Annons:
Etikettkattprat
Läst 1215 ggr
berthagenn
10/21/11, 9:16 AM

HJÄLP! Siameser och räddad kattunge?

Hej alla!

Jag räddade en 3 veckors kattunge igår kväll i centrala Malmö, som hittats på gatan. Gråter

Jag har 2 siameser och 2 bondkatter hemma ”min flock” så att säga. Föreninhgen ”rädda katten.se” skulle hämta kattungen vid 21. Detta innebar att ungen var hemma hos mig i 2-3 timmar. Han var så liten att han låg på min bröstkorg nästan hela kvällen innan han blev hämtad.

Nu till mitt problem.

Min stora siames Ruben fräser åt alla där hemma trots att kattungen inte är hemma hos mig. Han går runt och är så orolig och hukar sig, och gömmer sig. Vad gör man? Bonkatterna och den lilla siamesen verkar vara hur coola som helst. Men den stora siamesen accepterade INTE en främling alls hemma.

Är nu på jobbet, så han går välk där hemma och snusar och varvar ner?

Har ni upplevt detsamma? Vad ska jag göra? Säg att det blir bar igen? Gråter

Annons:
berthagenn
10/21/11, 9:17 AM
#1

Blir det bra igen är min fråga?

GunillaSverkersson
10/21/11, 9:33 AM
#2

Jag tror at det blir bra igen . Han blev säkert rädd för kattungen och vet inte att han inte är kvar.

Min dotters då vuxna Balines hona blev jätte rädd och arg på våran Kelso när han var liten och kattunge.

Det verkar som om vissa katter inte förstår att de är av samma sort och en liten unge ( som vi tycker att de ska göra som tex hundar känner på lukten )Glad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

cillaroten
10/21/11, 9:42 AM
#3

Tror säkert att han är sig själv igen redan när du kommer hem från jobbetGråter

cillaroten
10/21/11, 9:43 AM
#4

Vad tusan??? Jag är inte ledsen för att jag tror att han är sig själv igenSkäms Det skulle vara en Glad

kalindas
10/21/11, 9:44 AM
#5

Det kommer gå över. Kan vara några dagar beroende på hur feg/känslig han är. Glad
Mina gamla katter slogs så tussarna rök då jag var tvungen att ta in två kattungar som någon dumpat av på vägen kl5 på morgonen. Då såg de inte ens ungarna som jag stängde in på toaletten.
Dagen efter var de kompisar igen.
Skatan här hemma, kan sura i en vecka ibland om något stör henne, t.ex. att en av de övriga varit hos veterinären.

/Elisa

berthagenn
10/21/11, 11:12 AM
#6

Tack snälla ni. Jag blev så ledsen över att min goa Ruben var så ”hukig” och fräste hela tiden när han gick omkring. Det är så olikt denna goa kille. han gör ju hela flocken orolig tyvärr. Men jag pustar ut och håller stånd.

Kan man göra något för att ”hjälpa” honom? Eller ska jag bara ignorera honom när han fräser åt dom andra? Hur gör ni?Obestämd

Annons:
kalindas
10/21/11, 11:38 AM
#7

#6
Tror det bästa är att låta honom sura färdigt. Kanske klappa honom lite extra.

/Elisa

SacredSouls
10/21/11, 12:12 PM
#8

Det går nok fort over.Det er helt normalt at de kan reagere slik og som regel går det over i løpet av en dag eller to. Noen kan være sure litt lenger enn det.

Du får bare kose litt ekstra med han Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

berthagenn
10/21/11, 1:15 PM
#9

Okej…Tack för era värmande ord. Jag brukar ta hem hittebarn ganska mycket förr. Men nu kanske jag ska låta bli i framtiden?

Ja ja, det går nog bra. Man blir ju orolig och otroligt ledsen när den gamle siamesen (han är 3 bara :-) blir såååå sur på en 3 veckors unge!

Tack ni alla på detta forum, ni gjorde mig gladare. KyssKraaam från Malmö!

Upp till toppen
Annons: