jeg vt, Sandtum Snow Maiden bak i stamtavla, og bak henne igjen, etter 17 generasjoner, ligger den hvite xsh, som ikke da er hverken britte eller siameser, men en blanding, den heter Maylyn ShiChi.

Siden jeg er så heldig at jeg har drevet med FW i en del generasjoner, kan jeg med stor sikkerhet si at Michaela er i 21.generasjon etter ShiChi, for Snow Maiden ligger i 4 generasjon på Michaelas oldefar, No Doubt. Og No Doubt, ja, han ligger her, og blir skremt opp av oldebarnet mens han sover som best.

carinbrack
11/3/11, 10:32 AM
#8

Oh. My. God. så söt hon är!

SunnaLiv
11/3/11, 11:04 AM
#9

5# visste  det så att ja håller koll efter en fw hona Kyss o har dregglat över denna tös!!!

Men så e det så kommer det sig lite i oläge då jag nu i dagarna själv väntar en liten…Men jag håller koll minsann på de vita små skönheterna,för drömmen är där,Jag vill ha en viting Kyss

SacredSouls
11/3/11, 12:24 PM
#10

Kyss Hun ser veldig fin ut. Håper hun får komme til et hjem som kan tenke seg å avle FW.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[lisme]
11/3/11, 3:36 PM
#11

Kyss Søt jente! Hadde hun vært langhår eller bærer hadde jeg stått på trappen din for mange uker siden Flört

Wikrita
11/3/11, 3:58 PM
#12

Jeg vil la denne stå her en uke  før jeg legger en annonse ut på det norske annonsemarkedet, for ventelista mi er tom.

Jeg vil jo så gjerne at noen skal få bruke henne til avl og kos. Den lille kroppen "lyder" jo til og med navnet sitt.

FridaSkov
11/3/11, 4:02 PM
#13

Åh, jag önskar också mig en FW en vacker dag.. Men just nu passar det inte tyvärr Rynkar på näsan Hoppas du hittar det perfekta hemmet till henne snart Glad

Annons:
Wikrita
11/3/11, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Har noen bilder av henne da hun var 4 uker…

her er et av dem.

Wikrita
11/23/11, 4:32 PM
#15

Så er hun bestilt, og skal etter planen, til Sverige.

SacredSouls
11/23/11, 8:49 PM
#16

#15 Så gøy Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: