Annons:
Etikettomplacering
Läst 6167 ggr
batcat
10/25/11, 2:32 PM

Mina älskade katter söker nytt hem

Det är med stor sorg i hjärtat som jag måste omplacera mina två älskade orientaler.

Ozzy och Morrison är härliga, nyfikna, spralliga och väldigt gosiga katter med stor portion tålamod med barn. De älskar besökare och brukar få mycket beröm för att de är så trevliga när vi har gäster. De kom till vår familj som kattungar för drygt två år sedan. Ozzy är en chokladspotted oriental (OSH b24), Morrison en solid chokladoriental (OSH b), de har stamtavla registrerade i SVERAK, är kastrerade, chippade och vaccinerade, och alldeles alldeles underbara!

Har du ett hem med mycket tid över för dessa gosiga katter är du välkommen att höra av dig till mig för ett besök hos katterna! Vi finns i Stockholmsområdet.  Mailadress emma_hedberg@yahoo.com

Pris 3000 kr.

Annons:
batcat
10/25/11, 5:39 PM
#1

OK, tänkte lägga upp några bilder på godingarna, så ni ser hur vackra de är (men inga bilder kan naturligtvis göra dem rättvisa). Men som ni vet är orientaler väldigt nyfikna, så de vill INTE stanna framför kameran, utan vill kolla vad som försiggår bakom den - så om ni vill ha bilder på långa, tjusiga kattsvansar så är det lätt ordnat.

Ordnar med bilder under kvällen.

hannele44
10/25/11, 7:46 PM
#2

Får man fråga om skälet till omplaceringen ?

batcat
10/25/11, 8:18 PM
#3

Mitt ena barn har utvecklat allergi.

kalindas
10/25/11, 9:51 PM
#4

#3
Hade samma problem hos en av mina kattungeköpare. Där ena barnet utvecklade allergi. Det är ett helsike när det blir så. Rynkar på näsan

Hoppas du hittar ett bra hem till dem. Var väldigt noga så de hamnar rätt. Om du är intresserad av att lämna dem på foder istället för att sälja dem. Så hör av dej så skickar jag dej ett avtal.Glad

/Elisa

batcat
10/26/11, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nu har jag verkligen försökt få bra bilder på katterna, men jag kan konstatera dels att jag inte är någon mästerfotograf, dels att katterna har lite problem med koncentrationen.

Här är iallafall den eleganta Ozzy. Han har en smal svans som är otroligt lång och smidig. Jättetrevlig katt som ser ut som en tempelkatt!

batcat
10/26/11, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är Morrison, som inte försitter en chans att komma fram och gosa. Därför är det jättesvårt att närma sig honom med kameran, han reser på sig på en gång och ska småprata Glad. En otroligt gosig katt, som alltid ska ha koll på mig. Han är som en nallebjörn, med skära trampdynor, och han brukar peta till mig med tassen om det är något han vill berätta.

#4 Ja, det var inte det jag planerade när jag skaffade katterna. Jag hoppas verkligen att de kommer till ett nytt kärleksfullt hem.

Annons:
batcat
11/4/11, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Lite nya bilder som visar Morrison på sin lite vackrare sida. Han har fantastiskt utrycksfulla gröna ögon, och är en riktig skatt!

kalindas
11/4/11, 11:55 AM
#8

#7
Min moster ska flytta till en ny lägenhet i januari och jag vet att hon gärna vill ha katter. Hon har en liten Bichon (hund) nu.
Kruxet är att hon har varit känslig mot katt innan och ätit medicin. Vet inte om hon klarar kat4 pälsen.
Annars hade ju dina killar varit perfekta då de är två och trygga med varandra.

/Elisa

batcat
11/4/11, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Vad du är snäll som har mina katter i åtanke.

Morrisons stolta profil. (Och varför roterar bilderna??)

batcat
11/4/11, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Ozzy är en elegant, busig och mycket social kisse

batcat
11/4/11, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

De sover nästan uteslutande tillsammans

batcat
11/4/11, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Och vaknar på stört och vill leka när de upptäcker kamerans handledsband…

berthagenn
11/4/11, 12:34 PM
#13

Usch så hermskt för er. Tur man inte har dessa problem att tampas med. Mitt hjärta går itu för dig. Detta forum är perfekt för att hitta ett nytt hem åt dessa kissar. Lycka till och KRAM.

Annons:
batcat
11/4/11, 2:17 PM
#14

#13 Ja, det är inte roligt alls. Gosar så mycket jag kan med katterna nu, men är också tacksam för att de är så pass unga att en omplacering troligen kommer att gå smärtfritt.

Corny
11/4/11, 4:58 PM
#15

De är underbart fina, båda två. Så tråkigt för er. Hoppas att det löser sig.

batcat
11/6/11, 12:12 PM
#16

Ensamt och tyst. Tänk vad olikt ett kattlöst liv är ett kattrikt liv. Ingen som kommer och pratar när man sitter och filosoferar vid köksbordet. Ingen i knät. Inget uppmanande mjau när kissarna vill ha uppmärksamhet.

En jättetrevlig familj hörde av sig, och det kändes rätt från bådas sida. Katterna får andra barn att leka med och vuxna som älskar katter. Nu hoppas jag att själva boandet sker smärtfritt och att Ozzy och Morrison kommer känna sig hemma och älskade snabbt.

Usch, idag är det tomhet.Gråter

hannele44
11/6/11, 2:46 PM
#17

Usch vad sorgligt ! Stackars er..

kalindas
11/6/11, 6:19 PM
#18

#16
Håller tummarna att det fungerar.

/Elisa

Nilla
11/8/11, 7:06 PM
#19

Vilka fina killar…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

tanteva
11/9/11, 2:07 PM
#20

Är dom bröder? Så där gosiga är mina killar med varandra också. Inget är som en brorsa :)

Jättefina killar - hoppas du hittar hem åt dom. Önskar dom kunde komma hit - det finns plats för fler katter i min säng på nätterna. Maken är inte lika säker på det dock :D

Cats are like potato chips - you can't have only one!

Annons:
Broddans
11/9/11, 7:34 PM
#21

Mycket fina katter! Hoppas det går bra!

berthagenn
11/10/11, 9:11 AM
#22

Hur går det? Går det bra?

batcat
11/10/11, 10:49 AM
#23

#20 Nej, de är inte bröder. De trivs bra ihop ändå. Katterna har nu varit hos sin nya familj sedan söndags. De verkar ha anpassat sig väldigt bra redan, gosar, äter, leker och har hittat sovplatser i barnens säng. Eftersom den nya familjen inte hade några djur redan, tror jag att "mina" kissar snabbt gjorde sig hemmastadda. De nya ägarna verkar också trivas med den typ av sociala katter som orientaler är. Jag känner mig mycket tacksam över att ha fått lämna över katterna till en familj där katterna känns seriöst omtyckta! De första dagarna hörde och såg jag kissarna överallt. Nu börjar jag vänja mig, men jag önskar att jag kände någon siames/orientalmänniska i närheten, som jag kunde hälsa på ibland :)

tanteva
11/10/11, 6:19 PM
#24

Skönt att höra att dom fått ett bra hem och att dom får fortsätta bo tillsammans. Kram till dig som saknar dina bebisar!

Cats are like potato chips - you can't have only one!

batcat
12/3/11, 10:29 AM
#25

Komplikationer har uppstått. Sonen i den nya familjen visade sig också vara allergisk, och de nya ägarna är i sin tur tvungna att sälja Morrison och Ozzy. Om någon är intresserad av dessa ljuvliga katter, maila mig så vidarebefordrar jag mailet, tills dess en ny omplaceringstråd läggs upp. Emma

kalindas
12/3/11, 11:38 AM
#26

Vad jobbigt att höra..:-(

/Elisa

Jejjen
2/28/12, 4:32 PM
#27

Har dom funnit någon ny familj? Otroligt fina killar!

Annons:
hannele44
2/28/12, 4:48 PM
#28

Hur har det gått med katterna ? Hoppas Verkligen dom hittar ett ställe där dom får stanna !!! Och att dom slipper flytta omkring nå mer nu ..

Upp till toppen
Annons: