Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 2485 ggr
SunnaLiv
10/13/11, 5:44 PM

SunnaSouls bebisar flyttar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden har flygit fram,det e nu tid för mina bebisar att flytta till sitt nya hem. Balder o Saga flyttar till samma hem inte långt ifrån mig,vilket känns otroligt bra!

För er som inte vet..så skedde en fruktansvärd hemsk olycka min vackra lilla Freyja inte många dagar sedan,hon fick sövas in snabbt…..Gråter saknaden efter henne är enorm!hon va någe alldeles speciell  <3

Men här e syskonen Balder o Saga <3

Annons:
SunnaLiv
10/13/11, 5:47 PM
Attacks
10/13/11, 5:54 PM
#2

Så trist med søsteren Gråter Jeg håper,hvis det var en hjemmeulykke at du orker å fortelle om det senere en gang, når du får det på avstand. Så vi andre kan ta lærdom av det,hvis det er mulig å passe ekstra på. Men man kan aldri passe på noen 100%.

Godt det går fint med søskene ihverfall,og de nye eierene er kjempeheldige Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Milamen`s
10/13/11, 6:28 PM
#3

Det var trist med søsterenGråter

Balder og Saga er er sååå søteKyss

Ta gjerne en tur innom våres hjemmeside www.milamencattery.dinstudio.no Glad

kalindas
10/13/11, 7:31 PM
#4

Hörde om olyckan. Stackars lilla Freyja. Gråter Förstår att du är lessen.

Syskonen är dock söta som socker! Kyss

/Elisa

MalinL
10/13/11, 7:36 PM
#5

Så tråkigt med vackra Freyja. Gråter

De två syskonen är underbara. Kyss

SacredSouls
10/13/11, 7:45 PM
#6

Så godt at de to søsknene skal få samme hjem. Det er koselig.

Men så fryktelig trist å høre om Freyja,vakre nydelige jenta Gråter

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Lillatassen
10/13/11, 9:33 PM
#7

Åh, vad sorgligt att höra, beklagar verkligen Freyjas bortgång Gråter

Missannas
10/13/11, 10:16 PM
#8

Vad hemskt Gråter vet inte vad som har hänt men beklagar sorgen.

Vad bra att de fina syskonen får flytta tillsammans Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

namsooks
10/14/11, 7:22 AM
#9

Så tråkigt att höra!'

Vackra Freyja!!!!!

GunillaSverkersson
10/14/11, 7:26 AM
#10

Beklagar Freya

Syskonen ser jättefina ut

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

SunnaLiv
10/14/11, 9:31 AM
#11

Tack ni alla!

Det va en hemma olycka…Jag vet inte exakt vad som hände men jag går igenom saken om o om igen och undrar VARFÖR?! men vaknade av en ganska dov duns kl 3 på natten,men reagerade inte så starkt just pågrund av att inget gick sönder.Men när min mor som va och hälsade på ropar mitt namn,va ja ute ur sängen på 1 sek,strax därefter säger hon,kattungen har fått något i huvudet.Jag möts av min mor men en blodig kattunge och ja förstår att det är riktigt illa.På 30 sek har ja fått på mig kläderna och  springer ut för o hämta bilen och kör i ilfart till djursjukhuset.Vart ja fick alla krafter ifrån undrar jag då jag är i slutstadiet av min graviditet men jag antar att Panik är ordet Gråter 

Efter mycket om o med när de öppnat tar de henne och ger henne syrgas och sedan in till veterinären.De söver ner henne snabbt.Kan inte ens skriva eller säga orden vad som hade hänt henne…men….

Det är en stor blomkruka som fallit ner på henne från fönstret,landat så illa Gråter Förstår inte vad som hänt,varför hon inte flyttade på sig?hon måste ha märkt att något föll,de som är så snabba o springer så fort nåt faller.

Detta är bara min tredje kull,men har aldrig tänkt på att en kruka kan falla ner och faktiskt landa så illa, då inget ens i närheten har hänt innan.Undrar om det va de stora katterna som trängts där uppe och den sakta skjutits utåt och tillslut tippat ner på henne,eller om nån kattunge sprungit o hoppat upp o fått tag i den o den välts ner på henne….Ja tankarna är många och undrande och jag anklagar mig själv varför ja inte tänkt på att nåt sånt kan hända…

Mina katter och kattungar lever tillsammans med oss fritt i våran lägenhet och vad ja nu vet finns det fler  "faror" för dem som jag innan inte har tänkt på….känns helt ofattbart att något sådant skulle hända bara???Gråter

Så fruktansvärt!!! Gråter

kalindas
10/14/11, 9:38 AM
#12

Gråter

/Elisa

GunillaSverkersson
10/14/11, 11:21 AM
#13

Maximal otur, ,man kan inte skydda sig mot allt. Gråter

Min egen äldsta dotter snubblade på en matta en gång och slog ut en tand när hon var liten.

Även om vi skulle låsa in dem i burar så kan de skada sig där också, och det skulle inte vara ett bra liv.  Våran lilla Kelso hoppade rakt på en kaktus när han var liten, blev full med taggar en gick rakt in i magen, men det hela slutade utan alvarliga skador.

Så anklaga inte dig själv.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Annons:
berthagenn
10/14/11, 12:27 PM
#14

Herregud, så jobbigt. Vilken sorgesn historia.Gråter

Anklaga inte dig själv, kanske lätt för mig att säga här. Men du gjnorde inget fel. Kram

Missannas
10/14/11, 2:17 PM
#15

Vad fruktansvärt, förstår att du är ledsen.Gråter Du har inte gjort något fel, olyckor kan alltid inträffa även om man har gjort allt för att förebygga dem. Du gjorde det du kunde och det var att ta henne snabbt till veterinären, mer kan man inte göra. Tack för att du delar med dig av detta trots att det är jobbigt.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

berthagenn
10/14/11, 2:59 PM
#16

Kom på en fara som man kanske glömmer. Persiennsnören. Min ena katt fastnade i ett pesriennsnöre. Kissen hängde med ena bakbenet i öglan! Tur jag var hemma!!!! Ryser vid tanken på om man inte varit hemma. Skrikandes

Så numera har jag klippt sönder öglorna. Och hänger även upp dessa så att säga.

SunnaLiv
10/14/11, 3:29 PM
#17

#16 ja vet! ja e livrädd för dem ,så himla lätt att dem fastnar. Nu e ja mest rädd de ska skada sig på allt.Men mest att nåt ska falla ner på dem…..de brukade reagera snabbt…så förstår inte varför inte lilla Freyja hann undan :( hemskt och fruktansvärt och bilden har som etsats sig fast på näthinnan Gråter

Inga stora blomkrukor finns numera här hemma….

Attacks
10/14/11, 5:34 PM
#18

Uff så fælt for dere Gråter

Slike ting pleier sjelden å se mer enn 1 gang,for da blir man obs. Men man kan ikke gå å tenke på alt som er farlig for store eller små til en hver tid heller.

Stor trøsteklem.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Lillatassen
10/15/11, 8:16 AM
#19

Anklaga inte dig själv. Olyckor händer och man kan tyvärr inte skydda dem från allt. En fruktansvärd olycka och jag är så otroligt ledsen för din/eran skull att ni skulle behöva vara med om något sånt! *sänder styrka*

Nilla
10/15/11, 9:20 AM
#20

Hemskt!!! Gråter Men som Veena säger - man kan inte gardera sig för allt. Inte kan man tänka sig att en blomkruka ska trilla ner i huvudet på katten! Man tänker på annat farligt, som snaror/persiennsnören osv. Hon måste haft maximal otur. Skickar en tröstekram till er.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: