Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 2261 ggr
hannele44
2011-10-03 14:57

AGRIA VERSUS IF

Jag har precis fått reda på att min kära Agathon har FORL och 10 tänder ska nu dras,det blir en kostnad på 10.000:- . Har nu hört att IF betalar ersättning för FORL .Vilka fördelar /nackdelar har IF gentemot AGRIA. Jag har AGRIA nu….men FORL är vanligt i vår ras …

Annons:
MalinL
2011-10-03 15:08
#1

Gå in och läsa villkoren och jämför. Du tjänar ju dock aldrig på att byta bolag om de redan har en konstaterad skada. Jämför självrisker, självriskperioder och vad förärkringen faktiskt täcker.

Skillnaden som jag spontant kommer på mellan If och de andra bolagen är väl att If kan höja premien mitt under pågående försäkringsperiod.

SE*Wishetens
2011-10-03 15:15
#2

Jag skulle aldrig lita på hörsägen när det gäller om ett företag ersätter FORL, jag skulle vilja ha det skriftligt svart på vitt innan jag bytte bolag.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

hannele44
2011-10-03 15:24
#3

Väntar på samtal från IF Skrattande

kalindas
2011-10-03 15:31
#4

Tror inte du tjänar på att byta bolag. Speciellt inte då katten redan har sjukdomen.

/Elisa

[lisme]
2011-10-03 15:44
#5

Vi har hatt Agria hele tiden men da vi byttet selskap til If på husforsikringen, innboforsikringen og bilforsikringen ba jeg om et tilbud på forsikring av kattene. Svaret jeg fikk var ganske enkelt - "Har du forsikret dyrene dine i Agria, er det den rimeligste og best dekkende forsikringen du kan få til dyrene. Vi har ingen mulighet til å konkurrere mot Agria siden de er et selskap som kun har forsikringer for dyr".

Myzakatt
2011-10-03 16:34
#6

Jag bytte till if för nåt er sen och jag ångrar mig lite. Jag har haft svårt att få kontakt när man inte kan ringa 020 nummer från Åland. Försökt maila att dom ska kontakta mig men inte gjort det. Tänker försöka byta tillbaka till agria snart. Men säger som ovan att du kan inte byta nu det är en del restriktioner på skador eller sjukdomar som katten redan har.

Annons:
hannele44
2011-10-03 17:13
#7

Nä..jag vet att det inte går att få ngt nu när FORL är konstaterat-så det får jag allt betala själv-DENNA gång .Jag tänker på att det kan dyka upp igen och 10.000:- är mycket pengar en gång,två ggr Gråter Men det verkar som om FORL försäkringen är det enda som är bättre på if,förblir kund hos Agria Glad

5# Det var ett ärligt svar !

Attacks
2011-10-03 18:45
#8

Jeg er superfornøyd med Agria. I sommer mistet jeg jo min høyt elskede Sushi. Men alt det som skjedde med henne i healing prosessen da hun hadde sitt brukne ben, det var virkelig null problem. Hun er topp forsikret for,da det var midt i fellesferien,men det gjorde ikke noe. Direkteoppgjøret ble ordet ja direkte,mens hjemmevetrinæren min,det tok litt mer tid.

Hele summen hennes kom på godt og vel 43000kr, og jeg betalte 10%.  Da hun brakk foten igjen var forsikringen begynt på en ny runde,men jeg valgte å la henne slippe mer smerter.

Jeg vil ha  mine katter forsikret der jeg kan få igjen mest mulig hvis ulykken er uteGlad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

kalindas
2011-10-03 21:05
#9

#7
Byter du bolag och katten får FORL igen så gör det ingen nytta. För de ersätter inte en katt som varit sjuk innan.

Det enda du kan göra är att kolla kattens tände 1-2ggr om året och dra ev. tand vid behov. Då blir det ju inte en sådan dyr räkning samtidigt i alla fall.

/Elisa

hannele44
2011-10-03 21:25
#10

Ja -jag tänkte på de andra katterna angående FORL .men du har så rätt-kontroller och Bucca cat !!

Upp till toppen
Annons: