Annons:
Etikettavel
Läst 1643 ggr
[nollottan]
9/14/11, 1:37 PM

Se upp!

Fick ett samtal idag från en engelskspråkig som ville låna en siameshane till sin siames hona UTAN PAPPER!!!!!! jag sa att jag precis hade kastrerat min och ville inte ge honom någon rekomendation om någon annan hane. Han verkade vilja betala så han kommer med all säkerhet att ringa till fler. Han ringde från ett 08-nr och sa att katten var från ett lettiskt land, så se upp!

Annons:
berthagenn
9/14/11, 1:43 PM
#1

Jag var ute i Malmö på vår stora lummiga innergård. Då går en man efter mig hela tiden och frågade 1000 saker om  min siameshane, han ville para honom etc etc. Blev inte av med honom utan fick gå hem med katten. Men jag sa att han var kastrerad så hans intresse svalnade då. Men jag tyckte att hans ihärdighet var mycket obehaglig. Ryser vid tanken bara jag tänker på dessa oseriösa typer.

Fielie
9/14/11, 1:44 PM
#2

Jag fick samma telefonsamtal,han ringer runt….

embla2
9/14/11, 1:51 PM
#3

Förvånad

Fielie
9/14/11, 1:55 PM
#4

Har ringt sverak,de går inte in i såna situationer. Men säger nu också att slå igång djungeltelegrafen. En katt som inte har stamtavla,är huskatt,punkt slut.

[Cisco-Fidel]
9/14/11, 2:48 PM
#5

Han ringde precis mej och ville låna min hane. Men jag sa att han var kastrerad… Tyckte han verkade skum och hittade inga uppgifter om honom, sen såg jag denna tråden nu

Edit:Stavfel och lagt till…

Missannas
9/14/11, 4:18 PM
#6

Bra av dig TS att informera så att de som har en fertil hane är förberedda och vet lite vad det handlar om.

Alltihop beror säkert på okunskap, så man kanske vill passa på att upplysa mannen (om man har möjlighet) om innebörden av registrering och huskattavel osv. Det kanske får honom på andra tankar.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
CoralReefs
9/14/11, 5:52 PM
#7

även jag blev uppringd vid lunch idag

SmirreIce
9/14/11, 7:34 PM
#8

ojdå.. vilken en… vad fult!

mjau74
9/14/11, 7:46 PM
#9

#6 Helt enig med deg. Kankje denne mannen ikke er klar over at en må ha stamtavle osv på hokatten sin for å få låne en avlshanne. Håper at dere som oppdrettere forteller han dette og at hokatten hans ikke kan brukes i avl uten papirer.

Eine
9/14/11, 9:02 PM
#10

Utan papper,betyder det utan stamtavla(vilket jag förkastar förstås,alla raskatter har stamtavla) eller betyder det utan restriktioner?? Jag har ingen hanne men det det är alltid bra att veta.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

SacredSouls
9/14/11, 9:21 PM
#11

#10 Ja utan stamtavle og ikke registrert.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Elegantangel
9/15/11, 8:39 AM
#12

Har också fått samtal av denna man. Jag rekomenderade honom att kastrera honkatten. Att de inte är någon skillnad på en kastrerad hona som fått ungar och en kastrerad hona utan tidigare kull. Informerade att jag som uppfödare kan bli avstängd om han fick låna min hane och att det är oseriösta av mig som uppfödare att tillhanda hålla efterfrågade tjänster till honom då han inte har en katt utan stamtavla.

nit även hos mig för denna man. hoppas att han följer mitt råd och kastrerar honkatten.

Upp till toppen
Annons: