Annons:
Etikettomplacering
Läst 4027 ggr
em_br
10/25/11, 10:43 PM

Äldre siames söker sällskap

Vår fina siames Grå (La Bell Tin Tiger) har tyvärr plötsligt blivit ensam efter att hans bror dog i plötslig sjukdom. Grå är åtta år och en typisk siames: social och uppmärksamhetskrävande, något som blivit ännu mer tydligt nu när han är ensam. Han behöver liksom alla siameser en kompis. Vi upplever honom inte som en dominant katt, så vi hoppas att vi ska kunna hitta en kompis åt honom utan några större problem.

Antingen vill vi hitta någon som vill omplacera en siames (eller ras med liknande lynne och behov) i ungefär samma ålder, eller omplacera Grå till ett hem där han kan få det kattsällskap han behöver. Han är chippad och vaccinerad.

Hör av er om ni kan hjälpa till på det ena eller andra viset. På något sätt måste vi fixa en kompis åt Grå!

Maila till em.brostrom AT gmail.com eller svara i tråden.

Tack på förhand!

Emelie

Annons:
GunillaSverkersson
10/26/11, 9:11 AM
#1

Vi kommer att ha omplacerings katter  från vitfläcksfamiljen , när de är friskförklarade. Vi har redan några förfrågningar Glad Vi bor i Sala

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

kalindas
10/26/11, 9:12 AM
#2

Finns ett gäng ungkatter som söker hem om någon vecka (sök vitfläcksfamiljen).

Sen finns det leveransklara kattungar hos bl.a. http://zamirs.se & http://zandrinos.se

Zandrinos har en väldigt vacker orientalhona som är lite äldre som kanske hade passat honom perfekt.

Hoppas du hittar hans nya kompis!Glad

Ang. omplacering på honom, så tror jag inte det är bra för en såpass gammal katt.

/Elisa

[figgelina64]
10/26/11, 7:18 PM
#3

Hej

Jag har en lilatabbymaskad Balineshane på snart fyra år som söker anat hem då han är låg i rang härhemma så det beror inte på andra omständigheter utan han trivs helt enkelt inte med för många katter runtomkring sig.

Vill du veta mera så hör gärna av dig

Lisa, Qjou´z

Lejdet
10/27/11, 9:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min fina, keliga kastrerade S*Edo´s Cinzano SIA f21 kastrat är återigen hemma från min son där hon inte trivdes som ensamkatt.

Hon är drygt 4 år och trivs inte med stora kattgrupper, går däremot utmärkt med min kastrathanne 7 år. Eftersom jag bedriver uppfödning så har jag lite för många katter för att hon ska trivas här.

Hon söker ett livslångt hem med mycket kärlek och en kattkompis.

SE*Torparkattens

kalindas
10/27/11, 9:23 AM
#5

#4
Det hade ju varit en perfekt kompis till trådskrivarens katt! Den damen måste få ro i sn själ nu.

/Elisa

Lejdet
10/27/11, 9:29 AM
#6

#5 ja precis.. jag mår dåligt över att hon har fått flytta så många ggr. Men hon är lugn och trygg nu, men jag måste hålla henne åtskild från Iris som fortfarande ser alla andra honor (oavsett fertilitet) som rivaler i HENNES hus!

Annons:
Nilla
10/27/11, 7:27 PM
#7

Hoppas att Cinzano kan få förgylla Herr Grå´s liv. Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

tuska
10/27/11, 8:22 PM
#8

 Håller tummarna för detKyss

em_br
10/31/11, 10:21 PM
#9

Hej!

Tack så hemskt mycket för all respons!

Vi var i söndags och hälsade på hos #3, Lisa och hennes fantastiske balineshanne. Vi föll huvudstupa, och på fredag flyttar han hem till oss. Jag tror verkligen att dom kommer trivas i varandras sällskap, och ser verkligen fram emot att se dem tillsammans!

kalindas
10/31/11, 10:24 PM
#10

#9
Kul att ni hittat en kompis!  Glad

Var bara berädda på att det kan ta en ganska lång tid innan de blir riktiga vänner. 
Har ni tur kan det ta en vecka och otur ett par tre månader.

/Elisa

[figgelina64]
11/1/11, 8:04 PM
#11

Maxen tror jag inte det blir problem för har alltid varit den hemma som accepterat nya först och faktiskt inte brytt sig utan varit nyfiken:-)Glad

Nilla
11/8/11, 7:16 PM
#12

Vad roligt att han får en kompis. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

[figgelina64]
11/8/11, 7:19 PM
#13

Kan berätta att det fungerar bra mellan Maxen & Grå, lite reserverade men har legat samman i Carls knä utan invändningar så det ser ljust ut

och jag är innerligt lycklig och glad för Maxens och Grås skullGladGlad

Annons:
kalindas
11/8/11, 8:24 PM
#14

#13
Ligger de redan så nära, så kommer de bli bästisar! Glad

/Elisa

hannele44
11/8/11, 9:29 PM
#15

Härligt att det löste sig Skrattande

[figgelina64]
11/9/11, 7:51 AM
#16

#14 & #15 Tack! Ja det är en lättnad för mig då jag egentligen inte ville flytta på Maxen, men tar man tid på sig så finner man oxå ofta den bästa lösningenGlad

em_br
11/13/11, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Hej på er!

Ja, det har verkligen gått fantastiskt bra här hemma! Redan förra helgen började de visa att de kanske trots allt skulle vilja gosa lite och efter det så gick det av bara farten. Nu spenderar de all sovtid tillsammans ihopkrupna i favoritfåtöljen eller i sängen. Vi kunde inte vara mer nöjda!

kalindas
11/13/11, 9:53 PM
#18

#17
Underbart att höra! :-)

/Elisa

[figgelina64]
11/14/11, 6:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Och här kommer några fina bilder på Maxen och Grå i Göteborg

Redan efter en vecka låg dem tätt tillsammans och sov och Maxen har helt plötsligt fått bli herren på täppan och är högst i rang, vilket han strortrivs med och han tar för sig och syns

Fast han var inte van vid tidningsbudet klockan fem på morgonen då vårat smyger på tå, men nu får matte, husse och Grå sova:-)

[figgelina64]
11/14/11, 6:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Och en bild till som bara gör mig sååå lycklig och nöjd<3<3

Annons:
namsooks
11/14/11, 7:34 AM
#21

Så roligt!

Man blir alldeles lycklig av att se alla fina bilder!

Siameshona
11/14/11, 8:25 AM
#22

Härligt att han fick en fin kompis!!Kyss& att det gick så fort att bli kompisar!

SacredSouls
11/14/11, 8:53 AM
#23

#19  Kyss Såå fine de er sammen.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Spotless
11/14/11, 2:02 PM
#24

Vilka härliga nyheter! Grattis till båda pojkarna som nu har varandra.

Zakira
11/14/11, 5:14 PM
#25

Vad mysigt de ser ut att ha det tillsammans!

alltidsiames
11/14/11, 9:14 PM
#26

Så vackra de är tillsammans!

Lejonhjarta
11/15/11, 3:21 AM
#27

Underbart!!!Kyss

Annons:
Nilla
11/15/11, 7:44 AM
#28

Underbara bilder! Ja, när en katt i flocken dör, får någon annan blomstra. Nu får Grå göra det.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: