Annons:
Etikettofftopic
Läst 11114 ggr
jillan
10/14/11, 11:55 PM

Funderar på tatuering

Jag funderar på att göra en tatuering, men vet inte om jag törs. Man kan ju inte ångra sig efteråt. Och så gör det säkert ont?!
Vill ha en liten snygg bild, men vet inte vad. Funderar på en snygg siames, men man kanske ångrar sig om många år för då kanske man inte gillar siameser (fast nu tror jag att siameser kommer jag älska hela livet, men man vet ju aldrig). Vet inte heller var jag vill ha den. Vet iallafall att jag vill ha något djur:)

Någon här som har tatuering? Vad har ni för något? Gör det ont? Visa gärna bilder!

Annons:
skotty
10/15/11, 12:38 AM
#1

Jag ska tatuera in "mormor" o "morfar" o ett hjärta om några veckor :) Personligen så skulle jag aldrig kunna tatuera nån "bild" eller nått som inte betyder nått :P För det skulle jag bara ångra senare.

Siameshona
10/15/11, 8:06 AM
#2

Det finns en tråd här där man visar sina tatueringar! du får söka den, så ser du en massa siameserSkrattande

Lillatassen
10/15/11, 8:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hur stor tatuering vill du ha?

Jag har två tatueringar, båda är tass-avtryck. Den ena är nere vid svanken och de andra trippar upp mot nacken. Mina är mindre, så de gjorde inte alls ont! Hur det känns är nog väldigt individuellt och beror nog mycket på placering med. Men har aldrig ångrat mina tatueringar, men gäller att ha klurat ut det Perfekta motivet för en själv och en bra plats för den :)

jillan
10/15/11, 8:48 AM
#4

#3 Jättefin!

Nu vill jag ha en liten, men det beror nog lite på vad jag vill ha för motiv oxå.

Broddans
10/15/11, 8:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min förta tatuering gjorde jag för 2 år sedan (flickan på gungan + fjärilarna på axeln), den gjorde inte alls ont, jag somnade vid ett tillfälle. Min andra tatuering gjorde jag i sommras (de nedref fjärilarna + flickan på hästen) Där var det smärta! Men min senaste tatuerare tryckte hårdare med nålen. Så det är nog beroende på tatuerare och på vilket ställe på kroppen, sen har vi ju individuella smärtgränser också. Min sista tutering var 3 timmar rent lidande, men man glömmer det så snart den är gjord :)

jillan
10/15/11, 12:55 PM
#6

Vet någon om var man kan hitta fina bilder på siameser, så man kan få lite inspiration. Gärna lite roliga typ tecknade bilder.

Annons:
yve2
10/15/11, 3:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har ju gjord 9 st tatueringar på olika ställen på kroppen och inga har gjort speciellt ont. 10:e på g så fort min tattuerare har ritat färdigt, har beställt en bild på 2 siameser/orientaler

Men man måste ju vara säker på att det är ett motiv man kan stå för hela livet eftersom det är svårt att ta bort.

Du kanske kan hitta bilder på siameser hos Tatto Johnny där finns många kända tattoartister samlade http://www.tattoojohnny.com/search/cat (finns 58 sider med kattmotiv)

Denna har jag på foten

It's a cat's world… adjust! :)

Lejonhjarta
10/16/11, 3:59 AM
#8

Finns EMLAcreme om du vill fega. Flört D gjorde ja vid min senaste tatuering.

Har en siames på axeln. Ska fota å lägga upp så fort ja kan.

Älskar mina 2 tatueringar ja har men ja väntade länge med bägge, ville vara säker på att jag kunne ha dom utan att ångra mig.

jillan
10/16/11, 6:53 PM
#9

#7 Jag hittade ingen siames på den sidan.
Finns det någon som ritar bla siameser som man kan kontakta?

[lisme]
10/16/11, 11:14 PM
#10

Ylva på Yzing lager flotte orientalske katter

yve2
10/21/11, 7:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu har jag gjort min tatuering, det vart en OSH & OLH (gjord på frihand min tatuerare ritade av foton direkt på huden).

It's a cat's world… adjust! :)

jillan
10/21/11, 7:43 PM
#12

Nu har jag kontaktat en som skall måla en bild åt mig. Spännande är det!

Maxima06
10/21/11, 8:14 PM
#13

Jag skulle rekomendera Stina på eyescream tattoo i Ystad, hon är jävligt grym men jag tycker särskillt hennes kattbilder är skitsnygga, hon kommer att få göra mina när den dagen kommer :)

http://metrobloggen.se/eyescreamtattoo/adam_och_strossel/

http://metrobloggen.se/eyescreamtattoo/inkbash_2010/

Annons:
Lillatassen
10/21/11, 8:37 PM
#14

#13 OJ, hon var verkligen duktig!! :)

jillan
8/4/13, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Velar fram o tillbaka om jag "vågar" göra en tatuering, kollar på siames, katt bilder.

Man måste ju vara helt säker på vilket motiv man vill ha:)

Hittade en Bild som jag skulle tänka mig, men skulle gärna göra den mer siameslik med bla större öron.

Någon här som är bra på att rita som har lust att kanske hjälpa mig Eller vet ni någon som man kan kontakta?

Carlitos
8/4/13, 9:34 PM
#16

Har själv ca 10 stycken tatueringar😃 gör inte speciellt ont… ta ett foto på en siames och ta med till tatueraren så skissar dem upp en till dig, så kan ni diskutera eller ändra tillsammans, det är det bästa. Dem är ju proffs 🙂 Lycka till!

jillan
8/4/13, 9:38 PM
#17

#16 oj, 10 st! Tack för tipset:) måste bara vara bombsäker på om jag verkligen vill göra detta först:) Skulle varit kul:)

elli-kleo
8/4/13, 10:29 PM
#18

Jag har ingen tatuering. Ville tatuera 3 svalor på skulderbladet förut. Ville det under låmg tid men ångrade mig nyligen. Tur att jag inte gjorde det. Så tänk efter ordentligt. Det som känns rätt nu kanske inte gör det om några år :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Nebel
8/5/13, 12:40 AM
#19

Jag håller med övriga om vikten av att vara säker och att välja ett motiv som är speciellt för en och som man kan leva med över tid. För att göra det ännu lite svårare så är det ju även så att man utvecklas, att smaken ändras och att olika saker har olika betydelse för en beroende av var man befinner sig i livet. Lägg sen till att kroppen förändras, bl.a. hudens elasticitet. Skulle därmed även rekommendera dig att tänka till var du väljer att placera ditt motiv. Jag är lastgammal och har nu haft min tatuering i över 20 år. Motivet är fortfarande positivt laddat för mig men jag är så glad att jag var klok nog att välja att placera tatueringen på en del av min kropp som jag väljer om/när jag vill visa. Jag har aldrig ångrat att jag tatuerat mig mm, tycker fortfarande att vissa kroppsutsmyckningar kan vara väldigt vackra & häftiga men då det är så vanligt numera kan det ibland vara "uppfriskande" med ett ansikte & kropp utan tatueringar och piercingar ;).

Carlitos
8/5/13, 9:41 AM
#20

Vill bara säga att det är synd när en del ångrar sina tatueringar. Själv så för knippar jag mina tatueringar till olika delar av mitt liv, och det är det som är kul!

Annons:
[S*Cupcakes]
8/5/13, 12:53 PM
#21

Själv har jag 14 varav hälften är ganska så stora. Visst gör det ont men det är ju värt det :)

Nebel
8/5/13, 2:06 PM
#22

Kanske ska förtydliga att jag INTE ångrar mig men tycker det är klokt att du tänker till! När jag tänker efter så är det nog bara en av alla jag känner som ångrat sin tatuering men det handlade mer om att den var bristfälligt utförd och min vän valde senare att tatuera över den. Har haft klienter i ett tidigare uppdrag som ångrade att de tatuerat in gängtillhörighet men förutom risk att beskyllas för att tillhöra gruppen "galna kattkvinnor" så är det ju inte relevant här ;D

jillan
8/5/13, 4:57 PM
#23

Tänkte kontakta en tatueringsstudio & be dom rita om bilden ihop med mig. Sedan skall jag gå hem & kolla på bilden flera gånger & tänka efter ordentligt. Får gå in & kolla på andra bilder oxå:) Vill ju vara 100% säker på att det är just den bilden jag vill ha:)

Upp till toppen
Annons: