Annons:
Etikettuppfödare
Läst 3274 ggr
SE*Wishetens
2011-10-29 20:33

Att ha vid födsel?

Jag tänkte höra vad Du ser till att ha hemma när din hona ska föda? Vilka produkter och saker måste du ha, vilka är mindre viktiga? Vore intressant att höra vad olika uppfödare använder  Glad

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Annons:
[lisme]
2011-10-29 20:59
#1

Antibac er alfa og omega, jod til navlestrengene, Mesoft både sterile og ikke sterile, saltvannsoppløsning, saks, neglelakk, penn, papir, kamera, vekt, engangs underlag, sterilisert fødeboks og min mann!

namsooks
2011-10-29 21:33
#2

Absolut viktigaste för mig är slang att suga med, annars har jag penna, papper, tråd till navelsträng, sax, våg, många handdukar, desinfektionsmedel.

Mannen och telefonen är också bra att ha med ;)

Eine
2011-10-29 23:19
#3

Jag har alltid mjölkersättning och spruta,bakteriedödande medel för navelsträngen och nykokt sax tillhanda.Sedan telefonnummer till taxi,veterinär och djursjukhus samt nyladdad telefon.

Allt annat är inte det allra viktigaste för mig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cillaroten
2011-10-30 09:19
#4

Mjölkersättning,steril sax och peang(Om det skulle behövas),handsprit,telefon.nr till vet,papper och penna och rena handdukar.

barkens
2011-10-30 09:59
#5

Håller med de föregående men tillägger elekrisk värmedyna att lägga de små på (ifall att hon blir en storföderska som mor sin, då tar det ju ett tag….) Den var guld värd.

Tindra var så duktig så vi behövde aldrig använda sax & sånt, hon fixade allt själv! (men sånt vet man förstås aldrig innan så det är ju väldigt bra att ha)

[figgelina64]
2011-10-30 14:16
#6

Har allt som föregående har samt värmedyna, allt som kan kokas är kokt, telefon till närmaste kattvänner och en stoooor potion med lugn

Det är ju sååå nervpirrande!!!!

Annons:
alltidsiames
2011-10-30 15:28
#7

Måste ha kalkonkött till nyblivna mamman och choklad till den tvåbenta barnmorskan :-)

barkens
2011-10-30 16:19
#8

Kom på en grej till- Druvsocker att blanda i ljummet vatten till mamma katt så hon piggar på sig lite efter födseln (om det behövs)

Lejdet
2011-10-30 16:50
#9

Jag har engångshandskar, handsprit, rena trasor, engångsunderlägg, sug (nässug som finns på apoteket till små barn), peang, sax och regalkompresser. Våg, papper, penna, nagellack.

Till mamma katt laktosfri grädde, äggula, druvsocker

till mig kaffe och mackor..

Sitter här nu och väntar på födsel men hon verkar gäcka mig nåt dygn till.. hon spricker snart!

[figgelina64]
2011-10-30 17:20
#10

Melli får 1-2 äggula för att få energi och kraftGlad

Upp till toppen
Annons: