Annons:
Etikettavel
Läst 1306 ggr
Lejdet
10/6/11, 10:05 PM

11 bebisar på väg :-)

Min veterinär forskar och erbjöd mig gratis ultraljud på mina dräktiga katter. Han hävdar att han kan bestämma kön redan i magen mellan dag 28-35 helst.

Eftersom Iris sist inte blev dräktig med Ziggy så bestämde jag och Malin oss för att gardera oss och lät honom även para Vega dagen efter hennes utställning på SW och nu väntar de båda bebisar med snygg-Ziggy Glad

Iris hade 5 ungar i magen, 4 honor och en hane enligt vet.

Vega hade 7 ungar, varav en var död. Hon väntade 4 hanar och två honor påstod han…

Han vägrade att tala om hur han kan se det men han forskar på både hundar och katter och har haft rätt i drygt 90% av fallen.

Det ska bli MYCKET intressant att se om detta stämmer, eller hur?

Annons:
MalinL
10/6/11, 10:19 PM
#1

Oj, det blir många bebisar hos dig då. Glad

Den som var död var den tillbakabildad då eller? Får hon pc för att undvika infektion eller för att de andra ungarna blir infekterade av den döda?

Lejdet
10/6/11, 10:25 PM
#2

#1 hon är bara på dag 28 så han sa att det är jättevanligt att det finns nåt dött foster vid den tiden som sedan resorberas.  Gör man inte ultraljud så vet man inte ens att det skulle ha funnits sju.Fostret var mindre än de andra och saknade hjärtpulsationer. Fanns ingen anledning att ge pc så länge allt är normalt. Hur stora kan de vara i v 4? 2-4 cm?

Lejonhjarta
10/6/11, 10:27 PM
#3

Så spännande å se hur rätt han har.Skrattande

MalinL
10/6/11, 10:31 PM
#4

#2 Ja det har du nog rätt i. Det är nog mer i slutet av dräktigheten det kan vara farligt med döingar.

Lejdet
10/6/11, 10:40 PM
#5

för övrigt var båda honorna helt fantastiska, de låg snällt på rygg i minst 20 min med fullt med klet på magen!

[nollottan]
10/6/11, 11:39 PM
#6

Detta är bara så himla roligt jag kan lixom inte sluta le….. SNACKA om att Ziggy gav oss båda en knäpp på nosen!!! ha ha ha men nu äntligen kommer det lite Ziggybebisar och Ziggy blev chipkastrat igår :-) Hoppas allt går bra nu! massa kramar från Sularpsgården Skrattande

Annons:
[nollottan]
10/6/11, 11:41 PM
#7

och föresten, vad hände? det var ju du som skulle ha siamesbebisar och jag balineser, inte tvärtom….. Tungan ute

namsooks
10/7/11, 7:33 AM
#8

Va intresant!

Spännande att få höra hur det stämmde sen!

Grattis till så många små.

GunillaSverkersson
10/7/11, 7:44 AM
#9

Grattis vad spännande . Glad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

cillaroten
10/7/11, 8:31 AM
#10

Då väntar vi med spänning på resultatetGlad

Lillatassen
10/7/11, 11:16 AM
#11

Spännande - får se om han har rätt då! :) Lycka till med bebisarna (:

amandahurtigh
10/7/11, 12:00 PM
#12

Vad spännande med nya bebbar Skrattande
och det ska bli spännande att se om hans könsbestämning stämmer!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Lejdet
10/7/11, 4:59 PM
#13

#7 ja jag vet, inget blir som man har tänkt sig när man ska avla har jag insett ;-) Det är väl bara att hänga med och glädja sig när det går bra och jag hoppas på fantastiskt fina Balineser i de här två kullarna! En lär väl flytta till Skåne kan jag tänka mig?

Nästa parning blir mellan Casper och Tingeling framåt vintern och sen hoppas jag på en kull med Vega och nye Cesar i vår/sommar nån gång.

Annons:
Lejdet
10/14/11, 7:48 PM
#14

Iris börjar att se ut som en fotboll! Hon äter och äter, blir nog stora ungar.

Även Vega börjar få en liten kula på mitten och har gått upp 300g. Glad

Upp till toppen
Annons: